Fru.U Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg piercet det ene brystet mitt for ni år siden. Det gikk fint, har aldri hatt infeksjoner el.l. Jeg tok ut piercingen etter tre år og det har grodd uten noe tull. Men når jeg kjenner på brystvorta i kjenner jeg fortsatt som om det er en "stang" inni, der som piercingen satt. Dette er vel naturlig "arr". Der jeg lurer på er hvordan det nå blir å amme. Så vidt jeg har forstått så er det jo ikke bare en kanal, men mange små som melken kommer fra. Men det kan vel bli et prblem hvis tilstrekkelig mange av disse er ødelagte eller "grodd igjen" pga piercingen. Vil kanskje melken like gjerne komme ut av piercinghullene? Kan det være at disse ikke er grodd tett? Noen med erfaringer eller kunnskap på området???
Twigi Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Du bør vel snakke med jordmor om dette - de har vel (dessverre) erfaring med det. Jeg skulle ønske flere jenter tenkte på dette før de tok piercing i brystvortene. Det er sikkert ikke dette svaret du ønsker, men det forandrer jo ikke det faktum at du har gjort noe dumt. Å være reflektert i etterkant er det jo veldig lite nytte i.
Fru.U Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 I alle dager. Hvor fikk du det fra at jeg med mitt innlegg ba om en moralsk pekefinger? Jeg lurte på om det var noen med erfaring eller kunnskap på området her inne. Skal selvfølgelig snakke med jordmor når den tid kommer, men enn så lenge syns jeg det er interessant å lese andres erfaringer.
Furstina Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Jag har inte heller någon erfarenhet av piercing i bröstet men ditt piercinghål borde ju vara som ett hål i örat. Alltså att det har hela "väggar" - ingen mjölk kommer kunna rinna ut eftersom hålet har väggar av hel hud. Precis som ett hål i öronen har. Om det inte var hela väggar skulle du blöda från det också. Däremot kan jag tänka mig att hålet blockerar en del mjölkgångar som går genom bröstvårtan. Vad det kommer betyda för dig är svårt att gissa. Kanske ingenting. Kanske är det svårare att få ut mjölken till vårtan Kanske får du problem med mjölkstockning och betennelse för att några mjölkgångar är blockerade. Men åter igen, kanske du inte märker något alls. Din jordmor har kanske erfarenhet av det, kanske har en piercingstudio erfarenhet eller kunskap. Kanske ammehjelpen kan ge råd? Lycka till med amningen.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Du bør vel snakke med jordmor om dette - de har vel (dessverre) erfaring med det. Jeg skulle ønske flere jenter tenkte på dette før de tok piercing i brystvortene. Det er sikkert ikke dette svaret du ønsker, men det forandrer jo ikke det faktum at du har gjort noe dumt. Å være reflektert i etterkant er det jo veldig lite nytte i. ← synes dette var unødvendig.Alle gjør ( som du sier ) dumme ting når man er ung. som piercinger i tungen, brystvortene.tatoveringer på kroppen. osv man kan angre seg på det senere i livet men en ting har jeg lært . å det er at jeg angrer mer på de tingene jeg ikke har gjort enn de jeg har gjort
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå