Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg helt fersk her men jeg lurer på, hvorfor er det så mange anonyme/ikke registrerte som svarer her. Er dere for feige til å svare med nick/registrere dere? Vil gjerne vite jeg da. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoghurt
Skrevet (endret)

Vel, jeg kan forstå hvis noen er anonyme i et innlegg der de sier mye 'personlig' hvis de er veldig redde for at noen skal finne ut av hvem de er, det er jo et stort forum,

men skjønner meg ikke helt på vitsen med å svare anonymt i f.eks "I dag har jeg trent-tråden." eller "Hva er middagen i dag?".. :forvirret::forvirret:

Kunne også gjerne tenkt meg å vite dette..

Endret av Yoghurt
Skrevet

ikke alltid jeg husker å logge meg inn....... Kommer på det når jeg skriver innlegget.....sånn som nå..... :sjenert:

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder registrere meg. Ser ikke poenget med det? Da må jeg huske -enda- et passord. I tillegg så vil summen av innleggene mine da kunne gi en hel del informasjon om meg, noe jeg ikke er interessert i. Synes det er greit å være anonym.

Skrevet
Fordi jeg ikke gidder registrere meg. Ser ikke poenget med det? Da må jeg huske -enda- et passord. I tillegg så vil summen av innleggene mine da kunne gi en hel del informasjon om meg, noe jeg ikke er interessert i. Synes det er greit å være anonym.

Enig. En ting jeg liker ved muligheten til å være anonym er at jeg kan skrive omtrent hva jeg vil av private ting, uten at noen (i hvert fall ytterst få!) identifiserer meg eller de jeg eventuelt skriver om. Jeg liker å kunne skrive "rett ut" og dels personlig, noe jeg absolutt ikke ville gjort om jeg var registrert bruker, utfra min erfaring i andre nettfora. Jeg oppfører meg ordentlig, bare så det er sagt, men jeg pleier å bli litt stressa i andre fora hvor alle innleggene mine står under samme bruker--- så da forsvinner jeg i perioder... Enig i at det kanskje ikke er så mye vits i å svare i middagstråder o.l, men det er vel noe man gjør bare fordi man synes det er hyggelig eller ikke har noe bedre å ta seg til. På samme måte som for de registrerte, sikkert.

Skrevet
Fordi jeg ikke gidder registrere meg. Ser ikke poenget med det?

Samme her. Hvilke fordeler gir det å registrere seg når alle foraene er åpne for gjester? Dagbøkene har jeg aldri besøkt, så dem gir jeg blanke i, ikke er jeg opptatt av antall poster slik enkelte registrerte er heller. Hadde det vært slik at man måtte registrere seg for å svare, så hadde jeg nok gjort det, men så lenge dette er et kommersielt forum som setter antall besøkende og antall klikk over alt annet - og dermed forblir åpent, så fortsetter jeg som gjest de få gangene jeg er innom her.

Skrevet
Enig. En ting jeg liker ved muligheten til å være anonym er at jeg kan skrive omtrent hva jeg vil av private ting, uten at noen (i hvert fall ytterst få!) identifiserer meg eller de jeg eventuelt skriver om.  Jeg liker å kunne skrive "rett ut" og dels personlig, noe jeg absolutt ikke ville gjort om jeg var registrert bruker, utfra min erfaring i andre nettfora. Jeg oppfører meg ordentlig, bare så det er sagt, men jeg pleier å bli litt stressa i andre fora hvor alle innleggene mine står under samme bruker--- så da forsvinner jeg i perioder... Enig i at det kanskje ikke er så mye vits i å svare i middagstråder o.l, men det er vel noe man gjør bare fordi man synes det er hyggelig eller ikke har noe bedre å ta seg til. På samme måte som for de registrerte, sikkert.

jepp!

Jeg var registrert bruker her før, men sluttet å skrive med nick pga den funksjonen der man kan søke opp alt en person har skrevet, i tillegg til at alt som ligger her på forumet er søkbart på google. Alle de små innleggene tilsammen blir litt for mye privat informasjon. Jeg kaller det sunn paranoia. hender jeg skriver nicket mitt uten å logge inn. Da kan man ikke sette sammen informasjonen på samme måte.

Skrevet

men skjønner meg ikke helt på vitsen med å svare anonymt i f.eks "I dag har jeg trent-tråden." eller "Hva er middagen i dag?".. :forvirret:  :forvirret:

Kunne også gjerne tenkt meg å vite dette..

Hvorfor det? Betyr det mer om XX sier at han har spist koteletter i dag enn om "gjest" sier det? Poenget er vel at man svarer hva som har stått på middagsbordet, ikke hvem som svarer.

