Gå til innhold

Hva betaler man en barnevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Overskriften taler egentlig for seg...

Skal ha barnevakt for første gang, og lurer på hva som er vanlig å gi i betaling.

Hun som skal passe barnet vårt (1,5år) er snart 13 år. Hun skal sitte her fra ca kl 22 til 02.30 på en lørdagskveld. Vi kjøper inn snacks etc og hun skal få leie film som vi betaler om hun har lyst til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg satt barnevakt på den alderen, fikk jeg lønn tilsvarende kinobillett og kinosnop, i tillegg til at det var snop, brus og video mens jeg var barnevakt. Satt for et nabopar, så gikk jo hjem etterpå. Men så satt jeg litt tidligere på kvelden, da. Fra rundt 20 til midnatt/senest 1.

Skrevet
Skal hun ikke overnatte?

Hun skal ikke overnatte nei.

Skrevet
Hun skal ikke overnatte nei.

Skal en 12-13-åring sitt oppe til halv tre på natta? :overrasket:

Skrevet

En 13åring skal vel ikke sitte våken så lenge? Hun blir vel hvertfall kjørt hjem etterpå, for ute å gå alene skal hun hvertfall ikke..

Jeg syns du skal gi henne 60-70 kr i timen i tillegg til snop og film..

Skrevet

Er avtalt med både barnevakt og foreldrene at hun ikke overnatter og hun blir så klart fulgt hjem. Ville ikke latt en 12 åring gå ute alene på natten.

Skrevet
Er avtalt med både barnevakt og foreldrene at hun ikke overnatter og hun blir så klart fulgt hjem. Ville ikke latt en 12 åring gå ute alene på natten.

Jeg synes ikke en 12-åring skal sitte oppe til kl 2.30. skal du ha barnepassere om natten, får du heller bruke større ungdommer.

Skrevet

Jeg var fastbarnevakt for et par familier fra jeg var 13 år gammel. Da fikk jeg 50 kr timen på vanlig kveldstid, og i helger fikk jeg 30 kr ekstra i timen etter 12 pluss 150kr hvis jeg overnattet.Jeg likte ikke å overnatte, så jeg dro alltid hjem. Sykla somregel jeg,da, men så kommer jeg fra et lite og fredelig sted. Fikk tilbud om drosje hvis jeg ville. Dette er 13 år siden, men vet ikke om man pleier å betale så veldig mye mer nå for tida. Iallefall ikke her på stedet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...