Gjest Heloise Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hva er vanlig praksis i forhold til godtgjøring av reiser? Jeg har akkurat hatt min første jobbreise og synes jeg fikk lite igjen rent timemessig. Jeg får diett og overtid, men all kveldstid og natt jeg er borte hjemmefra godskrives kun med 2.5 timer. Jeg ønsker å ta det ut som avspasering, og synes det ble lite... Aner ikke hvordan dette praktiseres, og er interessert i å høre andres ordninger.
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Vanlig praksis for reiser i jobb, er vel at du får lønn for de timene du har jobbet. I tillegg får du dekket mat og overnatting. Er det lengere reise, vet jeg at jeg tidligere fikk dekket 50% av reisetiden. (Reisetid regnes som "spleiselag" mellom deg og arbeidsgiver.) Å reise i jobb er ikke lukurativt! Du får ingen erstattning for den tiden du er borte hjemmefra.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Vi kan ikke skrive timer mellom 22.00 og 06.00.
Gjest Heloise Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Er jeg bare litt barnslig som synes at det er urettferdig at timene jeg ikke kan være hjemme, bør godskrives på en eller annen måte?
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Er jeg bare litt barnslig som synes at det er urettferdig at timene jeg ikke kan være hjemme, bør godskrives på en eller annen måte? ← Kanskje ikke barnslig, men litt naiv? Du har nemlig selv valgt å være i en jobb der du må reise. (Og tro meg, mange mener at det å få reise i jobb er et gode! Men det er ofte de som ikke får muligheten selv.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå