Gå til innhold

ok eller tåpelig?

Gjest å kle på/ut dyr...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er viktig å sørge for at dyr har det bra og ikke fryser. Trenger hunden eller hesten et dekken bør den få det.

Men at vi kler på hunder diverse fordi de skal se søte og morsomme ut syns jeg er trist.

Leste en reportasje om det i Magasinet(?) der eierne sa ting som: "jeg unner min lille skatt kun det beste" og andre ting som tyder på at noen mennesker faktisk går rundt og tror at hunden setter pris på dyre smyller og klær. :overrasket:

Jeg er betenkt over å menneskeliggjøre dyr for mye og mener det er feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig provoserende å se hunder som blir lessa ned med masse unødvendig dilldall..

Blir nesten flau på vegne av hundeeiere som behandler dyret som et barn, istenden for å ta hensyn til hva hunden faktisk trenger.

Det skulle vert obligatorisk med kurs og attest før noen fikk lov å skaffe seg hund. Eller andre dyr, for den saks skyld..

Skrevet

Jeg synes det er tåpelig når mennesker behandler hunder som en slags dokke, som de skal jåle til mest mulig. Virker som om en del eiere har glemt at dette faktisk er ett rovdyr. De fleste dyr jeg har kjent har også tydelig satt pris på at de misliker å bli kledd ut.

Samtidig har jeg selv en hund med veldig lite pels, som trenger ett dekken eller noe lignende av praktiske grunner, når det begynner å bli kaldt, så jeg må bare prøve å finne noe som ser minst mulig dillete ut til henne.

Skrevet

Å kle hunder og katter opp er generelt sett en uting.

Hvis det er for dyrets beste, som et regntrekk hvis hunden er plaget veldig med våteksem og slikt, men pyntefrakker og smykker og dilldall som -kun- er for å se "søøøøte" ut er helt feil. Disse klærene er ofte ikke designet med tanke på dyrs anatomi i det hele tatt, så de hindrer dyrenes bevegelser, og kan gnage og irritere. En uting, helt klart.

Ellers bør man velge dyr etter hvor man bor. Det finnes allergivennlige hunder med pels, f.eks. curley coated retriver. Nakenhunder er bare ikke skapt for norsk klima.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...