Gå til innhold

Hard hud under hælene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at dette er relatert med mye gåing og sånn? Jeg er mye på beina i jobbene mine, men samtidig begynner jeg lure på om det er fler årsaker til at jeg hele tiden må pusse bort panserlag med hard hud på hælene.

Noen geniale triks man kan gjøre for å slippe unna litt lettere?

Skrevet

Oppmykende fotkrem når du har dusja! Scholl har en god mousse, i alle fall.

Skrevet

Jeg har også kjempehard hud under helene mine!! Har prøvd noen av scholl og aco sine fotkremer, men det va jo nesten ingen effekt jo... :grine:

Noen som har andre tips?

Skrevet

Tja, jeg bruker bare fotbad i ny og ne og passer på å smøre meg. Må jo fram med filen i ny og ne, men det er ikke ofte. Ble bedre etter at jeg starta å gå med tøfler når jeg var hjemme i huset faktisk -ikke at jeg helt vet hvorfor men beina fikk jo bedre (mykere) underlag da..

Skrevet

Har prøvd dette også.. Men jeg går jo veldig mye på jobb da, jobber på sykehjem, og går nesten syv timer når jeg er på jobb. Er kanskje endel av grunnen?

Noen som har gode erfaringer med fotpleier/fotmassasje?

Eller noen som går mye som har prøvd å bruke støttestrømper? Vet at man ikke blir like fort sliten i beina av det, kan det hjelpe på føtter å bein generellt kanskje?! hmm..

Igrunn er jeg en av di som syns føtter er fryktelig ekkelt da.. Å iallefall er det ekkelt hvis andre skal drive å fikle med føttene mine *grøsse*

Skrevet

Ja, fotbad er tingen! Jeg kjøpte meg en sånn en med massasje og bobler, og er kjempefonøyd! Ikke var den spesielt dyr heller.

Jeg tenker at; hvis du tar et sånt bad ca 1 gang i uka og filer og smører beina etterpå, må da det forebygge en del?

På den andre siden, har jeg hørt at man ikke skal file for mye heller. Da blir det visstnok verre. :klø:

Men er du virkelig plaget, hadde jeg filt i hvert fall en gang i uka.

Skrevet

Anbefaler fotbad i grønnsåpe! Og fotkrem+jevnlig file ned hard hud.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg var hos fotpleier, som sa at det eneste som nytter er å fjerne huden med jevne mellomrom. Fotpleier bruker skalpell og skraper det bort, etter først å ha bløtet opp huden i fotbad. Det er også viktig med oppmykende fotbad og smøre med fotkrem.

Synes at jeg blir så klam på beina når jeg bruker fotkrem, så jeg er nøye med å smøre kun hælene.

Det har nok noe med at man står og går mye.

Gjest synseren
Skrevet

Smør føttene med Locobase (fåes kjøpt på apoteket) hver dag, det hjelper garantert mot hard hud under hælene.

Skrevet

Compeed har en kjempegod fotkrem som inneholder karbamid. Denne vil jeg absolutt anbefale. Fås på apotek og koster ikke mye, trekker fort inn i huden også, men hjelper godt!

Skrevet

SKjønner jeg rett og slett må begynne å ta litt mer vare på meg sjøl.

Skrevet

Shea-butter er fabelaktig til harde hæler. Kombiner med fotbad og filing.

Body Shop og L'Occitane har gode produkter med rent shea-butter.

Skrevet
SKjønner jeg rett og slett må begynne å ta litt mer vare på meg sjøl.

Skal jeg komme å smøre føttene dine? *flire*

Skrevet
Skal jeg komme å smøre føttene dine? *flire*

Den er jeg glatt med på!

Gjest bente85
Skrevet

Ja, også kan det bli mye hard hud under beina om man står mye også.

Derfor er det viktig med gode sko! :)

Også er det viktig å ha på fuktighetskrem på beina hver dag.

Skrevet

Derfor er det viktig med gode sko!  :)

Sko er viktigst, vil jeg påstå.

Var mye plaget med hard hud under føttene før, etter at jeg kjøpte et par vanvittig gode sko, har jeg ikke hard hud under beina lengre. Enda jeg går og står mer nå enn før.

Ikke er jeg særlig ivrig med fotbad og krem, bare en sjelden gang hvis jeg kommer på det.

Gjest bente85
Skrevet
Sko er viktigst, vil jeg påstå.

Var mye plaget med hard hud under føttene før, etter at jeg kjøpte et par vanvittig gode sko, har jeg ikke hard hud under beina lengre. Enda jeg går og står mer nå enn før.

Ikke er jeg særlig ivrig med fotbad og krem, bare en sjelden gang hvis jeg kommer på det.

Så er det faktisk en fordel og fjerne denne huden, for hvis ikke, nei da vil den sprekke opp, og det blir ikke noe godt.

Og er man ivrig med kremen, så da blir det bra.

Skrevet

Da får jeg ha som mål å huske å smøre føttene hver kveld da!! :)

Gjest bente85
Skrevet

Ja, hvorfor ikke. :)

Huden blir i alle fall mye bedre av det.

Skrevet

På Vita, apoteker selger de en barberhøvel for føttene. Den er meget effektiv mot hard hud..bare ikke ta for mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...