Thomasine Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Forrige uke fikk lillegutt (3,5 år) voldsom utslett. Havnet tilslutt på legevakta over midnatt (*gjesp*), og dagen etter hos fastlegen. Ingen kunne si noe sikkert, men 5. barnesykdom ble foreslått... Nesten så det virker som om de bare nummerer sykdommene ettersom de ikke har en å henvise til... Anyway, han har hatt flere og flere mulusker (9-måneders vorter) rundt omkring og de er nå blitt større og noen har også en kvise-liknende innhold... Har ikke klemt på dem... Han klør vanvittig, og fikk hos legen en mikstur som er kløelindrende og søvndyssende. Funker bra om kvelden før han legger seg. Nå har det gått snart en uke, og det har ikke blitt særlig bedre... Tørrere, og det klør gjerne mere... Har smurt med noe som heter Agrosan og Eurax. Har dere forslag til andre fuktighetskremer som både er kløestillende og gir god fuktighet? Virker som om Euraxen tørker ut... Var inne på A-creme, som jeg også har benyttet til eldstemann tidligere, men må si jeg ble litt betenkt etter denne artikkelen fra juni -06... http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...ticle654033.ece
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Vet ikke, jeg, men aloe vera-krem, kanskje? Ellers hydrokortison, men det bør du vel ikke smøre et barn med uten at legen er enig.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 (og eh, nei, hydrokortison er det motsatte av fuktgivende, så det var et dumt råd, sorry)
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hydrokortison kan være fuktgivende om du benytter salve og ikke krem. Hydrokortison har ofte veldig bra effekt på eksem og utslett - men skal ikke brukes av barn uten at legen er spurt. Jeg ville spurt legen. Selv er jeg blitt rådet til å bruke en krem som heter A-derma som fuktighetsgivende. Kan med hell brukes av oss som har tørr og eksemlignende hud. Den er faktisk veldig bra og kjøpes på apoteket. Sjekk om den kan brukes på barn..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå