Gå til innhold

alltid så "korrekte" meninger.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann!

Var tidligere ganske så aktivt med i diskusjoner her inne...

men har i det siste vært ganske lei...

men følger med i diskusjoner alikevell innimellom

Grunnen er den, jeg syns veldig mange svarer det som er "rett" eller blir forventa, man skal svare.De synspunkter som er litt "uvanlige" er gjerne skrevet av Gjest...

F.eks avstemmningen om har du vært utro? :aldri vært utro.. tror de som er/har vært utro ikke orker å stemme.. like mye som de som aldri har vært det også videre...

Vanskelig å forklare..... tror ikke jeg har sett en diskusjon her inne på feks. Samliv.. der noen har feks sagt at ett lite forhold på si, var med å piffe opp forholdet...

Mulig det er jeg som er sær... eller ikke følger helt med her inne...

Har flere noen tanker om nettopp dette?

RaGnA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei RaGnA!

Du har et poeng der, men tror du ikke folks meninger egentlig gjenspeiler deres egentlige RL-mening?

Den diskusjonen du nevnte har jeg ikke sett, men det er vel ikke noen bombe at f.eks. jeg vil skrive et anti-rasistisk svar på en posting, siden jeg er anti-rasist? Eller svare oftere og lenger på data-relaterte ting enn andre spørsmål? :ler:

Man danner seg jo et bilde av folk bak nickene her, og det er sjelden jeg blir overrasket over svarene, det er sant.

Men det er vel bare slik det er.

dorian - relativt forutsigbar :ler:

Gjest Duchess
Skrevet

"Korrekte"- i forhold til hva ?

Folk må jo få komme med sine synspunkt her inne, uansett hvor korrekte eller ikke korrekte de er, men jeg tror nok enkelte rett og slett dropper å komme med en mening som man veit man får kjempereaksjoner på, nettopp fordi enkelte her inne har en stygg tendens til å komme med stygge personangrep og være temmelig ufine.

Jeg syns det er en tåpelig måte å diskutere på, vi er alle voksne mennesker her inne (burde være, iallefall), og vi burde klare å oppføre oss som folk ovenfor hverandre. Dessverre er det ikke alle som klarer det.

Ikke alle her inne godtar at andre har andre meninger enn dem, og jeg har også selv i enkelte diskusjoner bare latt være å svare, fordi jeg er lite interessert i det jeg har nevnt ovenfor.

Ting man sier her inne kan også i andre diskusjoner som man har sett endel eksempel av, bli brukt mot en senere, og det syns jeg heller ikke noe om.

Kanskje det er noe av grunnen. I think so.

Skrevet

Skjønner hvor du vil hen RaGnA, men jeg er ikke helt med på dine synspunkter....

Fra min side i allefall, er det fullt og helt ærlighet når jeg skriver.

JEG gidder overhodet ikke bruke masser av tid på et diskusjonsforum for å juge / si det som forventes ? Jeg er en person med empati, men jeg er også for rettferdighet og jeg sier alltid MIN EGEN MENING. Om MIN EGNE MENING er i tråd / samsvar med andres / flertallets mening, gir jeg blaffen i. Det er ikke DET som er målet, å si det jeg tror folk vil høre. Langt ifra! :P

Skjønner ikke helt hvorfor du og flere andre irriterer dere så veldig om andres meninger. Tenk hvis flere faktisk ER enige ?

Tenk litt på det da :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg svarer bare på ting jeg har en mening om eller en sak jeg har kunnskaper om. Hadde ikke giddet å bruke tid på dette om det ikke engasjerte meg !

De innleggene jeg svarer på inneholder min oppriktige mening.

Ja - også noen ganger kan jeg svare sylskarpt sarkastisk eller ironisk på innlegg jeg synes blir FOR banale.

Skrevet

Jeg skriver alltid det jeg mener. Ikke hva jeg tror andre vil at jeg skal mene.

Nelle :briller:

Skrevet

Denne tråden er lagt ut i tre forskjellige forum.Da dett er lite hensiktsmessig,blir de to andre slettet og svarinnleggene er kopiert inn her:

BigGirl skrev:

Jeg er litt enig med deg, men ser det på en litt annen måte.

Det er folk her som ønsker å starte seriøse dislusjoner, men som regel ender de fryktelig usakelig og med drittslenging. Ofte blir trådene stoppet av den grunn. Masse "fjortis innlegg".

Ogås mener jeg at det meste som skjer her inne nå for tiden stort sett er trakkassering av innvandrere. Det blir tatt opp aktuelle saker som ikke blir diskutert, men hvor "alle" bare kaster seg på for å fortelle hvor forferdelig verden er. Blir litt feil synes jeg, nesten ingen snakker om hvorfor ting er som de er, og hvis det skjer så er alt alle andre sin skyld (les: politikere).

Kunne ønske at folk gikk litt mer i seg selv for å se på egne holdninger til ting.

BigGirl

Staraya skrev:

På den annen side, så kan man jo ikke endre sin egen mening heller, bare fordi den tilfeldigvis skulle samsvare med det som regnes som "politisk korrekt"..

Men det klart: har man en utradisjonell mening, så burde man kunne komme med den med eget nick.

Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense. -Buddha

Misty - moderator

Skrevet

Hei

Jeg kan ikke si at jeg har lagt så veldig mye merke til dette.. Men litt er det alltids...

Jeg kan kun snakke for meg selv. Jeg er ærlig på det jeg svarer på. Men jeg prøver også å unngå å svare på innlegg hvor jeg tror min mening kan føre til at jeg blir usaklig angrepet. Det skjer litt for ofte etter min mening. Derfor unngår jeg heller å svare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...