Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Ser i en stillingsannonse at en mor søker en assistent som kan ta seg av sønnen og det står at han har et stort assistansebehov. Går det an å spørre mor om hva som menes med det? om det er et syndrom el han har? Tenker at det er jo greit å vite hva man går til.......... Om man f.eks kan lese litt om event. syndromet litt på forhånd før man da søker jobben. Eller vil det bli sett på som frekt?
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Du kan vel fint spørre om hva som gjør at han har et stort assistansebehov, etter min mening ihvertfall.
liv Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Ja når en vurderer å søke en jobb er det naturlig å vite hva jobben går ut på, og det å vite hvilken sykdom/syndrom den personen en skal jobbe med har er viktig for å kunne vurdere som en er villig til å søke denne jobben. Så ja spør!
cbc Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Jeg ville heller ha spurt etter hva assistansebehovet går ut på. Som for eksempel om det kreves stell av gutten, om han har tale, sitter han i rullestol o.l. Ville ikke spurt om et eventuelt syndrom, men pårørende vil muligens komme frem til det om dere snakker om hjelpebehovet. Lykke til, jobber selv innen fagfeltet og synes det er spennede
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Selvfølgelig kan og må du spørre om hva som er årsaken til at sønnen trenger assistent! Tror faktisk det vil virke mindre til din fordel på mor hvis du IKKE spør
cbc Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Husk uansett hva du gjør så husk at selv om du vet syndromet så kan hjelpebehovet variere enormt fra person til person.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 jeg hadde blitt kjempe glad jeg vist den personen som melte sin interesse var interisert å høre hvs som feilte mitt barn..
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Jeg for min del har så liten peiling på forskjellige sykdommer og tilstander, at jeg hadde vel ikke skjønt noe om jeg fikk vite en diagnose. Så jeg ville heller spurt praktisk - om hvilke hjelpebehov han har, hva ser de for seg at arbeidsoppgavene mine skal være, skal jeg hjelpe til på toalettet eller er det stort sett bare husarbeid.
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Jeg for min del har så liten peiling på forskjellige sykdommer og tilstander, at jeg hadde vel ikke skjønt noe om jeg fikk vite en diagnose. Så jeg ville heller spurt praktisk - om hvilke hjelpebehov han har, hva ser de for seg at arbeidsoppgavene mine skal være, skal jeg hjelpe til på toalettet eller er det stort sett bare husarbeid. ← Det mest naturlige vil vel være å spørre om begge deler.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Ser i en stillingsannonse at en mor søker en assistent som kan ta seg av sønnen og det står at han har et stort assistansebehov. Går det an å spørre mor om hva som menes med det? om det er et syndrom el han har? Tenker at det er jo greit å vite hva man går til.......... Om man f.eks kan lese litt om event. syndromet litt på forhånd før man da søker jobben. Eller vil det bli sett på som frekt? ← Ser det naturlig at or forteller om behov/sykdom når hun har funnet en som passer til jobben
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå