Gå til innhold

Brunt sukker?


Gjest Yoghurt

Anbefalte innlegg

Gjest Yoghurt

Leser på detsoteliv.no og det er SÅÅ mange kjekser jeg har lyst til å bake som skal ha brunt sukker, er det noen stor smaks forskjell da? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yoghurt

ok takk for svar, da er det bare å sette det på handle lista da :)

Man får kjøpt dette i vanlige dagligvare butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg kjøpte var det på Rema tror jeg, så det skulle ikke være noe problem :) Brunt sukker gir nydelig smak... Mm.. Nå fikk jeg lyst til å bake! :-D

Endret av Latee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt

ikke sant!! Uff, aldri lusk rundt på sider med så mange gode bake oppskrifter når du ikke har tid/ingredienser til å bake, for her i huset er et mer enn bare bruntsukker som mangler :sur:

uansett, igjen, takk for svar :)

Endret av Yoghurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg synes problemet med brunt sukker er at det blir steinhardt... satte det i kjøleskapet som det stod på, men det ble hardt for det.

noen som har noen gode råd til det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes problemet med brunt sukker er at det blir steinhardt... satte det i kjøleskapet som det stod på, men det ble hardt for det.

noen som har noen gode råd til det da?

Jeg har kjøpt brunt sukker som kom i en pose med sånn lukketape på. Så jeg lukker posen så godt jeg kan med den tapen, og så putter jeg den ned i en plastboks med tett lokk. Funker så fint atte :) Boksen står foressten i vanlig skap, ikke kjøleskap.

Har en gang (før jeg begynnte å bruke plastboks) knust en bruntsukker-steinklump til pulver fordi jeg syns det var for ille å kaste en nesten urørt pakke fordi den var blitt hard. Det pulveret var også helt greit å bruke. Mener å huske at jeg brukte en sånn stor steinmorter jeg har til knusingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes problemet med brunt sukker er at det blir steinhardt... satte det i kjøleskapet som det stod på, men det ble hardt for det.

noen som har noen gode råd til det da?

Posen oppi en tett boks. Holder seg mykt og fint i månedsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at det finnes forskjellige typer brunt sukker.

I noen er det uraffinert rørsukker( det beste syns jeg, men smaker mye)

og andre er raffinert sukker tilsatt melassesirup (som også er godt, men smaker litt mildere enn uraffinert rørsukker) Dette er de variantene jeg liker best, i tillegg har jeg nesten alltid et glass med demerera sukker, men det løser seg ikke like godt opp i bakst.

i tillegg er det sikkert 20 andre varianter av brunt sukker som jeg ikke har peiling på (like greit å innrømme det med en gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

aha, tett boks var lurt. men det er vel for seint nå som det alt er hardt? dette er andre posen jeg bare har brukt noen skjeer av fordi det har blitt hardt... det er posen med tape jeg har òg. takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å oppbevare brunt sukker i et gammeldags norgesglass eller liknende, da holder det seg mykt i evigheter. Om det allerede har blitt stivt kan man putte det på tett glass og ha en saftig brødskalk nedi, den avgir akkurat passe med fuktighet til at sukkeret blir fuktig, men man må huske å at den ut før den mugler da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt

Brunt sukker er nå kjøpt inn i hvertfall :) *noterer ned tips for at det ikke skal bli til en hard klump og gleder seg til å bake kjeks senere i kveld*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes ikke at det vanlig brune sukkeret gir noen ekstra smak...men dersom det står at man skal bruke muscovado sukker så bør man følge oppskriften for disse sukkertypene har absolutt mer smak enn det vanlige hvite sukkeret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg synes ikke at det vanlig brune sukkeret gir noen ekstra smak...men dersom det står at man skal bruke muscovado sukker så bør man følge oppskriften for disse sukkertypene har absolutt mer smak enn det vanlige hvite sukkeret

Når du refererer til brunt sukker som ikke smaker anneledes en hvitt sukker, så mener du kanskje den typen sukker som brukes i f.eks brune sukkerbiter? De er nemlig hvitt sukker som er farget brunt. Den fuktige typen smaker veldig forskjellig fra vanlig hvitt sukker, men også veldig forskjellig fra muscovado, så jeg er enig med deg i at man bør følge oppskrifta enten den sier det ene eller det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...