I tillegg tror jeg mange svarer anonymt fordi de har opplevd å bli forfulgt av en eller flere personer her inne og dermed synes det er bedre å være anonym. Så er det sikker mange som bare snubler over dette stedet og svarer på et par innlegg før de fyker avgårde til sitt vanlige tilholdssted på nettet.

Gjest utlogget
Skrevet
Nå er jeg helt fersk her men jeg lurer på, hvorfor er det så mange anonyme/ikke registrerte som svarer her. Er dere for feige til å svare med nick/registrere dere? Vil gjerne vite jeg da. :)

Det er nettopp det de er, Migica. I tillegg tror de at ingen kan "ta" dem som gjester, og bruker dermed anonymiteten til å forfølge enkelte brukere hver gang de slipper en fjert her inne. Vi er en gjeng brukere som har sett oss lei på dette, samt KGs fornektelse av at dette er noe problem. Derfor oppfordrer vi alle som er lei av gjester til å logge seg ut og skrive ekle gjestesvar slik at Kvinneguiden før eller senere ikke vil ha noe annet valg enn å stenge for gjester. Gidder man ikke bruke et minutt av livet på å registrere seg, trenger man heller ikke å være her å forsure livet til oss brukere.

Skrevet
Det er nettopp det de er, Migica. I tillegg tror de at ingen  kan "ta" dem som gjester, og bruker dermed anonymiteten til å forfølge enkelte brukere hver gang de slipper en fjert her inne. Vi er en gjeng brukere som har sett oss lei på dette, samt KGs fornektelse av at dette er noe problem. Derfor oppfordrer vi alle som er lei av gjester til å logge seg ut og skrive ekle gjestesvar slik at Kvinneguiden før eller senere ikke vil ha noe annet valg enn å stenge for gjester. Gidder man ikke bruke et minutt av livet på å registrere seg, trenger man heller ikke å være her å forsure livet til oss brukere.

For å få riktig tyngde bak dette innlegget burde du kanskje vært innlogget selv. Hvis du ikke tilfeldigvis synes det er greit å være anonym da ;)

Skrevet
For å få riktig tyngde bak dette innlegget burde du kanskje vært innlogget selv. Hvis du ikke tilfeldigvis synes det er greit å være anonym da ;)

Du vet hvordan det er med disse registrerte brukerne. De er så fintfølende at de tror hele verden er ute etter å ta dem. Derfor er de anonyme når det passer dem, men andre skal ikke få lov til å bruke den muligheten.

Skrevet
Det er nettopp det de er, Migica. I tillegg tror de at ingen  kan "ta" dem som gjester, og bruker dermed anonymiteten til å forfølge enkelte brukere hver gang de slipper en fjert her inne. Vi er en gjeng brukere som har sett oss lei på dette, samt KGs fornektelse av at dette er noe problem. Derfor oppfordrer vi alle som er lei av gjester til å logge seg ut og skrive ekle gjestesvar slik at Kvinneguiden før eller senere ikke vil ha noe annet valg enn å stenge for gjester. Gidder man ikke bruke et minutt av livet på å registrere seg, trenger man heller ikke å være her å forsure livet til oss brukere.

Kan ikke du lese de første innleggene i denne tråden?

Grunnen til at mange foretrekker å være gjester er meget godt forklart over her. Jeg liker også å skrive personlige innlegg og det ville være svært lett for noen, om de ønsket, å finne ut mye om meg dersom jeg var fast bruker.

Denne oppfordrelsen som du kommer med er umoden og direkte idiotisk. Du skriver at dere er en "gjeng". Ja, det har du rett i. Og jeg tror nok at dere som "gjeng" er en annen grunn til at flere velger å være gjest.

Eier du/dere kvinneguiden? Har du/dere mer rett til å være her inne enn gjester?

En arrogant holdning i så tilfelle!

Skrevet

Vil ikke at andre skal kunne "sette sammen" opplysninger om meg og finne ut hvem jeg er. Dessuten vil jeg ikke utsettes for det jeg sa i går ikke samsvarer med det jeg sa i dag.

Husmusa

Skrevet

Eier du/dere kvinneguiden? Har du/dere mer rett til å være her inne enn gjester?

En arrogant holdning i så tilfelle!

Det er noen brukere som tror det ja. Det viser seg hver eneste gang noen tør å ha andre meninger enn dem. Da løper de til moderatorene med en gang mens de roper om persontrakkasering og forfølgelse.

Skrevet

Da kan jeg trolle så mye jeg gidder og litt til og ikke kan jeg bli kastet ut herfra heller.

Noen av de registrerte er jo hissigere enn vepsebol, og de går på hver gang uten unntak.

Skrevet

Foretrekker å være anonym siden jeg ikke vet hvem som er her og siden jeg ikke har noe ønske om å bli gjenkjent av venner o.l. Vil vel egentlig bare slippe å lure på om noen skulle kjenne meg igjen. Dessuten hvis en samler trådene til en bruker, er det mye personlig info som kan potensielt misbrukes. Både av private og andre som måtte ha interesse av å samle på slikt.

Skrevet

Var registrert tidligere, men dels latskap, og dels for mye hakking mot meg som person pga saker jeg er engasjert i gjorde at jeg logget av og har forblitt avlogget.

Gjest naiv og anonym
Skrevet

Hva gjør dere ute i det virkelige livet hvis en som dere sitter sammen med (i et selskap f.eks. hvor dere ikke har anledning til å velge hvem som er invitert)kommer med en negativ bemerkning til noe en av dere har sagt, hvis vedkommende ikke er enig med dere? Ignorerer dere vedkommende, eller halshugger dere personen eller ber dere vertinnen om å utelukke den aktuelle gjesten fordi h*n ikke hører med i den rette klubben?

Dette har jeg lurt på noen ganger.

Jeg syns det er deilig å være gjest, selv om jeg stort sett blir ignorert. Det er noen gjester og noen brukere som ødelegger for alle andre, det er sånn livet er i de fleste sammenhenger. Skal man henge alle av den grunn?

Jeg er gjest fordi det er mulig, og fordi jeg ikke liker å bli presset til å registrere meg, og fordi at jeg mener at mine meninger ikke blir mer betydningsfulle om jeg registrerer meg. Og selv om jeg er gjest og ingen vil gjenkjenne meg så er jeg likevel nøye med å ikke legge ut privat informasjon om meg selv, spesielle historier som folk jeg kjenner vil kjenne igjen. Jeg liker anonymiteten som gjest, det er ikke feighet som får meg til ikke å registrere meg, en registrert bruker kan være like anonym som meg i grunnen. Jeg har ikke behov for å bli en del av klubben, men liker å diskutere og lese her inne.

Skrevet

Jeg forstår godt hvorfor folk ikke gidder å registrere seg. Det er jo ikke så veldig mye poeng i det egentlig. Eneste grunnen til at jeg er registrert, er at det gjorde det bittelitt lettere å følge med på om debattene jeg er med i har utviklet seg eller om noen har svart på spørsmål jeg har stilt.

Det jeg ikke forstår, er hvorfor folk reagerer på at folk ikke er registrerte! Det har jo absolutt ingenting å si om det er en gjest eller en fast bruker som har svart. Hva man spiste til middag eller hva man mener om bondage er jo ikke mer interessant om det står et nick bak eller ei. Synes dessuten at det er mange av gjestene som gjør forumet fargerikt! Med bare de registrerte brukerne, hadde det blitt noen kjedelige "debatter" tror jeg..

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Jeg forstår godt hvorfor folk ikke gidder å registrere seg. Det er jo ikke så veldig mye poeng i det egentlig. Eneste grunnen til at jeg er registrert, er at det gjorde det bittelitt lettere å følge med på om debattene jeg er med i har utviklet seg eller om noen har svart på spørsmål jeg har stilt.

Det jeg ikke forstår, er hvorfor folk reagerer på at folk ikke er registrerte! Det har jo absolutt ingenting å si om det er en gjest eller en fast bruker som har svart. Hva man spiste til middag eller hva man mener om bondage er jo ikke mer interessant om det står et nick bak eller ei. Synes dessuten at det er mange av gjestene som gjør forumet fargerikt! Med bare de registrerte brukerne, hadde det blitt noen kjedelige "debatter" tror jeg..

Helt enig i dette, og det meste som er sagt av gjestene i denne tråden. Eneste grunnen til å registrere seg er at man kan følge trådene man har svart i. Ellers er det greit å være gjest hvis man vil starte eller svare på litt kontroversielle tråder. Det er en bakdel at andre kan gå inn på nikket og lese alt en registrert bruker har sagt. Da kan det være enkelt å sette alt sammen en helhet, og dermed gjenkjenne personen.

Uansett er jo målet at man skal være like anomyn selv om man er registrert bruker. Da ser ikke jeg noen grunn til at folk skal presses til å registrere seg. Tror at mange logger seg ut når de skriver noe de absolutt ikke vil bli gjenkjent på. Hvis gjester ble forbudt ville nok forumet bli ganske tamt. Da ville ikke de mest besvarte trådene bli opprettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...