Imax Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Siden ungen min tydeligvis lever på fløte begynner det å komme en del valker. Jeg prøver å vaske så godt som mulig innimellom med klut og når jeg bader henne. Men bør jeg smøre noe på? Talkum? Salve? Valkene er på halsen, lårene, og under armene er hun også litt rød.
Gjest baby-E Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg veit ikke hvordan man gjør det på barn, men jeg jobber på et sykehjem og der bruker vi talkum om pasienten er litt rd i en valk. Om de blir fuktige der, er det jo så lett for at de blir såre. Men som sagt så er dette på gamle mennesker.
Gjest Jamila Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Man skal være litt forsiktig med talkum på babyer, særlig på jenter fordi de bittesmå partiklene setter seg i slimhinnene. Potetmel kan være bra å pudre med, dersom du vil pudre litt. Ellers er vel det beste å la huden få lufttørke, altså at babyen får sprelle litt uten klær på etter at hun er tørket godt etter bad.
Flowery Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Ha olje i badevannet og eventuelt smør på olje etterpå. Fikk tipset på helsestasjonen. Grunnen er at det da "glir lett" i mellom. Altså hvis det er tørt der, så blir det sårt hvis det gnikker imot hverandre. Gutten min har mange lag under haken og der har jeg smurt olje. Hvis det er rødt, kan du kjøpe en krem som heter Rescue cream. Utrolig bra salve som kan brukes på alt! Kjøpes på enkelte helsekostbutikker. Den kan du bruke på slike sår, på brannsår, solbrenthet, myggstikk, osv osv.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 jenta mi hadde tendenser til å bli sår under haka. Da passa jeg bare på at hun ikke ble skitten der, og at hun strekte på halsen i løpet av dagen slik at det fikk tørke.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 De bør ikke overlesset i fett og med fet mat, så slipper de alle valkene.
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 hahaha..fett og fet mat ja. Vi snakker vel her om en baby som lever på morsmelk din sullik av en gjest!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 SLIPPER VALKENE?det er helt normalt på små babyer å få valker,herlig å se når de er så god og rund som babyer. har hørt du kan prøve å smøre med zink salve også.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 hahaha..fett og fet mat ja. Vi snakker vel her om en baby som lever på morsmelk din sullik av en gjest! ←
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Nå blir det skikkelig nivå på diskusjonene her på KG, med slanking av spedbarn som tema. Gratulerer, gjest
Flowery Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 De bør ikke overlesset i fett og med fet mat, så slipper de alle valkene. ← Ja, for babyer spiser jo så mye junkfood.
Litt Lost Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg pleier å blåse på området for å få det fortere tørt - og hos oss er det halsen som foreløpig er verst. Når jeg ammer henne bretter jeg litt til side på halsen og får bort støvet som ofte er fuktig, da tørker hun mye bedre.
Frk Doodad Skrevet 1. oktober 2006 #14 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg pleide å tørke godt mellom valkene etter bad, sørge for å la barnet ligge uten klær en stund på badet og evt. smøre med litt zinkalve hvis det var skikkelig ille.
Gjest tobarnsmamma Skrevet 1. oktober 2006 #15 Skrevet 1. oktober 2006 Valker "strekker du ut" etter bading/vask. Eks: valker under haken; legg babyen på magen når du tørker han/henne og tørk godt. Når de ligger på magen får de trent nakken samtidig som de får lufttørket valkene under haken.. Jeg brukte også litt talkum på mine. Pass på at den er uten parfyme (NB! tror det er parfyme i babytalkumen fra NAtusan). Spør på apoteket.
Imax Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 1. oktober 2006 De bør ikke overlesset i fett og med fet mat, så slipper de alle valkene. Jepp, her går det i MacDonalds for alle penga for min 2 måneder gamle unge!
14062003 Skrevet 1. oktober 2006 #17 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Vi prøvde både babyolje (bra på såre stumper) og talkum og en liten periode zink, men ingenting fungerte. Det ble skikkelig sår et par ganger. Vi prøvde Canesten pulver (mot sopp) og det hjalp veldig. Trengte bare et par dager. Så fortsatte vi med A-derma Exomega til det var helt borte (noen uker). Endret 1. oktober 2006 av 14062003
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå