Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lurt litt på i det siste at jeg kanskje kunne hatt lyst til å prøve psykolog..

Eller er det noe annet som passer meg bedre?

Er generelt en blid jente, men føler jeg kan ha litt agresjon i meg til tider. Skulle ønske jeg kunne klare å kontrollere meg litt bedre noen ganger. Det kan gå litt unødvendig ut over dører og samboeren.. :sjenert:

Vet ikke om det er angst, men får noen ganger en ekkel følelse inne i meg som jeg tror kan være en svak form for angst.

Kunne generelt tenkt meg å snakket med en proff om forskjellige ting som skjer oppe i hodet mitt!

Er det en psykolog som passer til meg?

Hvor mye må man betale for en time ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ta en prat med legen din om hvordan du har det. så kan h*n vurdere om du skal til psykolog. da blir du henvist og må kun betale egenandel,det er vel litt over 200 kr tror jeg.

Lykke til

Skrevet

Hvis det er lang kø for å komme til psykolog (noe det ofte er) så kan du gå til en privat praktiserende psykolog. Det koster litt mer (fra 300kr og oppover tror jeg) men da slitter du iallefall å vente i månedsvis... ;)

Skrevet

Bare å statse vil jeg si. Er jo ikke bare "gale" folk som er hos psykolog!

Men jeg tror nok du må gjennom legen din ja.

Skrevet

Du trenger henvisning fra legen din om du vil gå til en psykolog med refusjonsavtale med kommunen. Da betaler du 265 kroner pr gang, det skrives på egenandelskortet og når du overstiger ca 1600 kroner får du frikort.

Det er i noen kommuner lang ventetid, fastlegene skal ha en liste/oversikt over psykologer i ditt distrikt, så det er bare å ta kontakt og høre.

Du kan også gå til en psykolog uten refusjonsavtale, da må du betale det det koster, kan være fra 500 og oppover, og det skrives ikke på egenandelskortet. Det er ofte ventetid hos disse og, men du trenger ikke henvisning fra legen din.

Det er ingenting i veien for å kontakte aktuelle psykologer og så få en henvisning av legen når du evt får avtale med en.

Lykke til.

Skrevet (endret)

Hvorfor ikke få en henvisning og komme seg i en kø hos en eller flere psykologer? Så kan tenke mens du forhåpentligvis rykker fram i køen.

Selv kan jeg kjenne meg igjen i følelsene du sliter med. Jeg også er en oppegående og blid jente som tilsynelatende ikke har noen problemer.

Nå har jeg stått i kø siden juni hos en psykolog som har venteliste fram til påske.

En annen ting, jeg tror faktisk ALLE har godt av et psykologbesøk i løpet av livet. ;)

Endret av aimee
Skrevet

Som du selv sier er du ikke syk, men du har ting du gjerne vil jobbe med og forbedre. Derfor er det ikke dumt å gå til psykolog. Jeg ville hørt med fastlegen først. Om du ikke blir henvist videre kan du vurdere om du vil betale timene selv - jeg har ikke egen erfaring, men vil tro du egentlig ikke trenger mange timer, så lenge du mener du har et avgrenset problem du lett kan beskrive for psykologen.

Har også venner som har god erfaring med annen type terapi. I mange tilfelle er det viktigste at du selv tar tak i problemet og har vilje til å løse det, men at det kan være nødvendig å gå til en behandler likevel:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...