Gå til innhold

Tegnet Slangebæreren


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake var det en artikkel i VG om et "nytt" tegn, Slangebæreren. Tegnet har alltid vært der, men ikke blitt oppdaget før nylig. Dette tegnet bidrar til at datoene for hvilket tegn man tilhører, er blitt noe flyttet på. Ut ifra datoene skal min samboer tilhøre tegnet Slangebæreren, men jeg finner ikke noe info. om tegnet på de astrosidene jeg pleier å være innom. Virker nesten som om nyoppdagelsen er blitt dysset ned, fordi tradisjonell astrologi med de 12 fra før kjente tegnene er så etablert?? Noen som har noe informasjon, evt. lenker til sider på nettet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger like gjerne inn hele lista, dette ifølge en kjent astrolog som ble intervjuet, du finner sikkert intervjuet om du søker på "slangebæreren" på VG-nett.

Væren: 19.april - 13.mai

Tyren: 14.mai - 20.juni

Tvillingene: 21.juni - 19.juli

Krepsen: 20.juli - 9.august

Løven: 10.august - 15.september

Jomfruen: 16.sept. - 30.okt.

Vekten: 31.okt. - 22.nov.

Skorpionen: 23.nov. - 29.nov.

Slangebæreren: 30. nov. - 17.des.

Skytten: 18.des. - 18.jan.

Steinbukken: 19.jan. - 15.feb.

Vannmannen: 16.feb. - 11.mars

Fiskene: 12.mars - 18.april

Spennende, ikke sant? Men også litt irriterende, da det man har lest før, liksom ikke stemmer lenger... Samtidig fikk jeg noen aha-opplevelser i forhold til venner jeg ser passer bedre inn under de "nye" tegnene de får i forhold til denne lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første gang jeg leste om slangebæreren er 8 år siden. Jeg er en løve i den vanlige astrologien. I Slangebæreren er jeg Kreps. Dette er jo helt motsetninger av hverandre. Krepsen har månen i sitt tegn og Løven har Solen i sitt tegn. Veldig ofte syns jeg det som står skrevet i Krepsen stemmer veldig på meg. Jeg liker meg best i hjemmet og familien er viktigst for meg. Likevel føler jeg meg også som en løve som liker å bli sett og få oppmerksomhet og vise seg fram. Nei det er ikke godt å bli klok på dette. Skulle gjerne likt å vite hvem av de som er den rette astrologien. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* jeg også...

Selv er jeg "tidligere" vær, og har vel noen trekk som passer inn der, ambisjonene, viljestyrken, staheten.....

Samtidig har jeg alltid vært følsom, lever meg sterkt inn i musikk og andre inntrykk, er "kjenslevar"....ergo fisk!! Som jeg er om man tar slangebærer-tegnet i betraktning. Og min samboer er typisk slangebærer utifra det lille som sto om tegnet i VG-artikkelen. Virkelig ingen som vet mer?? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge dette skal jeg da egentlig være en vekt og det stemmer IKKE på meg...

Vektens beskrivelse har meget få likhetstrekk med meg som person i hvertfall, så jeg velger å tro jeg er en skorpion jeg og lever glad og lykkelig i den viten.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for noen (delvis) oppklarende linker, ser at meningene er delte om dette, så da er man vel i grunnen like langt... jaja :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...