Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg har vært på forundersøkelse for laseroperajon av nærsynthet. Jeg tror jeg har bestemt meg for å bestille time til operasjon. Jeg vet ganske nøyaktig hva som skjer i forbindelse med operasjonen og perioden like etterpå. At jeg må regne med å bruke øyedråper en stund og at jeg kansje får litt dårligere nattesyn til å begynne med. Men så... hva kan jeg forvente meg om 2 år? 5 år 10 år? Hadde vært fint om dere som tok operasjon for noen år tilbake kan fortelle litt om hordan det står til nå. Har synet vært stabilt etter operasjonen? Jeg kommer til å opereres med den metoden som heter Zyoptix. Har noen erfaring med denne? Har noen erfaring med Norsk Synskirurgi på Hamar?
Gjest Gjest_Hattifnatt_* Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har tatt laseroperasjon på Volvat i Oslo. Jeg var nærsynt og hadde skjeve hornhinner. På meg brukte de en metode som heter lasik, så det er jo ikke den samme som du skal. Men jeg deler mine erfaringer uansett.... Selve operasjonen var ikke vond, bare ubehagelig i noen få sekunder. Etter operasjonen tok det et par timer før det begynte å svi noe voldsomt! Dette holdt på i to timer og etter dette var det ingen problemer eller ubehag. Jeg måtte inn til etterkorreksjon etter ca ett år fordi jeg syns synet var blitt litt dårligere. Dette er nå to år siden. Nå ser jeg like bra som etter den 2. operasjonen og alt fungerer veldig greit. Kan nok merke at nattesynet er litt dårligere, spesielt når jeg kjører bil. Jeg hadde ikke vært tvil om å ta en slik operasjon, det er helt nydelig å slippe det styret med linser. Lykke til hvis du bestemmer deg for operasjon!!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har vært på forundersøkelse for laseroperajon av nærsynthet. Jeg tror jeg har bestemt meg for å bestille time til operasjon. Jeg vet ganske nøyaktig hva som skjer i forbindelse med operasjonen og perioden like etterpå. At jeg må regne med å bruke øyedråper en stund og at jeg kansje får litt dårligere nattesyn til å begynne med. Men så... hva kan jeg forvente meg om 2 år? 5 år 10 år? Hadde vært fint om dere som tok operasjon for noen år tilbake kan fortelle litt om hordan det står til nå. Har synet vært stabilt etter operasjonen? Jeg kommer til å opereres med den metoden som heter Zyoptix. Har noen erfaring med denne? Har noen erfaring med Norsk Synskirurgi på Hamar? ← jeg har god erfaring. Kjente abselutt ingenting. Så veldig godt etter operasjonen i tre år,men da måtte jeg begynne med lesebriller. Aldersbetinget syn kan de ikke gjøre noe med. Så derfor eg bruker briller nå. Ellers ser eg veldig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå