Gå til innhold

Pleieassistent

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Hva kan man forvente i lønn som pleiassistent på et sykehjem i Oslo kommune og på et Sykehus, Ullevål, det er vel Staten?

• personer er 28 år

• Ufaglært

• har 5 år ansiennitet innen helsevesenet

Har planer om å jobbe igjen innen helsevesenet. Håper at lønnen er gått litt opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det så lett å bli pleieassisent på sykehus da?! :forvirret: På alle de avdelingene jeg har jobbet på sykehus tar de ikke inn ufaglærte- ikke inn omsorgsarbeidere heller.

Vel,vel...

Da jeg var ufaglært(og under utdannelse) jobbet jeg på sykehjem, og hadde vel 105,-/time før jeg ble 18, og 115,-/t når jeg hadde fylt 18. Så kommer jo tillegg om du jobber kvelden og i helga,så det blir fort en del penger. :)

Siden du har 5 års erfaring innen helsevesenet vil jeg tro du minst ligger på dèt nivået jeg selv gjorde da. (iom at det er bedre lønnet i kommunen)

Endret av Malina
Skrevet

Tror ikke man får jobb på sykehus som ufaglært nei,det er jo vanskelig for hjelpepleiere å få jobb på sykehus,så jeg tviler på at pleiaassistenter får det!

Men lønnen varrierer nok fra forskjellige steder!

Skrevet
Tror ikke man får jobb på sykehus som ufaglært nei,det er jo vanskelig for hjelpepleiere å få jobb på sykehus,så jeg tviler på at pleiaassistenter får det!

Det er ikke noe vanskeligere for en hjelpepleier å få jobb på sykehus,enn en sykepleier. Å få fast jobb på sykehus er nesten umulig noen steder i landet(sørlandet, oslo), og faktisk er det lettere å få ekstravakter i tillegg til sin oppsatte turnus hvis man er hjelpepleier.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har vært student og jobbet på mange avdelinger på sykehus, og der var det mange assistenter, altså ufaglærte.

Som ufaglært på sykehjem (kommunalt) hadde jeg rundt 120 kr/time i grunnlønn. På sykehuset (statlig) hadde jeg 112 kr/time.

Skrevet (endret)

Jeg jobber som xtravakt i helgene i (hjemmetjenesten) har lønnstrinn 9 som utgjør 116 per time + tillegg.

Lørdag og søndag tillegg er på 27 kroner og kveld og natt er på 40 % av de 116.

I Oslo kommune, hjemmetjenesten spiller ikke alder noen rolle før man er 30 år, da har man krav på lønnstrinn 14. Jeg er selv 28 år og har nesten 6 år ansiennitet og har likevel den laveste lønnstrinn som er 9 :grine:

I hjemmetjenesten spiller ansiennitet inn etter 7 år og ikke før :frustrert:

Dette var det jeg fikk av informasjon av de på lønningskontoret da jeg krevde mer i lønn.

Vet ikke hvordan det er på sykehjemmene eller sykehusene, men regner vel at det er de samme reglene der og :sjenert:

Endret av carolina78
Skrevet (endret)

Jo da, man kan jobbe på sykehusene selv om man er ufaglært, blant annet på Ullevål krever de minst 400 timer med pleieerfaring fra sykehus eller sykehjem.

Xtravakt sentralen på Ullevål:

http://www.ulleval.no/modules/module_123/n...&mids=a281a423a

Endret av carolina78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...