Gå til innhold

Dårlig selvtillit og arbeidsledig


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig og søker på jobber alt jeg kan. Det er jo ikke lett å få jobb i våre dager, så jeg får avslag på avslag.

Hvor mer jeg søker, jo flere avslag får jeg, og verre blir selvtilliten. :(

Min selvtillit er nok ikke på topp fra før av, men nå blir den bare verre og verre. Jeg føler at "alle andre" kan alt så mye bedre enn meg, og at jeg egentlig ikke duger til noe.

Jeg leser annonser i avisen og på internett, men mange ganger forstår jeg ikke helt hva arbeidsoppgavene går ut på en gang, alt er skrevet så vanskelig, og dette gjør ikke at det blir noe bedre. Så står det BØR og MÅ kvalifikasjoner, og stort sett så har ikke jeg alle disse.

Jeg sliter skikkelig med denne situasjonen, og ønsker å gjøre noe med den. Jeg er ganske stille og beskjeden av meg, og synes det er veldig vanskelig å skryte av meg selv.

Er det andre som har hatt det slik? Hvordan fikk dere jobb? Har noen noe gode råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er kanskje ikke jeg den med mest erfaring, men jeg har et par råd til deg.

Du nevner at du ikke har alle kvalifikasjonene. Er det noen spesielle kvalifikasjoner som går igjen og igjen som ikke er så vanskelig / ikke tar lang tid å ordne? Prøv å finn kurs for disse tingene, gjerne på kveldstid.

Det finnes kurs for hvordan skrive en CV og et følgebrev som arbeidsgivere legger merke til. For det er det det ofte kommer an på.

Snakk med folk på arbeidskontoret og spør om de kan forklare stillingsannonsene for deg. Evt få en bekjent til å hjelpe deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ikke gi opp så fort,,, vær bestemt på hva du vil og skal,

det er ingenting du ikke kan få til hvis du vil.

Om en eller to dører har låst seg ,så er det tusen viss av dem som er åpne.

Det er bare du selv om må tro deg selv.

Tenk sån at slik du vil andre skal være mot deg skal du være mot deg selv.

Det er ingen ting son du ikke kan få til her iverden,

Lykke til.. hilsen sheri :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...