Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 Håper noen har tips om hvordan jeg kan gå fram for å få tak i en brudekjole som jeg bare har sett bilde av. Kjenner noen til en "sydame", designer, skredder el.l. i Oslo-området som tar på seg slike oppdrag?
Gjest LoisLane Skrevet 20. januar 2003 #2 Skrevet 20. januar 2003 Leter du etter kjole eller noen som kan sy den? Hva med gule sider, hvis du ser etter en "sydame"?
Eowyn Skrevet 20. januar 2003 #3 Skrevet 20. januar 2003 Heisan!! Ja, ta en titt i telefonkatalogen, eller på internett. Der skal du nok finne en sydame eller skredder som kanskej tar på seg slike oppdrag. Som oftest så har de egne kataloger som de syr ut fra, men det er sikkert noen som kan sy etter et bilde også. Men det er vel det at de trenger "oppskriften" på kjolen. Men jeg håper det ordner seg for deg, og at du får drømmekjolen din! Lykke til!
Tvilling76 Skrevet 21. januar 2003 #4 Skrevet 21. januar 2003 Det er ikke alle skreddere som står i telefonkatalogen. Jeg vet om 2 skreddere som tar slike oppdrag, hvor ingen av disse er i telefonkatalogen. 1) Den ene ligger i Trondheimsveien (like ved Sinsen, på venstre side når man kjører fra Carl Berner til Sinsenkrysset). 2) Den andre ligger i andre etasje på Glassmagasinet. Ta rulletrappen opp, gå til nødutgangen i høyre hjørne. Ring på. Gå gjennom nødutgangen og følg pilene. Dette er drevet av noen asiatiske kvinner som er utrolig dyktige, og slettes ikke verst på pris. Disse bruker jeg når jeg skal ha sydd inn bukser etc (dette tar de 150,- pr bukse for). Lykke til!
Gjest Måneogsol Skrevet 22. januar 2003 #5 Skrevet 22. januar 2003 Hei! Jeg ringte rundt med utgangspunkt i "Gule sider" - fikk varierte tilbud, noen kopierer "drømmekjolen" uten mønster, andre trenger mønster, atter andre vil ikke lage rene kopier. Ang. skredderen i Glasmagasinet; de er flinke, men du MÅ forsikre deg om at dere snakker om samme sak når du evnt. avtaler med dem. Jeg har selv fått sydd opp et skjørt som overhodet ikke ble som det skulle. Jeg synes selv jeg forklarte greit hva jeg ville ha, og hadde med et annet skjørt som hadde den formen jeg ønsket på det de skulle fikse for meg, og tilbød dem å beholde det som modell. Det takket de nei til, og da jeg skulle hente det "nye" skjørtet var det IKKE sånn jeg ville ha det, og de nektet for å ha gjort noe feil + ville ikke gi meg noe av betalingssummen tilbake som godtgjørelse". De tilbød seg å fikse på det, men da måtte de ha mer penger... Ikke særlig gøy hvis det skulle skje med en brudekjole... Lykke til med kjolen din - skal selv antageligvis få min sydd hos skredder, og gleder meg stort!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. januar 2003 #6 Skrevet 22. januar 2003 Hvorfor ikke bare skaffe deg en ekte Vera Wang kjole? Milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå