Gå til innhold

Overraskelsesreise til samboeren min :)


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

men vet dere forskjellen på Single, Double/Twin, Triple, Quad, Quin ?

single = enroms

twin = tomannsrom med to enkle senger

double = tomannsrom med dobbetseng

triple= tremannsrom

quad= firemanns

Vi har bodd to ganger på Corus Hyde Park Hotel. Det ligger sentralt, og nært kollektiv trafikk (undergrunnen, busser som går inn til selve sentrumsgryta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ferskvannsblekksprut

Double er dobbelseng, single så må du og F ligge og ha prate-sex tsk tsk tsk :riste:

å jeg må bare si dette til deg: Let's kick his ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok!

Når jeg har funnet et bra hotell så bestiller jeg double :)

Kommer nok til å bestille ganske snart.

Bare bestemme meg for dato, hvor lenge.

Være sikker på at jeg får fri da.

Og så sakl jeg snakke med mora hans som nettopp var i london, og kan mye om det :)

Jeg gleder meg, dette blir bra tror/håper jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hoteller o.l hele tiden.

Men litt vanskelig når jeg aldri har vært der, og jeg vet ikke hvor diverse ting er i london, så det gjør det litt vanskelig.

jeg vil være nær shopping stedene, for meg og dingse-butikkene for han.

Er det bra på maddam toussauds? (jeg vet jeg har skrevet feil)

Har litt lyst til å besøke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på hoteller o.l hele tiden.

Men litt vanskelig når jeg aldri har vært der, og jeg vet ikke hvor diverse ting er i london, så det gjør det litt vanskelig.

jeg vil være nær shopping stedene, for meg og dingse-butikkene for han.

Er det bra på maddam toussauds? (jeg vet jeg har skrevet feil)

Har litt lyst til å besøke det.

Da vi var i London sist bodde vi i Bloomsbury-området, det var veldig sentralt, gangavstand til mye og gode forbindelser med undergrunnen (3-4 stasjoner like i nærheten). Jeg har bodd i Paddington-området tidligere, det var også veldig greit med tanke på undergrunn ol., men litt færre ting innen gangavstand.

Personlig synes jeg Madame Tussauds var gørrkjedelig, men mange elsker det jo, så dere må nesten vurdere hvor interesserte dere er i voksdukker. ;)

Når det gjelder hotellet jeg nevnte tidligere, så har det rom med egne bad, men man bør bestille i god tid (vi var litt sent ute så vi måtte bytte rom og dele bad siste natten, kan styre min begeistring, ja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes absolutt du burde fly fra Kjevik når du har muligheten til det. Kjøreturen til og fra Sandefjord er kjip, spesielt når man skal hjem igjen...

Jeg har bodd på superbillige hoteller i London. Piccadilly Hotel kostet 7-800 kr pr. person for 4 netter (det var pr. person i 4-mannsrom, men likevel!). Dårlig standard og små rom, bad på gangen - men hvor mye sitter man på hotellet når man er i London liksom?

Regent Palace er et annet superbillig hotell. Her kan man betale litt ekstra for å få bad på rommet. Husk at standarden på hoteller i London er generelt mye dårligere enn det vi er vant med her til lands.

Begge disse hotellene ligger på Piccadilly Circus, hjertet av London. Like ved Oxford Street som er ei gigantisk handlegate. Der er det nokså dyrt, så egentlig bør dere dra litt til andre strøk om dere skal shoppe mye. Dere må besøke markedet i Camden, som er en liten tur med undergrunnen unna.

Madame Tussauds bør dere få med dere. Og London Eye. The Dungeons var festlig, spesielt mannen likte det. Jeg er litt mer pysete... British Museum er et must hvis dere like museer. Her er en guide over attraksjoner.

Vi reiser til London nyttårshelga igjen. Har forelsket meg helt i den byen, så det skal bli gøy å feire nyttår der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i London sist bodde vi i Bloomsbury-området, det var veldig sentralt, gangavstand til mye og gode forbindelser med undergrunnen (3-4 stasjoner like i nærheten). Jeg har bodd i Paddington-området tidligere, det var også veldig greit med tanke på undergrunn ol., men litt færre ting innen gangavstand.

Personlig synes jeg Madame Tussauds var gørrkjedelig, men mange elsker det jo, så dere må nesten vurdere hvor interesserte dere er i voksdukker. ;)

Når det gjelder hotellet jeg nevnte tidligere, så har det rom med egne bad, men man bør bestille i god tid (vi var litt sent ute så vi måtte bytte rom og dele bad siste natten, kan styre min begeistring, ja).

Ok, det var til hjelp :)

Er så frustrerende å lete i en by jeg ikke kjenner overhode, hehe.

jeg tror ikke jeg syntes voksdukker er spennende, men jeg vil se ett eller annet foruten random butikker, hehe.

Noe spesielt som er london-kjent :)

Jeg kommer itl å bestille div. om ikke s lenge egentlig.

Så da er jeg vel sikret? vil IKKE dele bad med noen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer itl å bestille div. om ikke s lenge egentlig.

Så da er jeg vel sikret? vil IKKE dele bad med noen, hehe.

Jada, om du bestiller rom med eget bad og de ikke har ledige får du beskjed. (Vi fikk beskjed på forhånd om at vi måtte dele bad siste natten, så vi visste om det, vi gadd rett og slett ikke lete etter et annet hotell. ;) )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten uansett hvor du er i London er du ikke langt unna butikker eller shopping.

Med undergrunnen kan man flytte seg raskt fra ett sted til et annet.

Steder som ligger sentralt: Bayswater, Kensington, Notting Hill, Paddington f.eks.

Se også ulike typer kart over London

Områder dere bør besøke både for shopping og sightseeing: Covent Garden, Notting Hill (Portobello Road), Camden Town, Soho.

De mest kjente shoppingområdene ligger rundt Oxford Street (Oxford Circus) og Regent Street (Picadilly Circus).

En kort sightseeing: Ta undergrunnen til Green Park. Gå på tvers gjennom parken langs stiene. Da kommer dere frem til Buckingham Palace. Gå videre igjennom St.James' Park (følg den lille innsjøen), da kommer dere rett ved flere severdigheter, bl.a. Dowing Street og Big Ben. Gå over broen og ta en tur med London Eye. Gå tilbake over broen og ta en sightseeingbåt enten til Tower of London eller til Greenwich. Da har dere fått sett flere av de viktigste severdighetene.

Det er tusenvis av ting å gjøre i London, museum, teater, musikk, uteliv, eksklusive restauranter osv. Så det avhenger litt av hva dere er interessert i?

Vil anbefale deg å kjøpe en liten reisehåndbok, slik at dere har litt praktisk informasjon og kart lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beekeeper

Hahaha, når jeg var på madame tussauds så tok jeg bilde av meg sammen med Brad Pitt, og så hengte jeg det på veggen, så når olk kom inn å så det sa de alltid "hvaaa?? har du truffet Brad Pitt???" like morsomt hver gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes absolutt du burde fly fra Kjevik når du har muligheten til det. Kjøreturen til og fra Sandefjord er kjip, spesielt når man skal hjem igjen...

Jeg har bodd på superbillige hoteller i London. Piccadilly Hotel kostet 7-800 kr pr. person for 4 netter (det var pr. person i 4-mannsrom, men likevel!). Dårlig standard og små rom, bad på gangen - men hvor mye sitter man på hotellet når man er i London liksom?

Regent Palace er et annet superbillig hotell. Her kan man betale litt ekstra for å få bad på rommet. Husk at standarden på hoteller i London er generelt mye dårligere enn det vi er vant med her til lands.

Begge disse hotellene ligger på Piccadilly Circus, hjertet av London. Like ved Oxford Street som er ei gigantisk handlegate. Der er det nokså dyrt, så egentlig bør dere dra litt til andre strøk om dere skal shoppe mye. Dere må besøke markedet i Camden, som er en liten tur med undergrunnen unna.

Madame Tussauds bør dere få med dere. Og London Eye. The Dungeons var festlig, spesielt mannen likte det. Jeg er litt mer pysete... British Museum er et must hvis dere like museer. Her er en guide over attraksjoner.

Vi reiser til London nyttårshelga igjen. Har forelsket meg helt i den byen, så det skal bli gøy å feire nyttår der!  :)

Dette skal jeg ta en titt på!

the dungeons virker morro, selv om jeg å er pinglå :ler:

Men når man ser på hoteller for double-room, er det alltid per. person da?

jeg trodde det var summen for rommet, hehe.

ÅÅ, nyttårshelga hadde vært fint :)

Da møttes vi for første gang, men tror det er nok lurere å ha etter det.

Jeg tenke 5-8 feb eller noe.

Det er mandag til torsdag, og sånn som det er nå, er ikke det noe problem for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Det er nokså kaldt i London om vinteren. Da jeg var der i mars i fjor måtte jeg kle meg med ullundertøy og diverse da vi spankulerte rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men når man ser på hoteller for double-room, er det alltid per. person da?

jeg trodde det var summen for rommet, hehe.

I England er det som regel pris pr. rom som blir oppgitt, men noen steder bruker de pr.pers. Det står vanligvis tydelig hvordan de regner, så det er bare å lese grundig for sikkerhets skyld, og send en epost og spør om du er i tvil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK :)

Jeg er ganske flink til å legge merke til det som står med liten skrift.

Å, dette kommer itl å bli så gøøy :hoppe:

Jeg håper han blir glad for gaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Jeg laaner denne traaden for aa sporre om noe, jeg :)

Hvor mye maa man regne med aa betale for et enkeltrom i London? Jeg vil ha et som er sentralt, men det er ikke saa farlig med eget bad. De billigste jeg finner naa som oppfyller sentralt-kriteriet koster ca 35 pund.

Maa man regne med det, eller er det mulig aa finne noe billigere?

Forresten Tweek: Da jeg var i London for et aar siden med en venninne, hadde de brosjyrer paa billettkontoret til flytoget der det var kuponger saa vi fikk baade Madame Tussaud og London Dungeon til 2 for prisen av 1! :-D Og hvis du drar paa Madame Tussaud, dra paa spokelsestingene! Jeg tror det koster ett eller to pund i tillegg til billetten, men det er kjempegoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal se masse gøy :P

Jeg er ikke sikker på hvor mye enkeltrom koster faktisk.

Men det er veldig forkjell i pris mht beloggenhet og type hotell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...