Gjest Tweek Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg kom på en julegave jeg kunne gi til min kjære. Vi feirer den første julen vår sammen Jeg tenkte på dette tidlig, for jeg må jo spare opp penger. Men jeg har lyst til å spandere en liten reise for oss to. Til london eller noe sånn. Jeg har lyst til å dra dit, og han har sagt han å har lyst til å dra der Jeg tenkte å ha reisen i februar eller noe. Han har bursdag i slutten av januar, og jeg en uke etter, og jeg tenkte at da hadde vi fått inn litt penger å til bruke der nede. Eller jeg vet ikke, kanskje tidligere på året hadde vært lurt siden det er julegave. Men det er jo ikke som jeg vasser i penger. Når får jeg jo lønn på en rundt 8000, siden jeg går på skole i tillegg kan jeg jo ikke jobbe så mye. Men får vel mnd. beløp fra lånekassa på et par tusen som kunne hjelpe meg å spare opp litt raskt. Men så er det det at jeg har aldri vært utenfor skandinavia, og jeg har heller aldre arrangert en reise, så jeg er helt grønn på dette området. Når skal jeg jo bruke penger der. Shoppe litt og kose meg med samboeren min, men jeg vil likevel gjøre det billigst mulig med hensyn til hoteller og flyreiser. Hvordan skal jeg gå frem, og hva burde jeg se etter? Er det noen som har noen billige hoteller, flyselskaper m.m Jeg så litt på british airwaves, er dette selkapet også i norge? Når er det billig å dra til london? Så kan noen hjelpe meg med dette? Endret 29. september 2006 av Tweek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alyx Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 Prøv denne siden f.eks : http://www.restplass.no/ Der kan du kanskje finne noe På www.hotell.com kan du finne billige hoteller hvis du leter litt. Men da er det absolutt lurt og nødvendig å sjekke opp mot denne nettsiden : www.tripadvisor.com Hvis man leter og sjekker litt så kan man fint skaffe seg en billig og bra ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 29. september 2006 #3 Del Skrevet 29. september 2006 nå vet jeg ikke hvor du bor, men ryanair og norwegian flyr billig til London. Jeg fant akkurat t/r billett med Ryan Air fra Sandefjord til London for 156kr! Spar penger ved å unngå å reise fredag-søndag for da er det dyrest. Hotell kan du finne på finn.no og hotels.com - sjekk også tripadvisor.com der du kan lese anmeldelser av hotell, og der det er lettere å finne rimelige og OK hotell. Er frokost inkludert på hotellet sparer dere kanskje litt penger. Billig og god mat får dere på pub'ene. Ikke noe problem å få en god lunsj eller middag til under 100-lappen. Billig øl får du også Kjøp dagskort på undergrunnen, så dere kan ta så mye undergrunn og buss dere orker - mye billigere enn taxi. museum er for det meste gratis kjøp musikal eller teaterbilletter på leicester square for forestillinger samme kveld til 1/2 pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 29. september 2006 #4 Del Skrevet 29. september 2006 For pakketur har jeg vært veldig fornøyd med reisefeber.no. Ellers kan du jo søke opp flybilletter og hotell hver for seg på nettet. Norwegian.no har gjerne billige billetter til London? Når det gjelder hotell anbefaler jeg at du tar en titt på hotels.com og octopustravel.com. Jeg har brukt beggge, og har vært fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 29. september 2006 #5 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Dette er en fin side å bestille hotell på: http://no.wwte35.com/pub/agent.dll?qscr=ch...d%3D321%2D30035 Endret 29. september 2006 av Drua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 29. september 2006 #6 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg har et annet forslag til deg. Baltikum! I steden for å bo, spise og shoppe dyrt i London, kan dere oppleve Estland/ Latvia/ Litauen. Både SAS og Norwegian har rimelige reiser dit, samtidig som det er billig å bo der. Maten koster ingenting og shoppingmulighetene er mange. Jeg har vært i alle tre landene og synes alle har mye å tilby. Og du, dette her er jo spa-mekka, så hvorfor ikke overraske kjæresten med en deilig parmassasje med påfølgene middag? Hvis det høres interresant ut, er det bare å spørre. Jeg kan fortelle masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. september 2006 #7 Del Skrevet 29. september 2006 Kanskje jeg kan se på baltikum. Tenkte london siden vi begge har sagt vi har lyst itl å reise dit Jeg bor i kr.sand så sandefjord er jo genialt, er jo ikke lagt i fra Men er det noen som har vært i london som har hoteller o.l og anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 29. september 2006 #8 Del Skrevet 29. september 2006 http://www.londonguiden.no/ Ryanair starter jo på våren en gang turer til Barcelona også. Tror det er i mars. www.torp.no Ryanair flyr fra sandefjord til: Dublin Bremen Frankfurt Glasgow Liverpool London Marseille fra 9 nov Milano Newcastle Pisa Alle fra 178- 186 en vei. Nå er det tilbud til 79,- en vei. Gjelder bestilling til 5/10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 29. september 2006 #9 Del Skrevet 29. september 2006 Dette er en fin side å bestille hotell på: http://no.wwte35.com/pub/agent.dll?qscr=ht...=1159521547890& ← Må du logge deg inn på denne siden? Jeg fikk opp en blank side med Logg inn på...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. september 2006 #10 Del Skrevet 29. september 2006 Har kikket en del på longoinguiden nå og ser fint ut Har aldri gjort noe med reiser, så lurer på hvordan dette skal gå til, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. september 2006 #11 Del Skrevet 29. september 2006 Men når er det lurest å reise? I forhold til billige flybilletter, og når det ikke er så masse "turister" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #12 Del Skrevet 29. september 2006 januar eller februar er vel de stilleste månedene hva turisme angår Søker du etter lavpris flybilletter pleier de aller billigste å være fra ca tirsdag til ca torsdag. I august var vi en liten tur til London på nettopp disse dagene, og fant billetter med Ryanair til NOK 199,- pr person tur/retur inkl absolutt alle avgifter (altså såkalte '1-krones' tilbud der det eneste du betaler er flyplassavg). Leter du litt og bestiller i god til fra lavprisselskapene kan du få slike priser.. God hotellsøkemotor: Venere.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. september 2006 #13 Del Skrevet 29. september 2006 Norwegian starter opp rute til london fra Kr.sand i november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. september 2006 #14 Del Skrevet 29. september 2006 Ja jeg så disse 1 kroners flybillett, trodde ikke helt på det. Litt for billig, men hvis det er sant så er jo det genialt :D vi begge er web-studenter, og begge har jobb, men hvis jeg ønsker det, så kan jeg få fri de 3 dagene, for jobber ikke 100 %, og sambo jobber for faren (forhåpentligvis da også) så da er det jo ypperlig å reise midt i uka :D Men norwegian sine ruter til london, ligger de på de samme prisene som fra oslo? Å, jeg gleder meg, jeg håper han blir glad for gaven Spare spare spare på meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 29. september 2006 #15 Del Skrevet 29. september 2006 Dette er en fin side å bestille hotell på: http://no.wwte35.com/pub/agent.dll?qscr=ch...d%3D321%2D30035 ← Må du logge deg inn på denne siden? Jeg fikk opp en blank side med Logg inn på...? ← Nå skal linken være riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. oktober 2006 #16 Del Skrevet 1. oktober 2006 Men er det noen som har vært i london som har hoteller o.l og anbefale? ←Dette hotellet er veldig billig og veldig sentralt. Det er imidlertid noe slitent og rommene er ganske små, men det er rent og servicen er god, så hvis økonomi er et viktig punkt er det kanskje ikke noe dunt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #17 Del Skrevet 1. oktober 2006 Økonomien spiller selfølgelig inn, men har lest at på mange hoteller har ikke rommene egne bad, og det betaler jeg gjerne litt ekstra for å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #18 Del Skrevet 1. oktober 2006 men vet dere forskjellen på Single, Double/Twin, Triple, Quad, Quin ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 1. oktober 2006 #19 Del Skrevet 1. oktober 2006 I desember i fjor var jeg på juleshopping i london. Jeg booket billig flybillett (norwegian) og booket billig hotell på reisefeber.no (det var billigere å booke hver for seg enn sammen). hotels.com kan jeg også anbefale. Ryanair har billere flybilletter de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #20 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ja, jeg så ryanair hadde billetter til 1 kr. i januar/februar. Trodde det var en feil, hehe. Men er jo lettere for oss å bestille med norwegian fra kr.sand, selv om det er et par hundre ekstra. For se egentlig, vi har jo bil så det vil jo ikke bli et problem å kjøre 2 timer til sandefjord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå