Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare stiller deg spørsmål ut i fra det du skriver, og forstår ikke hvordan du kan klare å få det til å bli hersketeknikk :ler:

Da får du nesten lese engang til det jeg har skrevet for såvidt jeg kan se er spørsmålene dine besvart ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finnes ikke hårsår i det hele tatt  ;)

Flott! Det var ikke meningen å være slem med deg, men jeg klarte ikke stå imot fristelsen.. Kall det manglende impulskontroll :ler:
Gjest Madam Felle
Skrevet
Flott! Det var ikke meningen å være slem med deg, men jeg klarte ikke stå imot fristelsen.. Kall det manglende impulskontroll  :ler:

:ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet

[

Hehe, er det noen som er litt hårsåre idag? JEG ER IKKE SINT!!! :frustrert::kjempesinna:

;)

Hehe hun har sikkert gått for lenge uten røyk ;)

Gjest Madam Felle
Skrevet
http://www.side2.no/helse/article759481.ece

Nok et eks på hvor teite den kvinnelige delen av befokningen er :overrasket:

Dette er  riktignok i england men så diamentralt forskjellig er det jo ikke mellom disse to landene.

Fordi enkelte unge jenter i England har sagt dette, så er den kvinnelige delen av befolkningen teit? Da lurer jeg på hvor mange jenter de har spurt, og vil gjerne at du skal dokumentere et veldig stort tall for at du skal kunne dra inn den kvinnelige befolkningen i dette.

Og tenk at folk kan tenke annerledes fra land til land, for vi er oppdratt i forskjellige kulturer.

Skrevet
Fordi enkelte unge jenter i England har sagt dette, så er den kvinnelige delen av befolkningen teit? Da lurer jeg på hvor mange jenter de har spurt, og vil gjerne at du skal dokumentere et veldig stort tall for at du skal kunne dra inn den kvinnelige befolkningen i dette.

Og tenk at folk kan tenke annerledes fra land til land, for vi er oppdratt i forskjellige kulturer.

Da får du nesten ta det opp med de som har gjennomført undersøkelsen ;)

Mente selvfølgelig at det er den kvinnelige delen av befolkningen som røyker er teit da :ler:

Skrevet

Hvis vi prøver å heve oss over "de er mye teitere enn meg"-debatten: Kan noen av røykerne her fortelle hvorfor de røyker idag og hva de tenker om helsefare for seg og sine medmennesker?

Skrevet (endret)
Jeg røyker fordi jeg liker det.

Klart; Jeg vil ikke at mine barn skal røyke,

Det her er noe jeg synes er ufattelig. Man legger ut om hvor godt man liker røyken sin, men vil ikke at ens egne barn skal gjøre det. Jeg lurer da på hva man tenker når man tenner seg en røyk, for så å si til sitt barn at "nei, jeg vil ikke at du skal røyke". (Vet at du ikke har barn squeeky ;) ) Jeg synes det blir så totalt gale signaler å sende ut.

Jeg har selv foreldre som har røyka, og de har vært litt sånn. Pappa slutta da jeg var liten, så han husker jeg ikke no særlig fra, men mamma har vært ram på å si at "nei, jeg vil ikke at dere skal røyke", mens hun selv har tent seg en. For så å si at nei, hun klarer ikke slutte hun. Og nå har hun gjort det etter å ha røyka i nærmere 30 år. Sier ikke at alle røykere klarer å slutte, men jeg mener det går mye på manglende motivasjon og gal innstilling til seg selv og det man faktisk klarer hvis man virkelig vil.

Endret av Frøken Freken
Skrevet

Ikke vet jeg hvorfor flere jenter røyker enn gutter..

.. men jeg synes heller ikke det er veldig pent med alle guttene som snuser så mye at det ser ut som de har slått opp et telt under overleppa.

Skrevet
Snusing er jo "sunnere" enn å røyke.

Det er det ikke. Man får ikke lungekreft av det, men nikotinkonsentrasjonen i blodet blir høyere og holder seg mer konstant ved at nikotinbrukeren går med denne klumpen under leppa i lengre perioder enn en sigarettbruker bruker på å røyke en sigarett.

Jeg røyker fordi jeg liker det. Synes det er godt å tenne i den og nyter den i lange drag...Klart; Jeg vil ikke at mine barn skal røyke, og jeg vil absolutt ikke røyke når jeg er gravid. Røyken er min kos, men barna min skal ikke lide under det...så den dagen jeg vet jeg blir røykfri er den dagen jeg har liv inni meg....

Likte du det de første gangene du prøvde, eller var det andre grunner til at du startet? Jeg tror INGEN begynner å røyke fordi de synes det er godt - man gjør det på grunn av statusen blandt vennene og egen selvfølelse i en eller annen grad.

Det er de tre første månedene som er de viktigste når det gjelder utviklingen av luftveiene hos fosteret, og det tar gjerne et par uker eller mer før du vet at du er gravid og slutter. Mange klarer ikke å slutte heller selv om de går gravide, selv om de på forhånd var helt sikre på at det ikke skulle bli noe problem.

:klappe:

Åh...du er en av de ja. Antirøyker :ler:  Dere er morsomme folk....Dere er så fordømt "perfekte" og feilfrie....Ramaskrik fordi det lukter litt røyk...du klikker vel hver gang noen prøver å tenne i peisen og :sjarmor:

:smoke:

Nå lukter ikke peisen like vondt som sigarettrøyk, og under normale forhold går ikke røyken ut i rommet når man tenner i peisen - den forsvinner opp igjennom pipa.

Og vil noen bruke parfyme syns jeg de bør gjøre det hjemme, for jeg vil helst ikke gispe etter luft bare fordi enkelte bare må bruke parfyme.

Sånne argumenter er artige og dukker alltid opp i røykedebatter.

For meg er parfyme mer skadelig, for jeg er allergisk mot parfyme. Men jeg er ikke allergisk mot røyk, og derfor kan jeg røyke.

Røyken setter ned immunforsvaret ditt, kanskje hadde du hatt det bedre med hensyn til allergien din om du ikke røyket? Jeg vet ikke, men... for meg blir det litt som når astmatikere røyker. De er ikke allergiske mot røyk så... To av ungene mine røyker, en har hatt astma siden han var liten (kanskje fordi jeg røyket under svangerskapet og mens han var liten), og den andre har fått astma i løpet av de par siste årene.. men røyke skal vi.

Jeg må vel innrømme at jeg synes mennesker som røyker er litt tilbakestående. Her har vi fått info i mange herrens år om skadevirkningen, vi vet utrolig godt hvordan produksjonen rammer innbyggere i tredje land, og det er ingen tvil om at kostnaden av helseskadene betales av absolutt alle, også ikke-røykere.

Jeg har ingen problemer med å si at jeg synes at røyking er en ekstremt egoistisk og tåpelig idé.

Enhver påstand om at jeg er sneversynt sender jeg rett tilbake, det blir for banalt. Det er greit at man kan nyte et sug, men det verken forhelliger eller rettferdiggjør noe.

Men klart - jeg er ikke feilfri jeg heller. Så lenge man ikke plager meg med røyk, så gir jeg egentlig beng. Det er ikke meg som får stygg hud, lukter mild kompost eller risikerer kols, kreft og faenskap.

Veldig bra sagt, men jeg vil ikke gå så langt som å kalle dem tilbakestående. Viljesvake er kanskje et bedre ord.

Jada, man velger selv å røyke, men samtidig ønsker man ikke at sine barn skal starte. Ergo vet man hvor farlig det er, og er fullt klar over de negative sidene ved det... det er egentlig ingen unnskyldninger for å røyke, og den "kosen" man snakker om venner man seg fort av med. Jeg har vært røyker selv, så jeg snakker ikke uten grunnlag og erfaring.

Ikke røykere nyter også godt, av skattene og avgiftene vi betaler for hver røyk vi røyker.

Røykrelaterte sykdommer koster mer enn staten tar inn i avgifter.

• 4 uker senere...
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg tror det er flere kvinner som røyker fordi de har hørt at det er slankende. Mange er i alle fall veldig redd for å slutte fordi de kan legge på seg 5 kg.

Gjest squeeky
Skrevet
Det her er noe jeg synes er ufattelig. Man legger ut om hvor godt man liker røyken sin, men vil ikke at ens egne barn skal gjøre det. Jeg lurer da på hva man tenker når man tenner seg en røyk, for så å si til sitt barn at "nei, jeg vil ikke at du skal røyke". (Vet at du ikke har barn squeeky ;) ) Jeg synes det blir så totalt gale signaler å sende ut.

Jeg har selv foreldre som har røyka, og de har vært litt sånn. Pappa slutta da jeg var liten, så han husker jeg ikke no særlig fra, men mamma har vært ram på å si at "nei, jeg vil ikke at dere skal røyke", mens hun selv har tent seg en. For så å si at nei, hun klarer ikke slutte hun. Og nå har hun gjort det etter å ha røyka i nærmere 30 år. Sier ikke at alle røykere klarer å slutte, men jeg mener det går mye på manglende motivasjon og gal innstilling til seg selv og det man faktisk klarer hvis man virkelig vil.

Nå forkortet jo du innlegget mitt veldig da...jeg skrev at den dagen jeg blir gravid så vil jeg stumpe røyken for godt. Altså barna mine vil ikke vokse opp med røykende foreldre for å forebygge at de skal ta det samme valget jeg gjorde i en alder av 14...Jeg vil ikke at barna mine skal røyke fordi jeg vet at det ikke er sunt.

Men det at jeg røyker er mitt valg...og jeg står for det. At det plager andre er deres problem. Så lenge jeg røyker ute, og mennesker på død og liv skal klage, så er det deres problem ikke mitt.

Skrevet

jenter som røyker er kule. jeg røyker nemlig.

HAHHAHAHAHHA! ;)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
jenter som røyker er kule. jeg røyker nemlig.

HAHHAHAHAHHA! ;)

Er du helt vel bevart i topplokket?

Skrevet
Jeg tror det er flere kvinner som røyker fordi de har hørt at det er slankende. Mange er i alle fall veldig redd for å slutte fordi de kan legge på seg 5 kg.

Gjennomsnittlig går man opp 10kg etter en røykeslutt, så det er ikke bare fordi man er redd for "ett par tre kilo".

Jeg gikk opp i vekt mens jeg røyka så da tenkte jeg at vekta ikke var god nok grunn til å slutte. Sluttet med allen Carr, men gikk opp sikkert 10kg til, før den sakte men sikkert har dalt nedover igjen :)

Skrevet

Det finnes ikke noe mer sexy enn ei dame som røyker. Knallrøde lepper som blåser røyken saaakte ut. Mmmmm..

Det første jeg sa til kona da vi møttes var så lenge du begynner å røyke så bryr jeg meg ikke om hva du ellers driver med.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Kall meg gjerne en fanatisk ikke-røyker, men etter å ha sittet ved siden av en røykestinkende mann på toget i dag, ble jeg ikke noe mer glad i røykere. Mannen gikk ut og tok seg en rask røyk på hver stasjon vi stoppet på. Mm, herlig...

Jeg vet selvfølgelig at dette ikke er farlig for meg, og vet ikke om jeg syns han burde la være å røyke på turen, men jeg ble faktisk kvalm og uvel av den sterke lukta. Mulig han røyket noe annet enn Prince/Malboro/hva det påtte være, men ekkelt var det nå hvertfall.

Jeg tenker også før jeg tar på parfyme fordi jeg ikke vil plage andre med sterk parfymelukt.

Jeg syns heller ikke det å påpeke at man plages av andres uvaner kan kalles mobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...