Gjest Gjest_Woman42_* Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har gjentatte ganger opplevd å få oppblåst mage og andre forstyrrelser i mage- og tarm regionen etter å ha spist mat som inneholder løk. Er dette vanlig, eller kan det være noe i veien med meg? Jeg finner dette svært ubehagelig og tar gjerne imot tips og råd. Mvh Gunn
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 hmm.. har aldri opplevd dette med løk, men i barndommen slet jeg med samme symptomer etter å ha spist gjær
Tresoria Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Hvis du forveller løken før du tilbereder maten blir det mye lettere å fordøye løken og du vil i allefall få mye mindre av disse problemene enn det du beskriver. Forvelling av løken vil si at du gir den et oppkok og slår ut kokevannet etterpå, så tilbereder du retten som planlagt. Dette gir en litt mildere løksmak. Dette kan også være et tips hvis du opplever å bli oppblåst eller liknende av sopp også. Framgangsmåten er den samme. Og så bør du holde deg borte fra rå løk. Lykke til Endret 1. oktober 2006 av Trésor
Gjest Gjest_Lion Queen_* Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Plages også av dette. Kål,løk og erter. Dette er "gassfremkallende" grønnsaker,og bør styres unna om en har tendens til luftansaming i magen. Og jeg som elsker fårikål,løk i allslags mat...SUKK
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 De fleste jeg kjenner oppever dette fra tid til annen. Løk, erter, sopp, bønner og enkelte andre grønnsaker. Tror det er temmelig vanlig. Forvelling er bra, ja. Eller å prøve å begrense inntaket rett og slett.
Gjest bente85 Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Matvarer som kan gi luftdannelser, er: - løk - kål - blomkål - tørkede erter/bønner Så et lite tips, kan være å holde seg unna det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå