Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Har funnet en lege som er skikkelig ålreit og snakke med, om personlige ting. Sånn om hvordan jeg har det og slikt da. Men det dumme er, at i midten av desember, så skal han slutte på det legekontoret han er legevikar. For da kommer den andre legen tilbake. Den legen som kommer tilbake, synes jeg det er veldig vanskelig å snakke med. Kunne fortsatt tenke meg å ha samtaler med legen, men han skal begynne på et legesenter som ligger en times tid fra meg, så er ikke akkurat så enkelt å komme seg dit. Hva kan jeg evt gjøre da? Noen som har noen gode forslag?
Gjest Malina Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ville prøvd å bytte fastlege så jeg fikk den "snille" legen. 1 times kjøring er da ingenting- du er ikke så ofte hos legen Det er godt å ha noen å kunne snakke med!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg ville prøvd å bytte fastlege så jeg fikk den "snille" legen. 1 times kjøring er da ingenting- du er ikke så ofte hos legen Det er godt å ha noen å kunne snakke med! ← Vel det er akkurat det jeg er, ofte hos legen.. Har vært det i det siste. Har ikke førerkort, eller bil, så det blir ganske tungvindt å bytte mange busser, og for det andre, så vil reisen bli dobbelt så lang. Mer en kanskje to timer per vei liksom.
brumma* Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Nå vet ikke jeg hvorfor du er ofte hos legen, men det er jo mulig å få "telefontimer" (hvis det ikke er noe som må undersøkes fysisk sett selvfølgelig). Hvis det er praten om diverse problemer du er hos legen for, kan kanskje dette være en løsning. Blir selvfølgelig et stykke å dra hvis du først må dit da. Er det andre leger i nærheten av der du bor? Da kan du evt prøve å bytte til en av dem. Det er viktig å ha en lege man er komfortabel med- synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Nå vet ikke jeg hvorfor du er ofte hos legen, men det er jo mulig å få "telefontimer" (hvis det ikke er noe som må undersøkes fysisk sett selvfølgelig). Hvis det er praten om diverse problemer du er hos legen for, kan kanskje dette være en løsning. Blir selvfølgelig et stykke å dra hvis du først må dit da. Er det andre leger i nærheten av der du bor? Da kan du evt prøve å bytte til en av dem. Det er viktig å ha en lege man er komfortabel med- synes jeg. ← Men nå skal jeg ikke være pasient hos han legen, når han starter på et nytt legekontor. Han har sagt det, at hvis jeg ville, så kunne jeg komme å ha samtaler med han. Men det blir jo til han slutter. Jeg har en annen lege til vanlig, og dem andre legene, føler jeg meg ikke så trygg på.
brumma* Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Men nå skal jeg ikke være pasient hos han legen, når han starter på et nytt legekontor. ← Kom kanskje ikke så klart fram av innlegget mitt, men jeg mente at du kan få "den snille" legen som fastlege og prøve å minimere antall legebesøk (fordi det er langt å reise) med såkalte "telefontimer". Bare dra dit når det er noe som må undersøkes. Om dette vil fungere i praksis kommer jo an på hvorfor du trenger lege.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Kom kanskje ikke så klart fram av innlegget mitt, men jeg mente at du kan få "den snille" legen som fastlege og prøve å minimere antall legebesøk (fordi det er langt å reise) med såkalte "telefontimer". Bare dra dit når det er noe som må undersøkes. Om dette vil fungere i praksis kommer jo an på hvorfor du trenger lege. ← Jeg har vært der for at noe skal undersøkes. Er ikke så lett det da, når man ikke har bil selv, å går på skole. Ikke så lett med busser, eller busstider. Regner ikke med det, at legen tar telefontimer når man ikke er pasient der.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Men hvis du får han som fastlege, blir du jo pasient der.. Har vært i nesten samme situasjon selv, bare at det var en turnuslege. Han var fantastisk! ← Ja, det vet jeg jo. Blir tungvindt å reise mange mange mil å. Bare for at jeg skal ta ei blodprøve, eller noe annet. Skal snakke med legen om det, å høre om han har et godt forslag. Disse legene, har dem e-post? Sånn at man kan utveksle det, for eksempel?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Snakke med han, det var en god ide Spør om han har epost også da vel.. ← Ja, skal prøve på det. Håpe det kan være en løsning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå