Gå til innhold

Julestrømpe og advetskalender til voksne..

Gjest snikkelora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel helt individuelt.

Adventskalender både gir og får jeg enda. Jeg gir til min forlovede, og han til meg. Men det er bare sånn heeeeeelt enkelt da, 24 innpakkede smågodt som henger på kalenderen mamma broderte til meg da jeg var halvannet år gammel.

Julestrømpe får jeg ikke lenger. Det tok slutt for en del år siden. (Men jeg får enda påskeegg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor julegeita har glemt meg, når påskeharen husker meg... (Ja, i min familie kommer julegeita (som sågodt som ingen på KG har hørt om visstnok) med julestrømpa natt til 1. juledag))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Er dette vanlig? Eller er det bare noen som gir dette? OG dem som gir dette, gir dere begge deler?

vet ikke hvor vanlig det er. eller, jeg kjenner ingen voksne som har julestrømpe og/eller adventskalender bortsett fra sambo og meg :kgblunk:

vi har det fordi vi ELSKER pakker. adventskalender har vi ikke da, men julestrømpe. den gir vi hverandre 1.juledag mens vi ligger i senga; tar det med ro, koser oss og leser tegneserier og spiser godt. oppladning til frokosten :)

adventskalender gir vi ikke fordi det blir så sabla dyrt, og sambo er ikke flink til å huske på det. han har fått flaxkalender, men gidder ikke/glemmer å skrape hver dag, så da er det ingen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "bare" sjokoladekalender, men pleier å fikse strømper til hverandre. Tegneserier og litt godis. Vi er vant med at strømpene er der på julaften morgen vi da, så da ligger vi på sofaen, ser på tv og knasker digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal lage en til mannen i år, men ikke med pakker hver dag, det blir for voldsomt.

Har aldri hatt julestrømpe selv, men hadde kalender med pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo gir julestrømpe til hverandre.

Et år lagde han julekalender med lapper (og noen gaver) til meg, og det var kjempekoselig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er bortreist halve desember, så han får ingen kalender. MEn han får julestrømpe :)

Men jeg får ingenting............. :forvirret:

-ikke sånt ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anerikke

Jeg og mannen ordner en eller annen julekalender til hverandre, men mamma har sluttet med julestrømpen for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (som skrev et par innlegg over her, at jeg lagde kalender til tre gutter) pakket inn alt mulig, sokker, t-skjorter, kaffekopper, kakebokser, godteri, flax-lodd, nisseluer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva har dere i strømpene og kalenderne til de voksne da? :klø:

Vi har godteri, juleblader og noen ganger stikker vi en liten gave oppi også. Nesten en slags overlevelsespakke for julaften frem til middag :) (i julestrømpa da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere i strømpene og kalenderne til de voksne da? :klø:

I julestrømpa si fikk mannen min i fjor ei bok, en CD, en DVD og store mengder godterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttige ting som flaxlodd ja...

I vår kalender er det bare snop (og ikke store mengder heller), og ett og annet gavekort på masassje, favorittmiddag eller "Jeg tar oppvasken for deg"

Poenget med denne snopekalenderen er nesten borte, ettersom min elskede gjerne kjøper inn snop i langt større mengder sånn helt uten noen grunn.

Hvor festlig er det med en seigemann i kalenderen, når han kommer hjem med en pakke julemarsipan og julebrus? Det var nok større glede av den i barndommen, når vi ikke fikke annet snop, så jeg må nesten vurdere om vi skal finne på noe annet i år. Vi får ta en prat om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...