Gå til innhold

Nå er det JUL igjen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var innom en bensinstasjon i dag tidlig - og jommen hadde de fått på plass JULEMARSIPANEN!!!! Og så jeg som ikke har bakt en eneste kake enda - og ikke begynt å tenke på gavene...!!! Og vaske gulv og pynte tre....................

Trøstespiser på en marsipanjulegris istedet... Ikke så lenge til påskeeggene kommer heller, tenker jeg...........

:nissevink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit, dette kom som julekvelden på kjerringa altså :hår:

Skrevet

Leste at Nidar begynte å sende ut julemarsipan og sette opp sjokkselgere den 25. september. Det er alt for tidlig.

Skrevet

I lokalavisen i går stod det en artikkel om en gaveforretning som allerede hadde satt frem julevarene. Litt drøyt syns jeg...

Skrevet
I lokalavisen i går stod det en artikkel om en gaveforretning som allerede hadde satt frem julevarene. Litt drøyt syns jeg...

Jepp, så det. Et gartneri i Arendal. Rakk de å bli ferdig med sommeren først, mon tro?

Altså, det er forståelig at enkelte butikker med enorme vareleveringer må begynne tidlig for å rekke å pakke ut. Men tre måneder!!!!?? Og med marsipanen skulle det absolutt ikke være nødvendig! Glad i marsipan, jeg, men klarer meg supert med Gullbrød frem til første desember.

Skrevet
Jepp, så det. Et gartneri i Arendal. Rakk de å bli ferdig med sommeren først, mon tro?

Da snakker vi nok ikke om samme sak. ;)

Skrevet

Det er helt sykt, hagesenteret her bugner over av julepynt. :frustrert: Hvofor i svarte kan de ikke vente til desember da? Hva er poenget med å begynne så tidlig? Får jo julen helt opp i vrangstrupen allerede før november.

Skrevet
Det er helt sykt, hagesenteret her bugner over av julepynt.  :frustrert:  Hvofor i svarte kan de ikke vente til desember da? Hva er poenget med å begynne så tidlig? Får jo julen helt opp i vrangstrupen allerede før november.

Poenget er salg, salg, salg. Og snart har handelstanden solgt hele sjela vår :sinna:

Skrevet

NEI!!! Jeg vil ikke se juleting i butikkene før tidligst midten av november! Det er drøyt å sette igang salg av juleduppedingser tre måneder før julaften- jeg boikotter og skulle ønske andre gjorde det samme. Desember blir liksom ikke helt den samme når man har vasset i julepynt, julemarsipan og juletilbud i månedsvis allerede... :frustrert:

Skrevet

Og Plantasjen har faktisk røde og hvite julestjerner til salgs! Hvem vil ha det nå? :hakeslepp:

Skrevet
:sur:

Jeg inviterer herved alle til å skrive under på oppropet:

Gi oss jula tilbake!

Nelle

Hiver meg på her. Jeg vil ha tilbake barndomsgleden - ikke denne irritasjonen som handelsstanden sørger for :sur:

Skrevet
Og Plantasjen har faktisk røde og hvite julestjerner til salgs! Hvem vil ha det nå? :hakeslepp:

Er det mulig?!! :sjokkert:

Skrevet

kjøpte kakemann til lunchen i dag. Er nå de er ferske og gode. :)

*mumser kakemann* :sikle:

Skrevet
kjøpte kakemann til lunchen i dag. Er nå de er ferske og gode. :)

Men hvorfor kan de ikke lage julekaker/julemarsipan litt nærmere jul, så de er ferske og gode når det faktisk er jul?! Arghh.... :sur:

Skrevet
Men hvorfor kan de ikke lage julekaker/julemarsipan litt nærmere jul, så de er ferske og gode når det faktisk er jul?! Arghh.... :sur:

Fordi de bakes nå på høsten når de har litt ledig kapasitet på bakeriene.

Skrevet

Det blir bare tidligere og tidligere år for år... og jeg blir like irritert hver gang.

Nekter å spise jule godis eller å drikke julebrus før 1. desember :sur:

Synes bare det presser og stresser!

Skrevet

De hadde fullt av julepynt inne på en interiør-ting-og-tang-butikk her. Stort sett liker jeg å gå og kikke i den butikken, men når ALT som står framme har med jul å gjøre, i begynnelsen av oktober, da ser jeg ikke poenget. Jeg vil vel ikke kjøpe julekuler NÅ?

Skrevet

Jeg er nå riktignok juloman, men dette er jo aaaalt for tidlig. Det ødelegger høytiden synes jeg! Man skal jo glede seg litt også, ikke ha jul fra høsten og utover. Synd at det er lov å starte så tidlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...