La Luna Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hei jenter! Lurte på om dere som går på p-ring kan fortelle meg noe: Når jeg har gått på p-piller der man har pillefri uke, har jeg gjerne tatt en tre-fire brett i samme slengen, og altså bare hatt mensen ca. hver tredje måned. Er dette mulig på p-ring? Nå har jeg prøvd Cerazette i noen måneder og hatt masse småblødninger, noe jeg hørte veldig mange har på Cerazette, er dette veldig vanlig på p-ringen? (jada, jeg veit det er individuelt, men på cerazette er det visst ganske vanlig, på de gamle pillene mine ikke så vanlig, så lurer litt på denne ringen nå da ) Hvor mye koster de? Er det mange av dere som glømmer å sette inn ny ring etter en uke? Og gjør det noe om man glømmer det i en dag eller to.....? Tenkte meg til legen til neste uke og teste ut det her
flickan Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Man kan fint bruke flere p-ringer etter hverandre. P-ringen inneholder de samme hormonene som p-pillen og fungerer på samme måte. Vet ikke hva som er vanlig, men jeg har hvertfall ikke hørt om noen som har små-blødninger. (har 4-5 venninner som gå på p-ring som jeg vet om) P-ringen koster rundt 300 kroner for 3 mnd forbruk og er derfor litt dyrere enn de fleste pillemerkene.. Hvis du glemmer å sette inn p-ringen etter en uke, må du bruke tilleggsprevensjon i 7 dager som med p-pillen. Ellers har jeg bare god-ord om p-ringen og anbefaler det på det sterkeste. Det er utrolig deilig å slippe å huske pille hver dag. Jeg setter bare tlfkalender på ring hver gang jeg må huske å sette den inn i igjen. P-ringen inneholder samme hormner som p-piler men siden den virker lokalt (åltså direkte der den skal) er hormondosen halvert. Mange opplever færre bivirkninger som følge av dette. Selv var jeg plaget med humørsvingninger i begynnelsen og litt hodepine, men dette gikk over etter noen uker..
La Luna Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2006 Takk for svar Da tror jeg at jeg skal be om resept på denne når jeg skal til legen neste gang!
Mrs. B Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Har brukt p-ring i ca 3 år og er veldig fornøyd. Noen kan synes den er knotete å få på plass. Den bør dyttes godt på plass. Søk på p-ring på forumet her så finner du masse erfaringer - har vært mange tråder om den her. Har aldri hatt problem med å utsette - bare å sette inn ny ring med en gang. Lykke til - håper du blir like fornøyd som meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå