Bentebent Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg har i det siste våknet flere netter av voldsom krampe i leggene. Enkelte netter i begge leggene. Jeg har hørt at gravide ofte kan ha problemer med dette, men.... nei, jeg er ikke gravid. Er det noen som vet hva dette kan komme av? Det er utrolig vondt! Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet? Etter en skikkelig krampe er deg vondt i leggen hele dagen etter. Enkelte ganger greier jeg nesten ikke å trø på foten de første timene etter jeg har stått opp. Endret 29. september 2006 av Bentebent
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Teksten under er hentet fra internettsiden til bransjerådet for naturmedisin, men hvis en søker på internett finner man flere tekster som sier det samme. Leggkramper skyldes oftest kalsium-magnesiummangel. Rastløse føtter og legg-kramper er vanlige symptomer på magnesiummangel, som er svært utbredt i Norge. De som har muskelsmerter, kramper og uro i beina bør ta et rent magnesiumtilskudd sammen med B6 i tillegg til et B-vitaminkompleks. Når plagene blir mindre kan de gå over til et kombinert kalsium- og magnesiumtilskudd.
Gjest niomi Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg slet også med dette. Og mange som driver med utholdenhetsidrett. Tpis: Drikk Farris. Da får du i deg de mineralene du har for få av. (og det er billigere enn helsekost).
Furstina Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Du kan också se till att stretcha/tänja/töja vaderna/leggerne efter träning och på kvällen innan du går och lägger dig.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Jeg tviler på om farris er noe billigere på sikt enn helsekost som du kaller det. En dagdose med vitaminer koster ikke allverden.
Gjest itla i.i. Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Jeg slet med dette i fjor, det forsvant etter en uke med kalsiumtilskudd og har ikke kommet tilbake etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg slet mye med dette før siden jeg drev med idrett som var belastende for leggene. Jeg fikk vite at E-vitamin hjelper mot slike plager.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Jeg slet med leggkramper da jeg var gravid, og har hatt det noen ganger i ettertid også... det eneste som hjelper meg er .... lakris (Ja, jeg vet det høres idiotisk ut, men det hjalp...)
Bentebent Skrevet 30. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2006 Takk for tips alle sammen. Skal ut i dag å se om jeg finner noe kosttilskudd
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Jøss, finnes det behandling mot dette??? Nå ble jeg glad! Har slitt med leggkramper siden en bypass for noen år siden, men som regel kun etter alkoholbruk... :klø: Helsekosten på mandag nå ja
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Jeg har hatt kramper i beina om nettene siden begynnelsen av tenårene. For min del er dette kronisk, da jeg har såkalt restless leggs-syndrom. I februar/mars fikk jeg endelig medisiner og jeg har fått et nytt og bedre liv der jeg faktisk kan bestemme min egen døgnrytme. Hvis du har slitt med dette lenge, Frysepulver, bør du kanskje snakke med legen din om det?
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 En av kollegaene mine på jobb er også plaget med dette. Han kom til en lege som gjerne ville han skulle prøve en ny medisin, men det viste seg da at det kostet 2000 pr mnd elns for medisinen. Nå tar vel han og magnesium eller kalsium, litt usikker på hva, og sier det er blitt bedre i alle fall.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 Jeg har hatt kramper i beina om nettene siden begynnelsen av tenårene. For min del er dette kronisk, da jeg har såkalt restless leggs-syndrom. I februar/mars fikk jeg endelig medisiner og jeg har fått et nytt og bedre liv der jeg faktisk kan bestemme min egen døgnrytme. Hvis du har slitt med dette lenge, Frysepulver, bør du kanskje snakke med legen din om det? ← Jeg drikker sjelden da, så jeg overlever å måtte hoppe ut på gulvet de få gangen jeg har vært på fylla Tror jeg har nevnt det på kontroller på Riksen, og de har ikke bemerket noe...
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #14 Skrevet 30. september 2006 Ok. Hvis det bare er av og til og de går over så er det jo greit. Jeg har vært "nattevandrer" i mange år. Masse kramper hver natt og beina mine ville ikke ligge stille. Å få medisin var en helt utrolig befrielse. Farvel til alle kramper.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #15 Skrevet 30. september 2006 Ok. Hvis det bare er av og til og de går over så er det jo greit. Jeg har vært "nattevandrer" i mange år. Masse kramper hver natt og beina mine ville ikke ligge stille. Å få medisin var en helt utrolig befrielse. Farvel til alle kramper. ← Tviler ikke. Vet en av tantene mine slet veldig med dette, men hun hadde prolaps i ryggen, så krampene kom pga denne. Hun måtte opp og hoppe masse om nettene og ble veldig sliten av det sa hun
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #16 Skrevet 30. september 2006 Ja, det var slitsomt. Det hendte jeg måtte gå fram og tilbake i leiligheta i timesvis. Det ødela jo helt for nattesøvnen.
Bentebent Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2006 Ja, det var slitsomt. Det hendte jeg måtte gå fram og tilbake i leiligheta i timesvis. Det ødela jo helt for nattesøvnen. ← Huff da, jeg har det ikke så ille da. Jeg våkner av det, vrir meg i smerte, krampen løsner og jeg sovner igjen. Går som regel over etter 4-5minutter. Men jeg er helt ødelagt i foten dagen etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå