Gå til innhold

penicillin og sopp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_marit_*
Skrevet

HVOR MANGE fikk sopp etter en penicillin-kur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri fått det selv, men endel av pasientene mine (sykehjem) har fått sopp etter tøffe antibiotika-kurer.

Vet at det ikke er særlig behagelig, men det er jo heldivis en forholdsvis grei ting å behandle da!!

Skrevet

been there, done that...

takk gud for canesten :ler:

Skrevet
been there, done that...

takk gud for canesten  :ler:

Ja, å etter én sånn opplevelse, kjøper jeg ALLTID canesten tabletter samtidig som antibiotika!

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Vet at det ikke er særlig behagelig, men det er jo heldivis en forholdsvis grei ting å behandle da!!

Det er ikke nødvendigvis en grei ting å behandle. Det er ikke bare underlivet man kan få sopp i. Det kan også sette seg i tarmene, og noen kan få sopp i munnen. Ved stadig tilbakefall av soppinfeksjoner i underlivet kan det være at det har spredt seg. Da er det bare anticandidadiett som hjelper, og den er ganske tøff.

Skrevet

Jeg fikk en ganske heavy runde med medisiner pga infeksjon i hjertet for noen år siden. Jeg gikk ihvertfall på seks forskjellige typer, og INGEN tenkte på soppfaren...

Jeg tar heller sopp i underlivet enn sopp i munnen! Det var helt grusomt å ha det i munnen. Jeg kunne ikke klø, jeg hadde ikke smak, slet med å spise og ble dopet ned på morfin (det var ganske gøy da ;) ). Jeg hadde kommet meg mye fortere om jeg ikke hadde fått den soppen

Har det nedentil nå, og Canesten hjelper veldig.

Skrevet

Jeg har gått på 4 forskjellige antibiotika kurer de siste ukene. Tror jeg har fått sopp, men det føles liksom også som blærekatarr. Føles som om jeg må på do hele tiden ( men ikke like sterkt som med blærekatarr) og føler meg uggen nedentil 24 timer i døgnet. Hva slags symptomer får dere?

Brukt Canesten siden fredag, men synes ikke det hjelper så mye..

Skrevet

Nedentlig klør det helt infernalsk på meg. Men det tar seg litt dårlig ut å klø seg der nede ;)

Canesten fjerner mine symptomer etter stort sett en dag, så jeg ville nok tatt meg en tur til legen om jeg var deg...

Skrevet
Nedentlig klør det helt infernalsk på meg. Men det tar seg litt dårlig ut å klø seg der nede ;)

Canesten fjerner mine symptomer etter stort sett en dag, så jeg ville nok tatt meg en tur til legen om jeg var deg...

Har fått time hos gynekolog på torsdag. Ikke noe morro dette!!!

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Eirin_*
Skrevet

Jeg fikk sopp et par dager inn i pencilin-kuren min, men jeg trodde ikke at det hadde noe med det å gjøre :sur: Da vet jeg ivertfall det til neste gang :ler:

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Jeg fikk det alltid, helt til jeg begynte og bruke vivagkapsler under kuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...