Gjest Primula Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor mange kaker bør jeg regne når vi skal ha barnedåp med koldtbord først til 25 gjester ( av dem fire barn)? Det skal være marsipankake, ostekake, kringle, marengs, budapestkake osv
Elle_liten Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor mange kaker bør jeg regne når vi skal ha barnedåp med koldtbord først til 25 gjester ( av dem fire barn)? Det skal være marsipankake, ostekake, kringle, marengs, budapestkake osv ← Hva er budapestkake? Bare lurer.... Aldri hørt om...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 hvis det er sunnmøringer, 25 kaker. hvis ikke er det sikkert nok med de sortene du har nevnt
Lady_Sharon Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 hvis det er sunnmøringer, 25 kaker. hvis ikke er det sikkert nok med de sortene du har nevnt ← haha skulle jeg også si ja. Bur på Sunnmøre jeg;) hvis man vil ha kaker til 25 personer da er valget av litt forskjellige kaker nok. beregn 10 pers per kake og du har garantert masse til overs;) men er litt gøy å ha litt forskjellige sorter da. Kake rester kan man fryse eller gjør som jeg... kjøp kakeesker og gir hver gjest litt forskjellig med hjem;)
Lady_Sharon Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 (endret) ops den kom 2 ganger Endret 2. oktober 2006 av Lady_Sharon
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Må si meg enig i det, nesten. Om det er sunnmøringer, så tar du ca 13 kaker til 25 gjester (ja, ei halv kake på hver) men det spiser de selvsagt ikke. Ikke heeeeelt, så du får restekakeri masse vis. Om de kommer fra andre deler av landet, så holder det vel med ei kvart kake pr mennekse, max, så 5-6 kaker (altså en av hver av de du nevner burde holde) Jepp, jeg er også sunnmøring, og da har vi nesten en kake pr gjest, men det burde sånnsett holde med en halv kake pr gjest, men de fleste jeg kjenner hadde nok hatt 15-20 ulike til en slik samling folk ja. Og deretter sendt med flere av gjestene kake hjem, og hatt restekakeselskap med alle naboene dagen etterpå, evt hatt med kake på jobb. Men for "andre folk" skulle nok de kakene du nevner holde.
Gjest Primula Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Tusen takk for svar. Det det er ikke sunnmøringer så jeg tror seks kaker for holde. Greit at det er litt forskjellig å velge blant+ at de ikke er noe problem å be folk på restekaffe. Da blir det altså : *stor marsipankake *waleskringle *ostekake *marengskake med sjokolade *en jeg ikke vet( kusine som baker..) * bjørnebærkake. Og forresten: budapestkake og bjørnebærkake ( hvis noen skulle lure) ligger på www.detsoteliv.no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå