Gå til innhold

Hvit kjøkkenvask, IKEA


Gjest Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en slik, har hatt den i ca 1 år nå. Den har ikke blitt oppskrapet eller stygg, og vi har behandlet den "helt normalt".

Det eneste som er litt kjedelig er at all "møkk" synes veldig godt og at man ender opp med å vaske ut av oppvaskkummen ganske så ofte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi har en slik vask-det er "Domsjø" du mener ja?

Rettere sagt,vi har hatt 2 slike vasker. Den første sprakk i glasuren,men IKEA er veldig greie,og vi fikk en ny selvom vi ikke kunne finne kvitteringen.Den siste har vi bare hatt i ca en uke nå,håper det ikke skjer det samme med den.

Forresten fikk vi med et "Eidsvik" blande-batteri gratis for "tort og svie"!Men det var fordi vi gjerne kunne,og helst ville montere den selv!

Sørvisen var det ingenting å si på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og en slik, dobbel. Veldig grei praktisk stor vask . Eneste ulempen er det som er nevnt i et annet innlegg at alt viser når den er hvit. Den er også kolosalt tung, men det betyr jo heller ikke noe når den først er slept i hus og montert. Synes den er stilig og er med på å gi kjøkkenet karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit at møkka synes, så blir kanskje hygienen bedre? ;)

Mulig det, men med diverse store unger som roter i vei, er det snakk om å vaske ganske ofte, da. Klagde min nød til mor min, som har samme vask. De er bare to voksne, og hun så ikke noe problem med vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 6 måneder senere...
Gjest Bodillen

Søsteren min hadde hvit vask, men vet ikke om den var fra IKEA. Den gulnet i hvert fall, og det ble riper i den. Også ble den misfarget av sterkt fargede væsker... Det er noen år siden hun kjøpte den, så det kan godt være at dagens hvite vasker er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg er redd for, striper og misfarging...

Jeg kan være ganske "slurvete" og ville sikkert hive stekepanner og kjeler rundt i vasken som jeg gjør nå med stålkum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at kummen jeg linker til er litt mindre utsatt for sånt, ettersom den er i "stein" (dvs. steinpulver)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok, Lea. men den er litt dyrere også.... Snur på krona for tiden, mye som skal ordnes her hjemme... Men det er selvfølgelig ikke noe poeng i å spare enn 1000-lapp eller to, hvis kvaliteten er merkbar forskjellig!

Slike avgjørelser som dette her kan jeg fundere over i laaaang tid. Det har hendt at ting har gått ut av produksjon når jeg endelig har bestemt meg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener. Grunnen til at vi ønsker oss denne vasken er egentlig at den har avrenningsbrett på siden. Heltre benkeplater har en tendens til å bli veldig stygge om det blir vått har jeg merket :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkeplate, ja... Heltre, laminat, "steinplate" (nytt på IKEA).... Here we go again!

Kan noen være så snill å ta noen avgjørelser for meg?

Og så:

Fliser over benken?

Malt flate over benken i en sprek farge?

Stålplater over benken?

AAAAaaaaargh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan gjerne anbefale vask i kompositt i allefall. Tåler alt (?) og holder seg pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Benkeplate, ja... Heltre, laminat, "steinplate" (nytt på IKEA).... Here we go again!

Kan noen være så snill å ta noen avgjørelser for meg?

Og så:

Fliser over benken?

Malt flate over benken i en sprek farge?

Stålplater over benken?

AAAAaaaaargh!

Ok: Du har hvite skap. Hva med heltre benkeplate men et felt med steinplate, eller "steinplate" som du kaller det? Til å sette varme ting på, til å bake på, osv? Stein og tre ser da rimelig bra ut sammen? Og hvis det blir for dyrt: Mørk laminatplate (veldig pent til hvitt kjøkken, praktisk og lett å holde i orden). ELLER: Plate i heltre fra IKEA. Det gir et finere preg (syns jeg) enn laminatplatene, og hvis du er flink og oljer den en gang i blant, holder den seg pen. Også setter du på fliser over benken. Enkle mørkegrå. Det tror jeg du vil bli mest fornøyd med i lengden. Poenget er vel at du skal få et pent, smakfullt kjøkken som du ikke blir lei av med en gang, og som heller ikke er altfor spesielt? Fliser er ganske konvensjonelt, men det får liksom aldri blitt feil (med mindre de er gyselige og med store ornamenter på, thi hi). Også tar du svart/grå komposittvask. Evt ordinær stålvask, 1 1/2. Ikke hvit porselen - den kommer til å bli stygg og få slått av et skall etter en uke.

Noe mer du lurer på? ;)

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Vil absolutt anbefale heltre benkeplate framfor laminat. Vi hadde laminat fra IKEA sist, og de to skallene som gikk i den var skikkelig stygge og umulig å få gjort noe med.

Vi skal sette inn nytt IKEA-kjøkken i nybygget vårt nå, og vi går for heltre benkeplate og malt flate, antagelig med pleksiglass e.l utenpå i sprutsonen. Er så lei fliser... Og stål har vi hatt - det var et helvete å holde rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...