Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden ikke i jobb, og lurer på å melde meg opp til eksamen i bedriftsøkonomi. Det er 4 vekttall etter den gamle ordningen.

Er det tidsnok å begynne å lese nå? Det er kun dette faget jeg tar. Og har egentlig hele dagen til disposisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt bedøk på Bi som del av første året i graden min. Jeg syntes det var vanskelig siden jeg aldri hadde hatt bedøk før, men etter masse arbeid endte jeg opp med toppkarakter.

Hvordan du vil klare deg er umulig å si uten å vite hvilke forkunnskaper du har. Vi hadde faget (18 stp) over ett helt år, og jeg trengte den tiden på å fordøye faget. Regnskap er jo et typisk modningsfag, der det ikke hjelper å nilese noen uker før eksamen. For min del gikk det opp et lys for meg ca 2 mnd ut i høstsemesteret da jeg begynte å skjønne prinsippene bak regnskapsføringen. Da hadde jeg gått på forelesning hele semsteret og gjort oppgaver underveis.

Hvis du føler du allerede har forståelse for regnskap, kanskje har jobbet med det tidligere osv, så vil det helt sikkert gå bra. Da jeg tok faget hadde vi et case vi fikk levert ut en måned før eksamen som vi var grunnlaget for eksamenen. Dette caset tok veldig mye tid husker jeg, men hvis man jobbet bra med det gjorde man det veldig bra på eksamen. :)

Skrevet

Jeg tror du klarer det bare interessen er tilstede!!

Skrevet

Jeg tok det ivår. Det var kjempelett, og arbeidsbelastningen er ikke i nærheten av de 12 studiepoengene de påstår at det skal være.

Skrevet (endret)

Det kommer jo veldig ann på hvilke krav du stiller til deg selv om hvilken bakgrunn/forkunnskap og interesse du har.

Mange tar bedøk veldig lett, men majoriteten sliter. Det er ett av fagene 1 klassestudentene sliter og jobber mest med. Da jeg tok det tror jeg strykprosenten var rundt 40%.

Men når man bare har det ene faget å følge med på tror jeg ikke det er noe problem! Anbefaler deg å følge arild kirkefjord sine forelesninger. han er vanvittig flink til å lære bort :)

Endret av Vampyra
Skrevet

Som tidligere nevnt, kommer det nok veldig an på forkunnskapen. Har tatt det selv, det gikk veldig greit men da jobba jeg på regnskapskontor. Regner med det fortsatt er et par måneder igjen til eksamen, er du innstilt på å klare det tror jeg det går bra. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har hatt bedøk i to år på videregående, men synes likevel det er litt vanskelig nå som jeg har det på høgskolen. Det er jo også mer et regnefag enn det er et lesefag, så det er å anbefalle ha litt forkunnskaper fra matte også. Men motivasjon betyr jo mye, så hvis du er innstilt på å greie det så gjør du sikkert det. Lykke til! ;D

Skrevet

Takk for fine svar! Jeg har hatt faget 1 år tidligere på videregående, og også jobbet litt med regnskap. så litt forkunnskaper har jeg.

så da er det vel bare å sette igang og legge op en studieplan og begynne å lese;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...