monja Skrevet 30. september 2006 #21 Skrevet 30. september 2006 Har merket meg det jeg og. Det skjærer i ørene *grøss*
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #22 Skrevet 30. september 2006 Jeg er enig i at hun damen som sang "Baby, hit me one more time" sang elendig. Min teori er at dansefolket ikke har forstått viktigheten av høy kvalitet på musikken de skal ha til dansen sin. Det ser vi i programprofilen også: bandet og musikerne blir undertonet, og ikke presentert. Danser-panelet har indirekte sagt "dansen er viktigst, ikke fokuser på musikken". Av dette følger det at de som lager programmet ikke har råd til å betale hva det koster å ansette profesjonelle musikere/sangere. Kvalitet, det koster nemlig penger! Hvis danser-panelet og programplanleggerne ikke forstår det, kan de takke seg til dårlig sangere i år!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #23 Skrevet 6. oktober 2006 Det høres helt forferedlig ut. Herregud. Hun kan ikke synge "Maneater" Synes det er synd at sangnivået er så lavt.
aline Skrevet 6. oktober 2006 #24 Skrevet 6. oktober 2006 synes ihvertfall idag (har ikke sett på før idag), at de både har valgt elendige sanger til dansene og at de ikke er videre bra utført... maneater i tango-format? kanskje noen synes det er kult, men det er frustrerende å danse og skulle showe i en dans når man synes musikken er håpløs, så hadde medlidenhet med danserne som måtte prestere til det mølet der.
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. oktober 2006 #25 Skrevet 6. oktober 2006 synes ihvertfall idag (har ikke sett på før idag), at de både har valgt elendige sanger til dansene og at de ikke er videre bra utført... maneater i tango-format? kanskje noen synes det er kult, men det er frustrerende å danse og skulle showe i en dans når man synes musikken er håpløs, så hadde medlidenhet med danserne som måtte prestere til det mølet der. ← Enig. Det burde vel ikke være så vanskelig å oppdrive noe tangomusikk? :klø: De velger vel populære sanger for at publikum skal kunne leve seg mer inn i/kjenne igjen. Men det blir jo helt teit.
tuji Skrevet 6. oktober 2006 #26 Skrevet 6. oktober 2006 Årets sangere er ikke så dårlige som de i fjor, men dårlige. Bandet er bra nok. Det er egentlig sangvalget som suger mest, hvorfor kan de ikke ha ordentlig dansemusikk i stedet for å prøve å hippe det opp?
Gjest Charlot Skrevet 7. oktober 2006 #27 Skrevet 7. oktober 2006 Bandet er kjemprebra og de er meget profesjonelle. Ditlev Eckhoff er nå tross alt en av Norges mest anerkjente trompetister, og her er han kapellmester for eget band satt sammen for anledningen. Jeg stusser ved lydanlegget og rommet/akustikken: det er noe galt med lyden der, for maken til lyd hører man ikke i andre musikkprogram på noen kanaler! Jeg har en uggen følelse overfor produsentene av programmet og dansefolkene...tror ikke de forstår viktigheten av gode lydforhold, akustikk osv., de tenker bare på dansen.
tuji Skrevet 7. oktober 2006 #28 Skrevet 7. oktober 2006 Bandet er kjemprebra og de er meget profesjonelle. Ditlev Eckhoff er nå tross alt en av Norges mest anerkjente trompetister, og her er han kapellmester for eget band satt sammen for anledningen. ← Vi kan også kalle ham Eckhardt Baur, som han egentlig heter.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #29 Skrevet 7. oktober 2006 Bandet er kjemprebra og de er meget profesjonelle. Echard Bauer er nå tross alt en av Norges mest anerkjente trompetister, og her er han kapellmester for eget band satt sammen for anledningen. Jeg stusser ved lydanlegget og rommet/akustikken: det er noe galt med lyden der, for maken til lyd hører man ikke i andre musikkprogram på noen kanaler! Jeg har en uggen følelse overfor produsentene av programmet og dansefolkene...tror ikke de forstår viktigheten av gode lydforhold, akustikk osv., de tenker bare på dansen. ←
Shabana Skrevet 7. oktober 2006 #30 Skrevet 7. oktober 2006 Årets sangere er ikke så dårlige som de i fjor, men dårlige. Bandet er bra nok. Det er egentlig sangvalget som suger mest, hvorfor kan de ikke ha ordentlig dansemusikk i stedet for å prøve å hippe det opp? ← Helt enig! Blir så frustrert over musikkvalget. Skulle tro at slike profesjonelle dansere visste hvordan man skal velge riktig musikk til de forskjellige danse stilene. Samboeren min mener at den "dårlige" musikken blir valgt for at den yngre skare skal bli lokket til å se på... Tror ikke det funker...
Havfrua Skrevet 8. oktober 2006 #31 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Helt enig med dere andre om at vokalistene synger utrolig dårlig i år.....skulle tro at det var enkelt å få tak i folk som virkelig kan synge til ett sånt program. Endret 8. oktober 2006 av Havfrua
Gjest beekeeper Skrevet 8. oktober 2006 #32 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tenker at en kanal som tv2, og det er en stor og bra kanal, de må da ha ordentlig musikk og bra lyd på programmene sine? Derfor tenker jeg at det må være noe med lokalet/akkustikken? For at det skal være så rævva på et av de mest sette programmene deres, det tviler jeg egentlig på...
Sahara Skrevet 8. oktober 2006 #33 Skrevet 8. oktober 2006 Synes også de som synger ikke er spesielt imponerende, men enda verre er låtvalget. Høres uproffesjonelt ut, og det er dumt til et ellers bra program.
Catzy Skrevet 8. oktober 2006 #34 Skrevet 8. oktober 2006 Når man ser på treningsklippene, så bruker de alltid originalmusikk. Tviler sterkt på at det er de proffe danserne som sier at "La oss kjøre Maneater som tango", når de har øvd til "ordentlig" musikk. Burde kanskje skrive e-post til TV2 i stedet for å være enige med hverandre her, så kanskje det blir bedre neste år. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #35 Skrevet 8. oktober 2006 TV2-produsentene bør jo selv forstå at romakustikken for musikken er elendig i det lokalet de befinner seg i! De bør forstå at plasseringen av musikerne der de befinner seg, er feilplassert i forhold til god akustikk. De skal sitte mer sentralt plassert med bedre lyd, ellers blir det feil. Programmet viser at de underprioroterer musikken, og det straffes de får, nå i 2. sesong, gjør de samme feilen om igjen. Produsentene: give me five.
Minien Skrevet 9. oktober 2006 #36 Skrevet 9. oktober 2006 Vi kan også kalle ham Eckhardt Baur, som han egentlig heter. ← Jævlig bra! Nå skal det sies at bandet består av høyt respekterte musikere - og jeg syns bandet er bra, jeg. Men sangerne kan godt finne seg noe annet å gjøre..
Gjest Cornelia Skrevet 9. oktober 2006 #37 Skrevet 9. oktober 2006 Jævlig bra! Nå skal det sies at bandet består av høyt respekterte musikere - og jeg syns bandet er bra, jeg. Men sangerne kan godt finne seg noe annet å gjøre..← Veldig enig! Musikerne er profesjonelle til fingerspissene og er velskolerte til de grader, men de to sangerne var ikke mye å skryte av.
Gjest Gjest_Erika_* Skrevet 11. oktober 2006 #38 Skrevet 11. oktober 2006 Veldig enig! Musikerne er profesjonelle til fingerspissene og er velskolerte til de grader, men de to sangerne var ikke mye å skryte av. ← Sangvalget skal tydeligvis godkjennes av Tv2, (skal være i samsvar med konseptet fra England) og det er hverken bandet, sangere eller dansere som velger dette men Tv2 ledelsen selv. Kjipt, for disse låtene suger i det formatet de blir presentert i. Ikke et band på jorda kunne fått dette til å svinge. Jeg syns den manlige sangeren gjør en strålende jobb. Han er jo proff og har holdt på i årevis, men jeg tør satse venstre foten på at det her handler om uproffe folk som skrur lyden slik at det låter dødt i tv-stua hjemme i de tusen hjem. Synd bare at Ola og Kari ikke skjønner bedre, og legger all skylda på de som står på scena og presterer. Skal også legge til at jeg har hørt sangeren live før, og det er noe av det bedre jeg har hørt LIVE i Norge, og da forklarer det ihvertfall for meg, at det IKKE er sangerne som er problemet her....
Gjest Swanhild Skrevet 11. oktober 2006 #39 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg husker fra i fjor at musikken var helt grusom. De sang surt og har ikke spesielt pene stemmer og det var rett og slett ikke noe særlig å høre på i det hele tatt. Er det samme musikerne som er med i år??! Nå nettopp sang de en eller annen Britney-sang, og det skrek i ørene mine... Er det bare jeg som er veldig kresen på musikk eller hører dere også dette??! Fatter ikke at et såpass profilert program bruker bedre musikere - eller ihvertfall sangere. ← Jeg syns de er dritbra jeg. utrolig mye bedre enn sesong 1, bedre får du det ikke på norsk direktesendt tv. Norsk musikklyd har aldri vært bra på direktesending!
Gjest Katja Skrevet 11. oktober 2006 #40 Skrevet 11. oktober 2006 Helt enig med dere andre om at vokalistene synger utrolig dårlig i år.....skulle tro at det var enkelt å få tak i folk som virkelig kan synge til ett sånt program. ← Insides så var det faktisk audition, og noen av Norges beste vokalister var innvitert (jeg kjenner to av dem som var der, og de er dritbra). Så da tror jeg ikke det står på sangerne, men lyden vi får servert i stua vår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå