Cata Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Hva i allverden er dette for noe? Fra tid til annen dukker det opp en liten pussfylt blemme på underleppa mi. Den dukker alltid opp på samme sted. Siden det ikke er spesielt lekkert å gå rundt med noe slikt så er løsningen min rett og slett å klemme den ut. Da pleier den holde seg vekk i dager/uker/måneder. Den verken klør eller gjør vondt så eneste problemet mitt er at den er "ulekker", men jeg lurer på hva det er for noe da? Noen som har en anelse? Kan man få kviser på leppene (æsj)?
Sukkersøta Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Hva kommer ut da? Er det gulgrønt vil det vel tyde på at det er puss, noe betennelse i den?
Cata Skrevet 30. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2006 Jepp, det er puss. Men skjønner ikke hvorfor jeg skal få betennelse akkurat der - og på samme sted hver gang. Er ikke noe "betennelsesmenneske" sånn til vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Du har nok herpes. Helt ufarlig, men veldig smittsomt. Pass på at du ikke tar borti øynene før du har vasket deg godt på hendene.
Sukkersøta Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 http://www.lommelegen.no/art/art986.asp Står litt om det her. Men trodde ikke at en fikk kviseliknende blemmer? Ble liksom mere sår...også arr.... Etter hva jeg har forstått... Kan jo ta deg en tur til legen..=)
Cata Skrevet 30. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2006 Jeg har også tenkt herpes, men får det ikke til å stemme. For jeg kjenner ikke noe til det, annet enn at det "presser" litt når blemma er der. Hvis herpes er det vi før i "gamle dager" kalte munnsår så er det litt mer som et sår og det svir og herjer? Og jeg mener herpes/munnsår blir noe større område. Beskrivelsen i linken til lommelegen stemmer i allfall ikke så veldig godt med det jeg har. Lege? Nei, tror ikke det, med mindre jeg tilfeldigvis har en blemme der og skal til legen for noe annet. Tror neppe jeg får varig mén av den greia når jeg ikke har fått det til nå. Får være måte på hva man skal renne av sted til lege for. De får bruke tida si på å hjelpe folk som er syke, ikke folk som er nysgjerrige .
Sukkersøta Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 En betaler tross alt for å gå til legen. SÅ en trenger ikke være dødssyk før en tar en telefon og får bestilt time. Men er problemet en kvise på rumpa...ja...kanskje en kan drøye det litt. Men det er jo ubehagelig å få det rett på leppa. Bli litt mer syk så kan du ta turen til legen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå