Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Noen som kan forklare meg skritt for skritt hva tannlegen gjorde når han opererte ut visdomstanna di? liker å vite på forhånd hva som skjer, så blir det ingen overraskelser.
Hildegard Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Noen tannleger liker å dekke opp med sterile duker og sånt, men jeg har aldri opplevd det. Først fikk jeg godt med bedøvelse, så ventet vi litt mens den fikk virke. Tannlegen pirket borti tannkjøttet rundt tannen for finne ut om jeg kjente noe. Da jeg ikke kjente en ting, satte han i gang. To av mine visdomstenner var bare kommet delvis opp. Her måtte han først fjerne litt tannkjøtt som lå oppå, og etterpå borret han bort litt av kjevebeinet for å komme til tannen. Dette gjorde han med et grovt borr, og det dirret skikkelig i hodet. Det var ikke vondt. Så tok han et lite spett og jekket tannen litt opp slik at han fikk tak på den med tangen. Med tangen rikket han den frem og tilbake, til den kom ut. Hørte en del knaselyder og fikk en slags vakuumfølelse akkurat når tannen slapp taket, med det var til å overleve. Du kan jo be tannlegen forklare underveis hva h*n gjør .
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 å, herlighet... det synes jeg hørtes ekkelt ut.. redd jeg og må trekke disse visdomstennene.. skrekk og gru...
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg ble dekket til med duker og det hele, jeg. Og så hadde tannlegen en assistent som stod med en slange og sugde opp blod, spytt og det som ble operert ut. Jeg syns dette var helt ypperlig da jeg på forhånd var redd for at det skulle renne blod nedover i halsen, sånn at jeg skulle få kvelningsfornemmelser. Tannlegen var utrolig snill og passet på at jeg hadde det bra. Han satte bedøvelser (jeg kjente knapt at han stakk), som begynte å virke etter en stund. Etter det er jeg faktisk ikke helt klar over hva han gjorde (vet ikke om jeg vil vite heller). Men husker at han drev og gravde litt, tok så fram et bor for å få bort det siste (satt litt kronglete til). Til slutt sydde han. Det hele gikk overraskende greit. Det var ikke vondt heller. Kjente at han dyttet og gravde, og hørte at han boret, men ingen smerter. Så selv om det han gjør i seg selv er ekkelt å tenke på, så bare lukket jeg øynene og ventet, og det gikk så bra. Trodde faktisk at det skulle være mye verre.
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 å, herlighet... det synes jeg hørtes ekkelt ut.. redd jeg og må trekke disse visdomstennene.. skrekk og gru... ← Trekking er noe helt annet, altså. Det går mye fortere. Da bare setter de bedøvelse, trykker litt på tannen (kjentes det ut som), og drar den ut. Jeg var overrasket over hvor fort det gikk. Forventet at nakken skulle gå ut av ledd eller noe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå