Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har planer om å kjøpe meg høretelefoner til min Creative Zen mp3-spiller, men aner ikke hvilke jeg skal kjøpe. Vil ha noen som gir super lyd. Noen som kan hjelpe med anbefalinger?
Minien Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Antakelig vil du få mange anbefalinger om Koss Porta-Pro. Jeg liker dem IKKE! Jeg er av den oppfatning at Sony-proppene er suverene. Jeg tror jeg har MDR-EX51LP, og er kjempefornøyd. Prisen er høyere, men jeg syns lyden er bedre. Dessuten er de kjempebehagelige, i motsetning til f.eks Koss sine The Plug, som er tortur for små ører. Se her Endret 3. oktober 2006 av Minien
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for svar. Gir små propper like god lyd som store klokker?
Minien Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Nei, men det kommer jo an på bruken. Skal du ha spilleren med deg overalt, så er jo propper mer praktisk. Og som sagt - Sony-proppene har meget god lyd til å være propper. Også fyller de hele øregangen slik at tap av lyd til omgivelsene er så og si null.
Gjest Deception Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Dessuten er de kjempebehagelige, i motsetning til f.eks Koss sine The Plug, som er tortur for små ører. ← Det kan jeg skrive under på. Lyden var heller ikke min greie, for jeg er sensitiv for høyfrekvente lyder/diskant. Må ha vært hund eller flaggermus i et tidligere liv.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Koss har veldig bra lyd! Best lyd får man jo selvsagt av høretelefoner som ser ut som ørevarmere. Ørepropper gir meg ingenting. Lite bass og generelt dårligere lydbilde.
onyx Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/fl...product_id/7486 Disse i linken over har jeg. Utrolig bra lyd, og i tillegg er de noisecancelling så støy utenfra merkes ikke. Helt genialt på fly fulle av hylende barn... Jeg vil påstå at lyden i disse er vel så bra som øretelefoner faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for mange tips. Mine ører er slik at mange propper ikke "sitter godt", så de i siste linken tror jeg bare vil falle ut. De jeg har nå er de som fulgte med spilleren. Synes ikke lyden er så god, og jeg får de ikke til å sitte godt i øret heller. Flere tips tas i mot med takk!
onyx Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for mange tips. Mine ører er slik at mange propper ikke "sitter godt", så de i siste linken tror jeg bare vil falle ut. De jeg har nå er de som fulgte med spilleren. Synes ikke lyden er så god, og jeg får de ikke til å sitte godt i øret heller. Flere tips tas i mot med takk! ← Tro meg, de proppene faller IKKE ut... De er faktisk litt spesielle iom at de skal stappes ganske langt inn i øret. Litt ubehagelig til å begynne med, men du blir fort vant og de gnager ikke. Eneste problemet er at du faktisk hører omgivelsene, så pass opp i trafikken!
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd med Koss port a pro. Bruker de medfølgende Creative-proppene kun når jeg trener, og det er stor forskjell! Det fins nok bedre propper, men har ikke troen på at de heller gir like god gjengivelse som "klokker".
Minien Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 Medfølgende propper gir aldri god lyd - skal du ha propper MÅ du investere i nye. Så å basere lydgjengivelsen i propper ut fra de medfølgende blir helt feil.
Gjest beekeeper Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Tro meg, de proppene faller IKKE ut... De er faktisk litt spesielle iom at de skal stappes ganske langt inn i øret. Litt ubehagelig til å begynne med, men du blir fort vant og de gnager ikke. Eneste problemet er at du faktisk hører omgivelsene, så pass opp i trafikken! ← Å, noen av oss kan få veeldig vondt i ørene av dem, vær obs på det.. Men alle som ikke får det, synes jo de er geniale da..
Prinsesse på erten Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Sony proppene som er nevnt over er helt fantastiske. Jeg var veeeldig tvilende til propper helt til jeg prøvde disse. Til og med mannen min, som er tidenes hifi-nerd, liker disse.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Koss PortaPro har veldig god lyd (kanskje litt overdreven god bass) og livstidsgaranti som gjør at du slipper å kjøpe nye hver gang ledningen slites. Om ikke du vil ha gigaset på hodet til kr. 2000,- må du regne med ganske dårlig ledningfeste ved pluggen, og da er det greit å kunne levere inn det gamle og få et nytt helt gratis.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Hvor mye koster disse Sony proppene dere refererer til?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 6. oktober 2006 #20 Skrevet 6. oktober 2006 De som minner om KOSS med blått på, men er sorte og grå og til 500 spenn. De skal jeg kjøpe i morra! Og Creative Zen til mandag! Den er å anbefale, sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå