Gjest Preben Skrevet 13. oktober 2006 #61 Skrevet 13. oktober 2006 For meg som titter på dette programmet, vil jeg si at musikken er en helt vesentlig og kjernesentral viktig del av danseprogrammet. Jeg sier meg veldig fornøyd med storbandet, de er da også profesjonelle.
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 13. oktober 2006 #62 Skrevet 13. oktober 2006 Sangerne er helt forferdelige. Mannen nekter å se på mer for de ødelegger alle sangene med de sure stemmene. ← Syns helt klart at nettopp dere bare skal slå av tv og ikke se en eneste kanal. Det er noen mennekser som bare lever for å¨å finne feil der hvor dem ikke er.... Bittre negative anonyme mennesker i en grå tilværelse, oppgitt for at de ikke lever det livet de skulle ønske seg, og derfor ANONYMT sitter og kritiserer alt og alle på nettet. Fy f..... for en stil. Skam dere og GET A LIFE som det heter over dammen. Blir flau over å være norsk når jeg leser disse sidene her. Det er tydelig at Jamteloven regjerer i Norge den dag i dag. Sangerne er i verdensklasse! Musikerne regnes som Norges beste. Ja tv lyd og live musikk er ikke en bra blanding, og ja, låtvalgene er triste, men ikke la det gå utover prestasjonene. Finn en artist som kunne fått dette til å svinge i Norges land. Nei, jeg fortsetter å se på Skal vi danse, men jeg boikotter disse debattsidene, blir rett og slett i dårlig humør av å lese om all syting for folk på landet.....
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #63 Skrevet 13. oktober 2006 Syns helt klart at nettopp dere bare skal slå av tv og ikke se en eneste kanal. Det er noen mennekser som bare lever for å¨å finne feil der hvor dem ikke er.... Bittre negative anonyme mennesker i en grå tilværelse, oppgitt for at de ikke lever det livet de skulle ønske seg, og derfor ANONYMT sitter og kritiserer alt og alle på nettet. Fy f..... for en stil. Skam dere og GET A LIFE som det heter over dammen. Blir flau over å være norsk når jeg leser disse sidene her. Det er tydelig at Jamteloven regjerer i Norge den dag i dag. Sangerne er i verdensklasse! Musikerne regnes som Norges beste. Ja tv lyd og live musikk er ikke en bra blanding, og ja, låtvalgene er triste, men ikke la det gå utover prestasjonene. Finn en artist som kunne fått dette til å svinge i Norges land. Nei, jeg fortsetter å se på Skal vi danse, men jeg boikotter disse debattsidene, blir rett og slett i dårlig humør av å lese om all syting for folk på landet..... ←
Gjest beekeeper Skrevet 13. oktober 2006 #64 Skrevet 13. oktober 2006 Syns helt klart at nettopp dere bare skal slå av tv og ikke se en eneste kanal. Det er noen mennekser som bare lever for å¨å finne feil der hvor dem ikke er.... Bittre negative anonyme mennesker i en grå tilværelse, oppgitt for at de ikke lever det livet de skulle ønske seg, og derfor ANONYMT sitter og kritiserer alt og alle på nettet. Fy f..... for en stil. Skam dere og GET A LIFE som det heter over dammen. Blir flau over å være norsk når jeg leser disse sidene her. Det er tydelig at Jamteloven regjerer i Norge den dag i dag. Sangerne er i verdensklasse! Musikerne regnes som Norges beste. Ja tv lyd og live musikk er ikke en bra blanding, og ja, låtvalgene er triste, men ikke la det gå utover prestasjonene. Finn en artist som kunne fått dette til å svinge i Norges land. Nei, jeg fortsetter å se på Skal vi danse, men jeg boikotter disse debattsidene, blir rett og slett i dårlig humør av å lese om all syting for folk på landet..... ← Ro ned lævra da vel. Det er da ikke så mye annet enn konstruktiv kritikk i denne tråden? Og dette handler ikke så mye om janteloven? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg... Det du snakker om minner meg om drittslenging og uverdig kritikk, og det synes jeg ikke det er så mye av jeg, rett og slett.
aline Skrevet 13. oktober 2006 #65 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg regner meg for ganske oppegående i forhold til musikk, og syns det meste av sang og musikk i dag var veldig bra. Noen svakheter her og der, men ikke mer enn at vi kan leve med det, vel? Det er jo tross alt dansningen som står i fokus, og ikke den musikalske prestasjonen. Selv om jeg er enig i at musikken er en veldig viktig del av opplevelsen. Nå har jeg ikke hørt og sett programmet de foregående kveldene, men jeg må si at det jeg hørte i kveld var jevnt over bra!! ← det er godt mulig du er mye mer oppegående i forhold til musikk en meg altså, men dersom du synes kveldens låtvalg var bra til dansestilene som ble danset, så tror jeg kanskje ikke du er like oppegående på dans.. og det er sagt helt uten å prøve å disse deg, men helt seriøst, det ble ikke spilt en eneste låt som faktisk passet til stilarten pase doble, og det at musikken tilhører rett dansesjanger regner jeg som mer en en liten svakhet, det er for de som interesserer seg for dans, relativt avgjørende for helhetsinntrykket av dansen siden musikken faktisk er en vesentlig del av dans, ikke bare ett tilbehør som kan matche eller ikke. så musikken kan godt ha vært jevnt over bra, om det ikke hadde vært ett danseprogram vi hadde sett på, men låtvalget stinket uansett prestasjonene til bandet.
Gjest Gjest_lillemy_* Skrevet 13. oktober 2006 #66 Skrevet 13. oktober 2006 Det er ikke de samme sangerne som i fjor!!i fjor var det Heine Totland og Julie Dahle Aagård.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #67 Skrevet 13. oktober 2006 det er godt mulig du er mye mer oppegående i forhold til musikk en meg altså, men dersom du synes kveldens låtvalg var bra til dansestilene som ble danset, så tror jeg kanskje ikke du er like oppegående på dans.. og det er sagt helt uten å prøve å disse deg, men helt seriøst, det ble ikke spilt en eneste låt som faktisk passet til stilarten pase doble, og det at musikken tilhører rett dansesjanger regner jeg som mer en en liten svakhet, det er for de som interesserer seg for dans, relativt avgjørende for helhetsinntrykket av dansen siden musikken faktisk er en vesentlig del av dans, ikke bare ett tilbehør som kan matche eller ikke. så musikken kan godt ha vært jevnt over bra, om det ikke hadde vært ett danseprogram vi hadde sett på, men låtvalget stinket uansett prestasjonene til bandet. ← Facts: Når det gjelder kjøpte program konsept fra utlandet, så er de som sitter på oppehavsrettighetene ekstremt streng på hva som blir tillatt i de andre land og kanaler som kjøper rettighetene. Dette gjelder alt fra Idol til Dansefeber og Skal vi danse. I sistnevnte program er det BBC i England som sitter på rettighetene, og de har bestemt at programmet skal nå en ung målgruppe, og ønsker derfor ikke at det kun skal være crooners og de vanlige standard-låt dansene som skal brukes i showet. Dvs at kapellmester og Tv2 ikke har mye de skulle ha sagt, men får utelvert en låtliste på hvilke låter som er godkjent, samt at de også får bruke noe "lokale" innslag, dvs i Norge tilfelle, norske artisters låter, dersom det er i tråd med deres original liste. Synd at det er slik, det er virkelig å undervurdere seerne! Det er jo tydelig at det er INGEN som ønsker Britney Spears låter i denne sammenheng, og det attpåtil i storband-versjon. Ingenting i veien med musikere og sangere mener jeg, men tenk om, BBC, når det gjelder låtvalg. Vi vil ha musikk som det går å danse til, det mener selv de yngste! Vil de se på Britney kan de heller velge MTV!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #68 Skrevet 13. oktober 2006 Syns helt klart at nettopp dere bare skal slå av tv og ikke se en eneste kanal. Det er noen mennekser som bare lever for å¨å finne feil der hvor dem ikke er.... Bittre negative anonyme mennesker i en grå tilværelse, oppgitt for at de ikke lever det livet de skulle ønske seg, og derfor ANONYMT sitter og kritiserer alt og alle på nettet. Fy f..... for en stil. Skam dere og GET A LIFE som det heter over dammen. Blir flau over å være norsk når jeg leser disse sidene her. Det er tydelig at Jamteloven regjerer i Norge den dag i dag. Sangerne er i verdensklasse! Musikerne regnes som Norges beste. Ja tv lyd og live musikk er ikke en bra blanding, og ja, låtvalgene er triste, men ikke la det gå utover prestasjonene. Finn en artist som kunne fått dette til å svinge i Norges land. Nei, jeg fortsetter å se på Skal vi danse, men jeg boikotter disse debattsidene, blir rett og slett i dårlig humør av å lese om all syting for folk på landet..... ← Jeg støtter deg fullt ut på dette. Det er trist å se dølle faste brukere her som i grunnen ikke har spesielt god vurderingsevne innen dette feltet, til å komme med fordummende uttalelser. Dette er musikk fremført på ypperlig måte, og brukere her blander sammen det med lydanlegg, valg av type låter, arrangement TV-lyd og setting. Negative KG-damer, akkurat her må jeg bare si til dere følgende:
aline Skrevet 14. oktober 2006 #69 Skrevet 14. oktober 2006 Facts: Når det gjelder kjøpte program konsept fra utlandet, så er de som sitter på oppehavsrettighetene ekstremt streng på hva som blir tillatt i de andre land og kanaler som kjøper rettighetene. Dette gjelder alt fra Idol til Dansefeber og Skal vi danse. I sistnevnte program er det BBC i England som sitter på rettighetene, og de har bestemt at programmet skal nå en ung målgruppe, og ønsker derfor ikke at det kun skal være crooners og de vanlige standard-låt dansene som skal brukes i showet. Dvs at kapellmester og Tv2 ikke har mye de skulle ha sagt, men får utelvert en låtliste på hvilke låter som er godkjent, samt at de også får bruke noe "lokale" innslag, dvs i Norge tilfelle, norske artisters låter, dersom det er i tråd med deres original liste. Synd at det er slik, det er virkelig å undervurdere seerne! Det er jo tydelig at det er INGEN som ønsker Britney Spears låter i denne sammenheng, og det attpåtil i storband-versjon. Ingenting i veien med musikere og sangere mener jeg, men tenk om, BBC, når det gjelder låtvalg. Vi vil ha musikk som det går å danse til, det mener selv de yngste! Vil de se på Britney kan de heller velge MTV! ← jada, og jeg skylder ikke på bandet for dårlig låtvalg, men det er bom av BBC å satse slik tror jeg. vil de nå de unge, så ikke gå utifra at de unge som liker programmet er enten dumme eller ikke har en eneste følelse for dans. dessuten, siden Skal vi Danse og Dansefeber gå mer eller mindre i samme perioder, så tror jeg nok Dansefeber er det danseprogrammet som lett kan rette seg mot den yngre gruppen, mens Skal vi Danse hadde vunnet mer på å henvende seg til den voksne gruppen også. Jeg har sett begge når jeg er hjemme, og på f.eks Dansefeber, som er ett "yngre" program med yngre dansere og yngre publikum, så har de faktisk standardmusikk når de spiller standarddanser og de har paso doble-musikk når det danses paso doble, kanskje fordi de legger opp til å fokusere på dansen som underholdningsverdi nok og ikke fordi de tror de må spille bare populærmusikk forå få seere?
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. oktober 2006 #70 Skrevet 14. oktober 2006 Syns helt klart at nettopp dere bare skal slå av tv og ikke se en eneste kanal. Det er noen mennekser som bare lever for å¨å finne feil der hvor dem ikke er.... Bittre negative anonyme mennesker i en grå tilværelse, oppgitt for at de ikke lever det livet de skulle ønske seg, og derfor ANONYMT sitter og kritiserer alt og alle på nettet. Fy f..... for en stil. Skam dere og GET A LIFE som det heter over dammen. Blir flau over å være norsk når jeg leser disse sidene her. Det er tydelig at Jamteloven regjerer i Norge den dag i dag. Sangerne er i verdensklasse! Musikerne regnes som Norges beste. Ja tv lyd og live musikk er ikke en bra blanding, og ja, låtvalgene er triste, men ikke la det gå utover prestasjonene. Finn en artist som kunne fått dette til å svinge i Norges land. Nei, jeg fortsetter å se på Skal vi danse, men jeg boikotter disse debattsidene, blir rett og slett i dårlig humør av å lese om all syting for folk på landet..... ← Jeg støtter deg fullt ut på dette. Det er trist å se dølle faste brukere her som i grunnen ikke har spesielt god vurderingsevne innen dette feltet, til å komme med fordummende uttalelser. Dette er musikk fremført på ypperlig måte, og brukere her blander sammen det med lydanlegg, valg av type låter, arrangement TV-lyd og setting. Negative KG-damer, akkurat her må jeg bare si til dere følgende: ← Jeg må si jeg blir litt satt ut av slike innlegg. Har man ikke lov til å ytre sin mening? Hvis man syns det er dårlig, så syns man det er dårlig. Man trenger verken å være en gjennomgående negativ eller bitter person for å være misfornøyd med noe. Jeg er f.eks. en generelt positiv person, som er fornøyd med livet mitt. Likevel er jeg ikke overbegeistra for musikken i "Skal vi danse?" Dette er tross alt debattsider. Her debatterer man. Noen liker det ene og noen liker det andre. Skjønner ikke helt problemet med det. Når det gjelder musikken, er jeg mest opptatt av at den ikke passer til dansene. Og jeg er ikke alltid like begeistra for dama som synger. Hun synger fint innimellom, men noen ganger er det direkte surt. Dette må jeg få lov til å mene, uten å få beskjed om å skjerpe meg eller skamme meg. Hva dette har med Janteloven å gjøre, er for meg et stort mysterium...
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #71 Skrevet 14. oktober 2006 Hva dette har med Janteloven å gjøre, er for meg et stort mysterium... ← Enig. Jeg synes bare de sang falskt jeg. Dette var forrige uke altså, jeg så ikke gårsdagens sending.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 14. oktober 2006 #72 Skrevet 14. oktober 2006 Enig. Jeg synes bare de sang falskt jeg. Dette var forrige uke altså, jeg så ikke gårsdagens sending. ← Syns ikke han gutten synger falsk, han synger så jeg blir mo i knærna. Enig i at det må være lov å diskutere uten å dra frem Jamtelov-argumentet. ytringsfrihet ikke sant? Men det bør være konstruktiv, og det er jo ikke alle innlegg som er akkurat det. Låtvalg er jo konstruktivt. At dama synger surt og bør finne seg noe annet å gjøre er dritslenging. Konstruktivt kunne vær¨t å si at det virker som at dama har dårlig monitoring og ikke alltid ligger rett, eller at trompetet rett bak henne spiller så høyt at hun trolig ikke hører noe. Men igjen, han gutten, han kunne jeg tenkt meg å gått på konsert for å høre og høre og høre på hele kvelden. Han synger jo låta til Harry Connick bedre enn Harry selv, og det er fra meg årest kompliment! Mer slikt til folket!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #73 Skrevet 15. oktober 2006 Det er bandet og sangerne som gjør at jeg ser på dette programmet!
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 16. oktober 2006 #74 Skrevet 16. oktober 2006 Det er bandet og sangerne som gjør at jeg ser på dette programmet! ← ENIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snuppa2 Skrevet 19. oktober 2006 #75 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er så heldig at jeg har vært gjest i studio på Skal vi Danse? og opplever at lyden i studio er mye bedre enn lyden på TV. Det er utrolig synd at dere som diskuterer her får kun oppleve dette supre programmet med mindre bra lyd fra TV'en. For det første er det noen av våre aller beste musikere som sitter i bandet. Dette er en gjeng med lang fartstid innen musikk og de spiller helt fantastisk! Så er det vokalistene - både Tore og Cathrine har så langt gjort en kjempejobb. I løpet av en fredag synger de tilsammen over 60 sanger hver. De skal nemlig gjennom prøver med band og dansere endel ganger før direktesendingen. Det er et tøft løp for alle innvolverte. Sist fredag valgte produksjonsselskapet å sette inn nok en vokalist for å avlaste de to som allerede var der. Så til bandet og vokalister - STÅ PÅ! Dere gjør en utrolig bra jobb!
Gjest kain fortsatt itj dans Skrevet 19. oktober 2006 #77 Skrevet 19. oktober 2006 Når det gjelder musikken, er jeg mest opptatt av at den ikke passer til dansene. Og jeg er ikke alltid like begeistra for dama som synger. Hun synger fint innimellom, men noen ganger er det direkte surt. Dette må jeg få lov til å mene, uten å få beskjed om å skjerpe meg eller skamme meg. ← Jeg er også mest opptatt av om musikken passer til dansene, og syns vel at de har misset litt der noen ganger. Men det kan vel hende at det skyldes at jeg er opphengt i en spesiell musikkstil til de enkelte dansene, at jeg er litt konservativ der og ikke ser eller hører at det går an å danse til annen musikk også. Kanskje? Og jeg syns også at damen synger surt til tider.
Shabana Skrevet 19. oktober 2006 #78 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg for min del er klar over at lyden tv- titterne erfarer ikke er like bra som hos de i studio, men det endrer ikke det faktum at det er elendig musikkvalg.
Donpedro Skrevet 20. oktober 2006 #79 Skrevet 20. oktober 2006 Bandet ynes jeg er ok, men jeg synes det er kjipt å se på sambodans til ABBA fremfor eggende rytmer.
Gjest Vilja :-) Skrevet 20. oktober 2006 #80 Skrevet 20. oktober 2006 Kan ikke si jeg har reagert noe spesielt på musikken, verken i negativ eller positiv forstand. De gjør vel en helt adekvat jobb. Synes iallefall ikke sangerene er oppsiktsvekkende dårlige, slik mange her inne ser ut til å mene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå