Gå til innhold

Firmanavn - forslag ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til fimanavn ?

Min samboer skal starte et konsulentfirma med hovedvekt på data (programmering, 3D, og webdesign) og fotografering.

Han skal starte med en-mannsforetak foreløpig for å kunne ta på seg konsulentoppgaver. Men er åpen for å videreutvikle etterhvert.

Han har dataingeniørutdannelse fra høgskole.

Problemet er at han er nødt til å ha et godt firmanavn som ikke har vært brukt før / er i bruk.

Det kan godt være ett eller to ord, kanskje tre ord ?

Min kjære er åpen for alle forslag.

Håper noen har noen ideèr :D

Klæmz, Diva og samboeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal det være et norsk eller et internasjonalt ord?

Det må være et ord med web, 3D eller multi.

Hva med :

Multi And.. (fasinderende med flere punktum )

Web konsult

Norwegian 3D (kansje litt harry? :ler: )

//by (navnet til vedkomende)

Huff, det var ikke lett. Trodde dette skulle bli gøy, men jeg kunne ikke komme på noe smart. Håper det er noen fler som svarer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ikke helt enkelt det derr...Jeg tror jeg ville ha "spionert" litt på tilsvarende bedrifter og sett på deres navn. Og så prøvd funnet noe enda bedre. Noe som skiller seg ut. Jeg synest mange sånne data firma har en type navn som Dance nevnte. Det er litt oppbrukt på en måte....(sorry Dance)

Hmm...tenke, tenke....her var det stor kreativitet ja...Men tenkt gjerne gjennom hva som er spesielt med hans firma i forhold til andres. Kanskje faller navnet på plass da?

Navnet trenger jo ikke være noe som en assosierer med data, synest jeg...Et navn som er "sterkt", som er enkelt å si både nasjonaltinternasjonalt...

Eh...forslagene lar vente på seg ja...skal tenke videre.... :roll:

Eller hva med "Elite data"? Var vel ikke så veldig fancy det heller. Og helt stikk motsatt av det jeg sa. Hmmm...inspirert av Lillian sin tråd, så foreslår jeg rett og slett "data spøkelset". :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno'problem L@dy, er fullt klar over det. :ler:

Sa til meg selv at dette skulle jeg klare, jeg som er så kreativ.

Neimensann så kunne jeg ikke finne på noe som helst smart denne gangen.

Sorry Diva. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! Har jo fått noen tips til hvordan han kan finne på navn da :) Tenkte å snoke litt og se om vi finner navnene på mange av de databedriftene i Oslo/omegn, som ligger rundt Askerområdet -> innover mot Oslo ved E-18. Der er det jo flust av bedrifter....

Men takk for at dere prøvde, jenter :D Og bare kom med flere ideèr hvis dere skulle komme på noe mer :) Ha en fin kveld sålenge : - )

Klæmz, Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...