Gå til innhold

Er det lov å teste ut menn?

Sofia

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en liten bismak i min munn Sofia.

Hva er det som plager en kvinne når hun sliter med og  ikke kunne"velge" lengere og har vært singel i mange år? Hvis du mener du har et greit liv sånn som du har, hvorfor ikke bare avslutte denne innblandingen i en ny person.

Syns du skal være så voksen og heller si det til denne personen, trur han fortjener en kvinne som er bedre enn deg når du først har begynt og simulerer med disse tankene.

L.i.

Gjester meg her og gjester meg der. Skulle ønske det var registreringsplikt på dette forumet. Har du postet i tråden min før? Jeg svarer til gjester men får aldri respons på mine svar, så jeg blir litt sånn bob bob om jeg skal orke å svare deg her.

På språket i innlegget aner jeg at du muligens er den samme gjesten, så du skal da få et svar, nok en gang!

Jeg mener ikke at jeg har et greitt liv slik det har vært i mange år. Det er jo ikke slik jeg ønsker at livet mitt skal være iallefall. Vi alle drømmer vel om å finne den rette partneren å leve lykkelig sammen med! Men mens man venter på prinsen kysser man frosker! Man prøver og feiler. Men man kan da ikke gi opp! Ikke jeg iallefall. Det passer ikke for alle å leve i sølibat når man er singel. Er da et menneske med behov som alle andre. Noen velger å avstå fra menn/kvinner og sex i de mnd/år de er alene, mens andre, deriblandt jeg, synes at det er en så viktig del av livet at jeg ikke vil være uten. Jeg kan men jeg vil ikke! Det kan kanskje høres ut som jeg har hatt en drøss med menn.. det har jeg ikke! Jeg har gått lenge uten jeg også men med såpass lang fartstid som singel så har det blitt noen frosker.

Nå har jeg altså vært så heldig å møte en mann. Jeg føler meg vel og vi har det utrulig bra sammen. Jeg tror jeg holder på å bli forelska, kjenner iallefall en seriøs kribling i magen bare han stryker over hånden min, og det er jo en god start. Jeg føler at dette er annerledes. Vi er voksne og vi vil noe med dette tror jeg. Det er jo veldig tidlig enda, men vi er allerede kommet nært hverandre. Det er altså mulig, selv for meg!

Jeg har ikke trodd så hardt på at jeg skulle være så heldig faktisk, ikke at jeg har gidd opp, men litt kynisk blir man da etterhvert. Jeg går ikke og veier for og imot her, og det jeg sa om at jeg trengte en "sørgeperiode" var bare tanker som kom ut høyt. Dette er begynnelsen på noe nytt for meg, og jeg må bruke tid på forvandlingen i livet mitt. Det er da en stor omstilling for alle parter. Barn skal involveres etterhvert, venner og familie... det er ikke gjort over natten!

Men vi har fått en god start... og jeg håper og tror dette har en fortsettelse som kan vare. At han fortjener en bedre kvinne enn meg, sier du. Sårende. Jeg er en flott kvinne skal jeg si deg. Jeg har mengder å gi til den rette personen, mengder! Han er heldig som har truffet meg, og jeg er heldig som har truffet han.

Kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at jeg syns det høres så fint du , det du opplever nå, Sofia!

Har vært i litt samme situasjon som deg - alene (m. barn) leeeeenge, med litt frosker som har hoppet rundt i ny og ne. Nå har jeg funnet en grepa kar som jeg trives kjempegodt med - og det samme gjør visst han med meg ;) Og det er så kjekt!

Om det har vært noe savn å ikke lenger ha singeltilværelsen? nei - ikke for meg iallfall. Jeg ser at om dette utvikler seg videre til samboerskap og sånt så har vi noen utfordringer, man blir nokså sær etter mange år som særbo ;) Og det tror jeg gjelder oss begge to..... :sjenert:

Samtidig er det litt morsomt med familie og sånt - tror jeg har vært "avskrevet" som evig alene av store deler av slekta, og da er det jo litt festlig at det ikke var helt sånn likevel.

men alt i alt er livet faktisk bedre nå enn før, selv om jeg holder på at det går godt an å ha det fint som single og!

Nyt tilværelsen - det er også supert å kjenne at man er forelsket og å tro at "dette er bra - dette tror jeg på". Så får man vel ta de andre tingene etterhvert - du er vel heller ikke på vei inn i ekte/samboerskap i morge, er du vel?? :ler: men kanskje på sikt - og min erfaring er iallfall at det at ting tar tid bare er positivt, da får en tid til å nyte det som skjer, samtidig som en også får vent seg til det!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor forståelse for deg Sofia. Er selv i samme situasjon - dvs en singel/date-tilværelse. I en date-fase står de fleste dører åpne - det er jo nettopp en periode hvor man skal finne ut hvorvidt man passer sammen, på alle måter.

Når det er sagt så reagerer jeg litt på det jeg oppfatter som dobbeltmoral. Her snakkes det mye om å "kysse frosker" - og jeg skjønner jo at det betyr at man ikke passet sammen.

Men om det er mannen som velger å trekke seg tilbake i løpet av datingfasen forklares det som oftest med at han var "bare ute etter sex" eller andre lettvinte fraser.

Så enten så er vi en slibrig slask eller en frosk?

Jeg har vært på begge sider av gjerdet for å si det sånn....både den som har avbrutt datingperioden og den som er blitt "dumpet" underveis. Klart det svir...men datingperioden inneholder ingen garantier.

Hilsen

Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er mannen som velger å trekke seg tilbake i løpet av datingfasen forklares det som oftest med at han var "bare ute etter sex" eller andre lettvinte fraser.

Så enten så er vi en slibrig slask eller en frosk?

Jeg sier ingenting om at menn bare er ute etter sex, eller at de er slibrige slasker. Jeg oppfatter ikke menn slik, selv om det "bare" blir sex. Den er jeg vokst fra. Samfunnet må da virkelig ha endret seg... det er da ikke bare menn som kun er ute etter sex? Jeg har ikke villet noe mere selv, og med de jeg har vært sammen med, har dette vært en oppfatning begge parter har delt. Kanskje finner man det ut etter en date.. kanskje etter to! Så at jeg har brukt betegnelsen frosk... vel.. kanskje ikke helt heldig med den... betyr ikke mere enn at man prøver seg litt frem i håp om å finne prinsen!

Og i eventyret kysser vel prinsessen en frosk, gjør hun ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente ikke at du hadde brukt den beskrivelsen, Sofia.

Det jeg mente var at det mer var en generell trend...eksempelvis om man leser mange av trådene her inne på forumet.

Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Vet ikke om jeg er helt enig i den. Vi kvinner er vel like forskjellige som dere menn. Jeg har mine tanker om emnet og de kan vi godt snakke om, men hva andre mener kan ikke eller vil jeg ikke uttale meg om.

Mye mulig at mange fortsatt mener menn er svin... de om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia, verdens tøffeste: Jeg tror jeg har latt meg inspirere av tråden din i det siste. Har i alle fall funnet veien tilbake til froskedammen... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia, verdens tøffeste: Jeg tror jeg har latt meg inspirere av tråden din i det siste. Har i alle fall funnet veien tilbake til froskedammen... :sjarmor:

Hihi Champagnepiken. Det hørtes ikke så verst ut... og med den smileyen så tyder ting på at du har hatt det bra.

Lev livet mens man gjør det... mener nå jeg da. Jeg lærer selv jeg.. av denne tråden og mange andre tråder og medlemmer her inne. Det er veldig godt å skrive ned tanker og meninger.. jeg ser klarere liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en form for oppdateringer for de nysgjerrige finnes i dagboka mi, synes det er greit å begrense det til ett sted... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg kjenner meg igjen Sofia!

Og har ikke vært singel så lenge som deg.

Jeg ser at jeg har en tendens til å falle for menn jeg vet jeg ikke kan få, i alle fall ikke helt. Muligens er dette fordi jeg ikke tør gi meg selv sjansen til å få det vondt en gang til.

Når man har gått noen runder i livet, og sett at det er mer enn bare lykke i det å være to, kan man bli skeptisk når noe eller noen kan rokke ved den single tilværelsen som har blitt trygg.

Jeg nevnte et sted at av og til må vi hoppe og ikke bare falle. Det tror jeg selv også.

Også er det alltid lettere å være klok på andres vegne, og ikke sine egne. ;)

Ellers skal jeg på jentetur med venninne og datter i morgen. Vi skal være ei uke i London og bare jente oss. Det gleder jeg meg veldig til...

Flytte tankefokus litt...

God klem

Glammy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov å teste ut menn på samme måte som vi gutta hele tiden tester ut de damene vi møter! Det er en kjent sak at menn gjør det til stadighet. Prater med kameratflokken og deler erfaringer om hvordan den og den er hva de er villig til osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Er vel ikke villighet det er snakk om her, men forpliktelseslyst. Når du møter kvinner over tredve og førti, er det ganske sikkert at det er det vi har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke villighet det er snakk om her, men forpliktelseslyst. Når du møter kvinner over tredve og førti, er det ganske sikkert at det er det vi har lyst til.

Er ikke bare sex det er snakk om. Helt vanling måling av den og den dama. Hvordan hu er som mor-emne, om hu er sosial osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon og kommer selvfølgelig til å kutte den ene hvis det blir noe seriøst med denne andre, eller omvendt. Tiden får vise. ;)

Jaaa, det er lov. Man må få leke seg litt så lenge man passer på at man ikke sårer noen.

Sex er ikke greit for min del opp i det hele med noen av dem før jeg har funnet ut hvem jeg vil gå videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide med en aldri så liten oppdatering. Har hatt nok en langhelg sammen. Fra torsdag til idag, mandag. Det er helt utrolig så bra vi har det. På alle måter. Jeg går bare rundt og tenker på han og gliser for meg selv.

På fredag var vi på besøk hos søsteren min og mannen hennes. Hun var så nysgjerrig at vi bare måtte dra. Det gikk helt strålende. Var der i etpar timer og praten og latteren satt løst. Fikk melding fra søsteren min dagen etterpå og hun sa at hun så tydelig kunne se at det stod "made for Sofia" i pannen hans. Genialt!!

På lørdag var vi ute og spiste og drakk noen pils sammen med 2 vennepar av han. Kjempemoro å hilse på venner og det gikk også helt strålende. Vi oppførte oss rimelig forelsket når jeg tenker meg om. Ikke vanlig for meg iallefall å sitte ute å småmusse og holde i handen... men såååå deilig!

Vi skyndte oss hjem kl. 01.00 :sjarmor:

Igår lagde jeg biffgryte til middag.. han dekket pent bord og snek inn en lapp ved bestikket hvor det stod: Du er bare SÅ sexy!!

Så YES!!!.. jeg har det glimrende for tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en aldri så liten oppdatering. Har hatt nok en langhelg sammen. Fra torsdag til idag, mandag. Det er helt utrolig så bra vi har det. På alle måter. Jeg går bare rundt og tenker på han og gliser for meg selv.

På fredag var vi på besøk hos søsteren min og mannen hennes. Hun var så nysgjerrig at vi bare måtte dra. Det gikk helt strålende. Var der i etpar timer og praten og latteren satt løst. Fikk melding fra søsteren min dagen etterpå og hun sa at hun så tydelig kunne se at det stod "made for Sofia" i pannen hans. Genialt!!

På lørdag var vi ute og spiste og drakk noen pils sammen med 2 vennepar av han. Kjempemoro å hilse på venner og det gikk også helt strålende. Vi oppførte oss rimelig forelsket når jeg tenker meg om. Ikke vanlig for meg iallefall å sitte ute å småmusse og holde i handen... men såååå deilig!

Vi skyndte oss hjem kl. 01.00  :sjarmor:

Igår lagde jeg biffgryte til middag.. han dekket pent bord og snek inn en lapp ved bestikket hvor det stod: Du er bare SÅ sexy!!

Så YES!!!.. jeg har det glimrende for tiden!!

Blir litt misunnelig jeg.

og så tror jeg at ting kan skje...

Var alene i 12 år da jeg traff den mannen. Ble samboer sånn ettehvert. Samboerskapet ble avsluttet etter 3 år. Nå er jeg på leting igjen. Men tror at et eller annet sted der ute er det en mann for meg. I mens har jeg et fullferdig liv på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...