Gå til innhold

Arbeidsgiver konkurs

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet mammapermisjonen min, og storkoser meg! Men jeg har en liten bekymring som ligger og gnager litt i bakhodet... Firmaet jeg jobber i sliter økonomisk for tida, og framtida er uviss. Hva skjer dersom arbeidsgiveren min går konkurs mens jeg er ute i permisjon? Hvilken form for utbetaling fra det offentlige vil jeg få da? Jeg er ikke bekymret for om jeg får meg ny jobb, men det er jo altfor tidlig å søke på nye jobber enda, siden det enda er 10 mnd. til permisjonen min er over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er Trygdeetaten som betaler permisjonspengene dine, enten direkte eller via arbeidsgiver. Dersom bedriften går konkurs vil du få pengene dine direkte fra Trygdekassa uansett hvordan ordning du har nå.

Dersom du nå får utbetalt mer enn 6G (dvs at bedriften din "sponser" mer enn det Trygdekassa gir)så vil du gå ned i utbetaling dersom bedriften går konkurs, om ikke så vil du ikke merke noe på økonomien din.

Skrevet

Det stemmer det gjest over her skrev, så det er ingen grunn til bekymring. Kos deg videre med permisjonen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...