Gå til innhold

Hun ønsker kontakt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er tante til ei jente som bor i fosterhjem.

Det er mange år siden jeg så henne sist.

Her om dagen fikk jeg vite at jenta vil ha kontakt med familien. Jeg ble bare så utrolig glad.

Jeg ønsker å få samlet familien på en eller annen måte, slik at hun får hilse på alle sammen.

Noen forslag på hvordan/hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til fosterforeldrene først og hør med de om det passer at du kommer på besøk en dag, evt hvilken dag det passer..Synes ikke den første samtalen med tanteungen din på mange år bør foregå over telefon, så avtal med de voksne..

Hvis det er mange år siden du så jenta sist er det sikkert en trygghet både for de, og for jenta at dere møtes der...

Skrevet

Synes Leannes forslag var godt. Ta det rolig i begynnelsen hjemme i for henne trygge omgivelser, senere kanskje involvere besteforeldre, andre tanter og onkler søskenbarn etc. Om hun er litt stille av seg så kan det blir voldsomt å møte "hele" familien på en gang. Man blir midtpunkt men samtidig alene, siden man ikke kjenner noen. Om man har et par tre kjente fjes og forholde seg til går det straks mye bedre.

Skrevet

Helt enig med de to over. Jeg hadde ikke samlet sammen hele familien med mindre jenta selv har ytret ønske om dette spesielt. Høres veldig voldsomt ut. Snakk med fosterforeldrene og hør hva de synes, og evt snakk med jenta selv.

Skrevet
Jeg er tante til ei jente som bor i fosterhjem.

Det er mange år siden jeg så henne sist.

Her om dagen fikk jeg vite at jenta vil ha kontakt med familien. Jeg ble bare så utrolig glad.

Jeg ønsker å få samlet familien på en eller annen måte, slik at hun får hilse på alle sammen.

Noen forslag på hvordan/hva jeg bør gjøre?

Du kan jo avtale med fosterfam om besøk til de? begynn forsiktig. kansje du får til noen besøk utover høsten, så kan du invitere til Advendtsfest med noen av fam din samlet+ kansje en dag i julen?

Gjest squeeky
Skrevet

Enig med de andre her...begynn med dedg selv, og ta det gradvis....kan bli litt mye med hele slekta på en gang.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...