Gå til innhold

utsette mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å utsette mensen fordi jeg begynner i ny jobb den dagen jeg skal få den. er det en teit grunn? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke teit, men jeg forstår ikke årsaken likevel. Selv om du har første dag i ny jobb, er det vel lov å gå på toalettet ;)

Skrevet

Ja, det er somregel lov å gå på toalettet, men jeg skjønner henne.

Den dagn jeg får mens sitter jeg på jobb og veeeeeeeeenter på at klokka skal bli så mye at jeg kan ta mer mertestillende, jeg bare eksisterer og venter på at dagen skal gå over. Jeg jobber ikke effektivt, jeg gjør så godt jeg kan, men jeg har vondt, og da blir det ikke 110% innsats, slik man gjerne vil første dag på ny jobb.

Da jeg gikk på p-piller hadde jeg nesten ikke mens-smerter, tok et par paracet og det gikk greit, så da hadde jeg ikke sett behovet for det, men har man vondt, så kan det virke oppløftende å kunne utsette den.

Om du går på p-piller stådstarter, så er det jo en grei sak å utsette mensen. Om du ikke gjør det krever det at du går til legen og får piller som kan gjøre dette. Det er litt mer omfattene og kan medføre bivirkninger, så da er det nesten en avgjørelse du selv må ta om du synes det er nødvendig (du kan få blødning likevel, få sterke "pms-plager" etc som følge av pillene)

Skrevet

Hvis du er veldig plaget under mensen med smerter og store blødninger skjønner jeg godt at du vil utsette den, slik at du er opplagt første dag på jobb.

Men om du ikke har andre plager enn at du bruker litt lengre tid på toalettet enn ellers så ser jeg ikke helt vitsen.

Skrevet
Hvis du er veldig plaget under mensen med smerter og store blødninger skjønner jeg godt at du vil utsette den, slik at du er opplagt første dag på jobb.

Men om du ikke har andre plager enn at du bruker litt lengre tid på toalettet enn ellers så ser jeg ikke helt vitsen.

Dette er jeg helt enig i. Jeg er så bortskjemt med lite smerter, at jeg ærlig talt ikke tenkte på at det var her problemet kunne ligge :sjenert:

Skrevet

Takk for svar! :) Ja, jeg føler meg alltid uggen og dårlig de 2 første dagene av mensen, spiser litt ibux og føler meg ufresh i tillegg. derfor lurte jeg bare på å gjøre det selv om det kanskjer er litt tynn grunn. Jeg går på p-ring :)

Skrevet

Om du føler det er slik at det er noe du vil prioritere, så er det ikke noe i veien for det. Jeg vet ikke hvordan man utsetter mens med p-ring men det vet sikkert du som går på det. Jeg antar det ikke er noe problem.

Og dette er jo din avgjørelse. Det er jo ikke snakk om et stort/alvorlig inngrep akkurat da. Du går på hormonprevensjon, du har uansett ikke en naturlig syklus, så om du manipulerer en allerede manipulert syklus... Ikke mer alvorlig det enn at du manipulerer den i utgangspunktet med hormonprevensjon.

Om du ikke har gjort det før, så være klar over at noen opplever litt plager ved å utsette den, spotting, pms etc, men mange merker ingenting. De er individuelt.

Skrevet

For de som ikke vet det: Slik utsetter man mensen med p-ring:

Man tar ut "gammel" p-ring etter 3 uker. Normalt skal man har ringfri uke, men i setdenfor det, setter man inn "ny" ring med en gang.

Funker som bare fy. :klappe:

Til ts: Det er bare du som kan bestemme om det er god nok grunn. ;)

Skrevet

Hvis du har store plager ville jeg gjort det, ja. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det selv. Første dag på jobb: besvimte under presentasjonsrunden., "Dette er deres nye kollega xxx som... "og resten fikk jeg ikke med meg, for da befant jeg meg bevisstløs på gulvet. Pinlig. Andre dag på jobb: ingen besvimelser, takk gud, derimot spydde jeg høylyndt i bosskorgen i et møterom. Også temmelig pinlig ;) Ble behandlet som en usedvanlig skjør liten porselensdukke i et par-tre måneder. "sikker på at det går bra med deg? skal jeg hente noe vann til deg? Orker du ditten og datten" osv... Det ser dessuten ikke særlig bra ut hvis man ikke klarer gjøre noe som helst første uken på jobb fordi man sitter sammenkrøket av smerte, kaldsvettende og skjelvende. :ler:

Skrevet

Det skal ikke være noe problem å utsette mensen nei....,gjør selv ofte det, i over et år hadde jeg mensen ca hver tredje måned. Da kom den enten jeg ville eller ikke. Det skal ikke være skadelig ifølge legene, men dette er jo individuelt. Det skader nok uansett ikke å gjøre det en gang iblandt! ;)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Mensen kom den dagen jeg begynte som telefonselger. Menssmerter gjennom den laaaange opplæringen, og livredd for at jeg hadde blødd igjennom der ejg satt, sidne jeg ikke tørå mase om å fyke på tolalett hele dagen på min første dag! Jeg ville utsatt :)

Skrevet

Jeg hadde ikke utsatt med mindre jeg allerede gikk på hormonprevensjon. Grunnen til det er at jeg får STORE bivirkninger av p-piller, og antar at primolut vill vært et helvete for meg. Da er det bedre å håpe på at jeg får en mild mens, eller om en av helvetesmensene kommer (ca hver 2 til 3 gang er jeg ute av drift i et til to døgn) forklart situasjonen for arbeidsgiver.

Men i din situasjon, hvor du allerede går på p-ring så ser jeg ikke noe stort problem med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...