Gå til innhold

lappe sykkel

Fremhevede innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvor jeg skal skrive detta, men prøver her.

Lufta på sykkelen lekker ut og i går skulle jeg være handy og lappe , men finner ikke hullet :sur:

har tatt slangen oppi en bøtte med vann, men ser ingen bobler...

noen som har noen tips på andre måter og finne hullet? eller kan det vare noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom luft kommer ut av slangen mens den er under vann vil du se bobler.

Prøvd å fylle den helt, legge den i vann og "presse på den" for å se om det da kommer ut luft?

Om lufta lekker ut av slangen, så må jo luft komme ut en plass, så det burde jo være mulig å oppdage det også...

Skrevet

Om lufta lekker ut av slangen, så må jo luft komme ut en plass, så det burde jo være mulig å oppdage det også...

det var det jeg også trudde, men det kommer ingen luft, og jeg klemmer som bare det :forvirret:

har ikke sykkelpumpe så blåste den opp med munnen, så får ikke blåst den helt hard, kan det ha noe å si? jeg får jo klemt såpass på den at det jeg har nede i bøtta blir helt hardt...

vil sykle nå :sur:

Skrevet

Hmm... virker merkelig, for om lufta kommer ut av slangen, så må den jo komme ut en plass...

Ikke at jeg har så masse erfaring med å lappe sykkelslanger da, men det er jo en viss logikk der...

sjekka om det er selve ventilen som lekker?

Skrevet

Du må bruke pumpe - med mindre du er storeulv. Dersom hullet ikke er digert eller det er ventilen som lekker (sjekka du om den var skikkelig skrudd til før du begynte lappeprosjektet..?) trengs det gjerne litt trykk for å få hullet/lekkasjen til å vise seg. Finn fram pumpa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...