Gjest Pet ii Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hvor får man kjøpt billige katteleker? Og hva liker katten din å leke med?
Arkana Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Vår liker alt mulig rart. Favoritten er nok slike små mus med pels og hale, som rasler litt. Man kan kjøpe dem en og en eller i pakker med 5, koster ikke så mye. Ellers er det også veldig populært med de plastkulene som er inni kinderegg (altså det som leken er pakket inn i). Jeg ruller sammen sølvpapiret til en kule og legger inni egget slik at det rasler når hun leker med dem. Vi har en helt kasse full av alle slags katteleker, men dette er det hun leker mest med. Det enkle er ofte det beste.
Gjest Pet ii Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Tenkte jeg skulle kjøpe inn en del av sånne små mus og baller og diverse, de har en tendens til å forsvinne. Vet noen om en nettbutikk som selger slikt i større kvanta? Synes dyrebutikkene tar seg vel godt betalt for dette...
monikabrx Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 en kattepisk er lett å lage selv, og kattene elsker det.. finn en pinne ca 40 cm. knyt evt. på en snor og fest fjær å enden. kjempemorsomt og veldig billig. kattene elsker det...
Gjest puseliten Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Min katt elsker plastballer med bjeller i som fås kjøpt for 15-20 kr. på dyrebutikken. Det er sprekker i plasten sånn at hun får den med seg opp trappen selv hvis den er så uheldig å havne nedi der. Noen ganger kaster hun den ned selv også. Ballen kastes og så løper hun i full fart etter, og så skal jeg komme og ta henne, og sånn holder vi på fram og tilbake til hun ligger som et slips på gulvet. Ellers er tråder i alle varianter, eller hoppestrikk gode alternativer. Hun er i grunnen billig i drift.
minienthe Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 sammenkrøllede kvitteringer er slageren her... da apporterer katta som rene fuglehunden
Tjorven Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Mus og fjærpinner er de store slagerene hos oss. Men morsomst av alt er det å leke med strå vi finner utenfor huset, de er veldig stas.
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Sånne fiskestenger med en fjær eller en lekemus/reke et eller annet i enden er veldig populære her i huset. Og små, lette baller som koster 5 kr stk i dyrebutikken. Har også en ball som kan fylles med godteri. Jeg pleier å fylle den med tørket sei, og når kattene triller den så detter det ut en og en bit. En stor slager. Ellers så elsker de pappesker, som tydeligvis kan brukes til så mangt. Leke gjemsel, tygge på, dytte bortover, klatre på osv. Billig moro. Samme med sånne tomme dopapirhylser, de kan aktivisere kattene i timesvis. Det trenger ikke å være dyrt for at kattene skal like det. Har endel litt dyrere katteleker, fancy baller og lekemus og sånt, men de ligger som regel urørt dersom de har mulighet til å leke med litt sammenkrøllet papir eller en dopapirhylse i stedet .
FantasDick Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg vil anbefale Avifauna. Butikken er dansk, men de leverer til Norge. Veldig mye bra til katter der, og veldig fine priser. Ellers har jo Petshopgirls veldig mye fint, da.. *drømme*
Gjest snikkelora Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Må bare legge til noe her.. Så et dyreprogram på en eller annen norsk kanal i vinter og der var man med vetrinærene på jobb. Dem fikk inn en katt som var syk, og grunnen var at han ahdde spist opp leke musa. Vetrinæren sa at dette var vanlig og at dem oppfordret folk til å ikke ha sånn...
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg vil anbefale Avifauna. Butikken er dansk, men de leverer til Norge. Veldig mye bra til katter der, og veldig fine priser. ← Der var det mye fint - og billig!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Må bare legge til noe her.. Så et dyreprogram på en eller annen norsk kanal i vinter og der var man med vetrinærene på jobb. Dem fikk inn en katt som var syk, og grunnen var at han ahdde spist opp leke musa. Vetrinæren sa at dette var vanlig og at dem oppfordret folk til å ikke ha sånn... ← Så fordi det hender at katter spiser lekemus, så skal de ikke få leke med dem? Hunder er mye verre, de spiser jo alt fra stein til bleier (jfr en tidligere tråd her inne). Hva skal man gjøre med dem, da?
animelona Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Vi har kjøpt masse leker til katten vår gjennom åra, men ingenting har falt særlig i smak. Det hun derimot liker å leke med kan være en lang trå, dopapir eller tepperyer. Også er hun veldig glad i pappkasser og plasikkposer. :-D
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Katten vår liker best slike kuler som ligger i potteplantene til mamma! Da fyker hun rundt i stua som en pil. Kjøpte en lekemus som man kunne trekke opp, men hun var temmelig skeptisk til den for å si det mildt. Ellers kjøpte vi en myk ball med catnip i, den elsket hun! Til hun klarte å rive opp hele ballen og dra ut bomullen inni.
animelona Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Hihi... Vi kjøpte en radiostyrt mus til pusen, men pusen ble livredd og vi måtte bare gjemme bort musa.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Katten min har også spilt mye fotball med de gule greiene inne i kinderegg. Hun spiller fotball med hårstrikk også. Hårstrikk er kjempemorsomt. Ellers har det holdt lenge med en tråd eller en snor. Men nå som hun har blitt 19 år leker hun mest når vi ikke ser det, når hun er kveldsvill og flyr frem og tilbake på alle rom. Eller banker og slår på stueteppet.
Gjest snikkelora Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Så fordi det hender at katter spiser lekemus, så skal de ikke få leke med dem? Hunder er mye verre, de spiser jo alt fra stein til bleier (jfr en tidligere tråd her inne). Hva skal man gjøre med dem, da? ← Nei, ikke fordi dem spiser dem, men fordi det kan tette tarmene (eller hva søren det var)
Gjest beekeeper Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Men jeg har lært at man skal kjøpe leker i dyrebutikk fordi de er lagd av materiale som oppløses i magen om de spiser det, sånn at det ikke skal være farlig?? :klø:
Gjest Miloine Skrevet 6. oktober 2006 #19 Skrevet 6. oktober 2006 sammenkrøllede kvitteringer er slageren her... da apporterer katta som rene fuglehunden ← eller sammenkrøllede regninger Jeg har en haug av leker, men yndlingsleken er en liten plastmus som jeg kjøper (kjøper ofte) på Meny til kr. 19,90; Den er sikkert sattt inn med kattemynte ol. for de (3 stk) tar virkelig helt av når den kommer i hus
Gjest Miloine Skrevet 6. oktober 2006 #20 Skrevet 6. oktober 2006 foresten, den ene skogkatten min liker å apportere etter en rød liten kule - veldig gøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå