Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Får så vondt når jeg bøyer meg framover og står sånn en stund (f.eks hvis jeg skal vaske håret over badekaret). Er det noen måte jeg kan unngå å få så sinnsykt vondt? Er 20 år, så burde liksom ikke ha ryggproblemer allerede.
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Umulig å si. Vondt i ryggen er et symptom, ikke en sykdom, og da hjelper det ikke å gi råd uten å vite hva smertene skyldes. Kontakt lege eller fysioterapeut, du.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Får så vondt når jeg bøyer meg framover og står sånn en stund (f.eks hvis jeg skal vaske håret over badekaret). Er det noen måte jeg kan unngå å få så sinnsykt vondt? Er 20 år, så burde liksom ikke ha ryggproblemer allerede. ← vanligvis, så er dette et tegn på at man ar brukt ryggen feil. Sittet for mye på nett? Aktivitet hjelper. ta deg en tur i marka. mange plager i ryggen går over av seg selv og man trenger ikke lege. Skulle du bli verre, så ta deg en time til en kiropraktor.
Gjest bente85 Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Så kanskje du har løftet noe, å brukt feil teknikk når du skulle løfte, så derfor du har vondt sånn vondt i ryggen. Det kan hende.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Sannsynligvis er det bare kjernemuskulaturen din som er for svak. Var slik plaget med ryggen selv tidligere. Det ble bare verre og verre med årene selv om jeg trente mye. Man kan ha svak kjernemuskulatur selv om man er både ung og veltrent, så det er viktig å få trent de opp. Aktuelle treningsmetoder er bla yoga og pilates, mage- og rygg-timer på feks SATS, eller du kan gå til en fysioterapeut og få veiledning. Det krever altså litt innsats, men det er det absolutt verdt. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå