Gå til innhold

Katteleker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sånne små mus med pels på er en slager, men pelsen blir rimelig fort revet av da. Ellers leker katten min med det den måtte finne, små leker til barna, papir, ørepropper og diverse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet
Sånne små mus med pels på er en slager, men pelsen blir rimelig fort revet av da.

:ler: jo, men den plastgreia uten pels er vel så morsom da

Skrevet
:ler: jo, men den plastgreia uten pels er vel så morsom da

Pusen min mister interessen da. Da er den liksom "død"! :ler:

Skrevet

Nesten sjokket over at ingen har nevnt garnnøster!! min katt driver å stjeler de og gjemmer de over alt. Fant just et under kjøleskapet.. Ellers er q-tips en slager, katten tar de opp i bomullsdelen og hiver de rundt!

Jeg har bare gitt opp å kjøpe katteleker. De blir bare liggende i en krok og samle støv.

Skrevet
Nesten sjokket over at ingen har nevnt garnnøster!! min katt driver å stjeler de og gjemmer de over alt. Fant just et under kjøleskapet.. Ellers er q-tips en slager, katten tar de opp i bomullsdelen og hiver de rundt!

Jeg har bare gitt opp å kjøpe katteleker. De blir bare liggende i en krok og samle støv.

vil ikke anbefale dette, spesiellt garnnøster.

skjer ganske ofte at katter på opereres pga svelging av tråd etc.

Skrevet
vil ikke anbefale dette, spesiellt garnnøster.

skjer ganske ofte at katter på opereres pga svelging av tråd etc.

Det har jeg faktisk aldri hørt noe om... :overrasket: Jeg har hatt katt og venner med katt så lenge jeg kan huske og har aldri opplevd dette. Sier ikke at ikke det har skjedd, men er dette "vanlig"?

Snakka med ei venninne som jobba hos en dyrlege og hun hadde heller ikke vært noe særlig borti det, en eller to ganger i løpet av 4 år...

Kommer jo ann på ganrnnøstet da, hvis det er slitesterkt klarer katten ikke rive det fra hverandre. Hvis det er lett oppløselig vil det løses opp før det gjør noe skade. Nå klarte da kattene i gamledager å leke med garnnøster og papirbiter uten å måtte opereres. Katten min på 4 har også klart seg uten problemer, og hun leker med alt av garn hele dagen.

Skrevet
Det har jeg faktisk aldri hørt noe om... :overrasket:  Jeg har hatt katt og venner med katt så lenge jeg kan huske og har aldri opplevd dette. Sier ikke at ikke det har skjedd, men er dette "vanlig"?

Snakka med ei venninne som jobba hos en dyrlege og hun hadde heller ikke vært noe særlig borti det, en eller to ganger i løpet av 4 år...

Kommer jo ann på ganrnnøstet da, hvis det er slitesterkt klarer katten ikke rive det fra hverandre. Hvis det er lett oppløselig vil det løses opp før det gjør noe skade. Nå klarte da kattene i gamledager å leke med garnnøster og papirbiter uten å måtte opereres. Katten min på 4 har også klart seg uten problemer, og hun leker med alt av garn hele dagen.

Katten til en jeg kjenner måtte i all hast fraktes til den døgnåpne veterinæren i byen, siden den hadde svelget en tråd. Det gikk heldigivs bra med katten, men det ble ikke en billig episode for eieren..

Jeg har aldri tråder og garnnøster liggende framme av den grunn. Det kan være livstruende for katten, og det er en sjanse jeg ikke vil ta.

Mine katter er gale etter hårstrikker. Og så er tamponger (ubrukte selvsagt) kjempegøy å fange, bære i munnen osv :ler:

Skrevet

Den første leken til pusen vår var papirballer. Kjempemorro å jage de rundt i huset og en periode fant jeg papirballer overalt.

Kjøpte en gange en trekkoppmus som var veldig populær. Den den trekkoppgreia slutta å funke tok jeg den ut og musa var fortsatt like poppis. :lol: Vi har også hatt en mus som beynte å pipe når katten tok poten sin på den og den var også veldig poppis. I tilleg så har vi også en sånn liten plastball med huller i med en bjelle inni som pus først har likt å leke med i sener tid. Ellers har jeg fingerheklet ett lite nøste som han også liker å leke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...