Gå til innhold

Birkebeiner'n (rittet)

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei hei :)

Jeg har tatt beslutningen og meldt meg på laget på jobben.

9 mil er langt, men absolutt overkommelig tror jeg da :forvirret:

Jeg ser på det som en kjempe utfordring, og har allerede begynt å glede meg.

Noen som har syklet?

Vil gjerne høre fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går vel ikke an å melde seg på enda..med mindre du har syklet mer enn fem ganger.

Jeg har tenkt å melde meg på, og jeg har syklet fire ganger før. Det er et blodslit, det bør du være forberedt på.

Sørg for å ha nok trening "innabords" - det gjør det hele mye lettere.

Skrevet

Hei, min kondisjon er utmerket, så det er på plass :)

Forberedt på blodslit, men jeg liker det!

HVordan forbereder du deg?

Skrevet

Kondisjon er vel og bra, men her trenger du muskler i beina i tillegg. Særlig gå-partiet hvor du må dytte sykkelen tærer veldig på.

Jeg sørger for å ha minst 100 mil på sykkelsetet i forkant. Og en god del av de milene bør være i terreng eller på skogsbilvei. Stor forskjell på asfalt og grus. Og sørg for å presse deg på trening (men rolige langturer bør du også få inn i programmet). Lær deg til å yte over lengre tid. Å sykle gjennom løypa en gang på forhånd kan også være greit - da vet du hva du går til. Jeg syns det er fint å sykle med løypeprofilen på styret, men andre syns ikke dette da de kan grue seg til motbakken som de ser kommer - en smakssak!

Når det gjelder ting du satser på å spise og drikke under rittet, bør du prøve ut disse på forhånd. Mange får problemer med magen ved inntak av energiprodukter - dette er greit å vite om på forhånd. Finn et merke du tåler.

Under rittet bør du finne deg noen å henge på. Syns du at noen sykler i overkant av hva du orker, så slipp. Det kommer alltid andre bakfra du kan slenge deg med.

Lykke til! Gleden over å endelig se målstreken er stor! :hoppe:

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har både kondisjon og styrke, men ikke erfaringen. Og den gleder jeg meg veldig til. Trener allsidig, og mye spinning. Men landeveis sykling skorter det med.

Jeg er veldig glad i utfordringer, og kan gjøre mye bare på PUR vilje :ler:

Så gleder meg veldig veldig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...