Gjest Susanne Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Å skal operer ut en visdomstann som ikke er kommet opp på pga betennelse. Har tennlegeskrekk og generell skrekk for ordet operasjon Har hørt at det går fort og smertefritt i stolen, men at det er helt jævlig når bedøvelsen går ut. Noen med erfaringer rundt dette? Grue Grue
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg har operert ut alle fire, og det er vondt, men det er ikke akkurat noen grunn til å grue seg forferdelig. Du får smertestillende, og det går helt greit.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Er det vondt når de opererer den ut også?? Eller etterpå, når smertestillende går ut?
honey21 Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Jeg har operert ut mine to nederste. Man får jo massevis av bedøvelse før operasjonen så man kjenner ingenting under selve prosedyren. Selv er jeg en person som får lett vondt, men etter fjerningen hadde jeg faktisk ikke så veldig vondt. Tok et par Ibux de første dagene, men hadde ikke så innmari vondt egentlig. Det kjennes bare ut som litt verk inne i munnen. I tillegg fikk jeg et veldig svakt blåmerke på kinnet, men det forsvant etter et par dager. Av erfaring har du ingenting å bekymre deg for! Når du er ferdig med fjerningen kan du fortelle andre hvordan fjerning av visdomstenner fungerer
Helen Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Jeg har fjernet mine to nede. Fikk masse bedøvelse så det var ikke noe særlig vondt. Det ble litt vondt når bedøvelsen begynte å gå ut igjen, men da tok jeg noen tabletter jeg hadde fått med av tannlegen. Det eneste jeg stort sett kjente var at det sprengte når jeg bøyde meg så siden jeg jobbet på fabrikk med mye bøying ble jeg sykmeldt i 3 dager. Ble litt gul og blå på kinnet og nedover halsen så det såg ut som jeg hadde fått juling
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Jeg har operert/trukket ut tre stykker. Det er ikke vondt. Du blir bedøvd Etterpå er det litt ømt og vondt men ikke avskrekkende. Du får smertestillende og da er det ganske så uproblematisk. Det høres veldig fælt ut, men jeg ble overrasket over hvor lite ille det var når det kom til stykket (og jeg er ikke spesielt tøff på smerte). Ved å fjerne dem sparer du deg selv for MYE plage og elendighet senere. Det går veldig bra, jeg lover
Gjest Susanne Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Takk for svar, gruer meg litt mindre nå. Har bare hørt skikkelige skrekkhistorier, og det er jo ikke alltid lurt å høre for mye på disse. Det er jo sikkert litt forskjellig hvor vondt man får. Jeg har jo ikke noe valg, må jo fjerne den uansett. Takk for alle oppmuntringer
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Du kommer til å bli irritert på deg selv over all energi du har brukt på å grue deg når du er ferdig Lykke til!
Gjest beekeeper Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Ehm... Jeg har en skrekkhistorie..... Men jeg skal ikke fortelle den, for da blir du sikkert redd! Det går nok bra skal du se.. Jeg har trekt en annen også, og det gikk kjempebra! lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Skrekkhistoriene tar vi etter operasjonen Jeg er sånn som deg, som er redd tannleger og operasjoner og alt sånn, så da jeg fikk det brevet så holdt jeg på å daue.. Men det tok vel 40 minutter, da 10 minutter var venting mellom røngten og bedøvelse. Selve prosedyren tok vel 10 minutter, og det var to tenner.. Ikke noe problem Nå går jeg bare å gleder meg til de to neste skal ut, slik at jeg er ferdig med det
Gjest Revenka Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Har operert ut begge nede samtidig hos kirurg. Kjente ingenting. Ikke noe problem. Bedøvelse er tingen
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Visdomstennene er ingenting! Jeg opererte ut en tann som satt fast i gommen, for å kunne putte den inn i skinne på reguleringa og sakte dra den på plass foran i munnen. Det var vondt! Tenk på bedøvelsen og de morsomme pillene du kanskje får!
abelille Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har operert ut tre visdomstenner. Den ene måtte deles i tre deler for å komme ut. Men likevel, det var ikke så ille. Kjente ingenting under operasjonen, og fikk med smertestillende til de to første dagene. Det var vondere da jeg måtte dele tanna enn da jeg opererte ut de to andre, men mest ømt. Stell litt godt med deg selv de første dagene, og spis myk mat (fritt fra for is ). Om du har mulighet, så kan det kanskje være en ide å ta operasjonen på en fredag, da har du et par dager å komme deg på og slappe av dersom du får veldig vondt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå