Drua Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg har lyst til å ta med meg sambo og reise til en av Europas flotte byer i slutten av november, og forhåpentligvis få litt julesteming og få kjøpt julegaver etc. Hvilken by vil dere anbefale?
Susannah Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Må jeg velge en? Nei, tar topp 5: Barcelona, Lisboa, Valencia, Budapest eller Praha. Det er mine tips til 5 flotte byer å reise til!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Tallinn! En "liten storby". De har julemarked på torget, usikker på når det starter. Også i Tyskland skal det være mange fine julemarkeder. Ellers kan jeg anbefale Salzburg, der finnes blant annet en fantastisk julebutikk som er åpen hele året men best stemning når det faktisk er jul, selvsagt.
Drua Skrevet 28. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2006 jeg vil ha det julete og ikke for langt å reise. Tallin er godt forslag. Paris: frister ikke nå Budapest: frister ikke nå Barcelona, Valencia og Lisboa forbinder jeg mer med sommer enn med jul egentlig, samt litt langt bare for en weekend. :klø:
Karamba Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Dra til Praha! Har forelsket meg helt i den byen... Vi var der sist helg og skal definitivt tilbake! Nydeligere by enn det kan jeg ikke forestille meg! Mye og se og ikke minst billig!
Drua Skrevet 29. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2006 Praha: har vært der, og det er ikke så lenge siden. Men enig i at det er fint altså.
Lib Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Det er vel ingen by som er flottere pyntet til jul enn London ! Jeg elsker den byen, men er relativt dyrt da. Praha er langt rimeligere, og var også en flott by rundt jul etter min mening. Men syntes ikke shoppingen var så super, bortsett fra at byen har den beste MANGO butikken i verden..
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Hva med københavn da? De har jo julepyntet tivoli og greier vi har tenkt oss dit en langhelg før jul...
Drua Skrevet 29. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2006 Bra forslag må sjekke båten kanskje.
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Ja ellers så har sikkert norwegian billige billetter
aimee Skrevet 29. september 2006 #11 Skrevet 29. september 2006 Jeg synes faktisk Riga var enda finere enn Tallin. Men skal dere reise, bør dere absolutt få med dere Baltikumbyene før det blir like "ødelagt" som Praha. Også så billig da du!
Drua Skrevet 29. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2006 woo-hooo! Ja, jeg tror jeg må bearbeide sambo ang øst-europa. Han vil helst reise så langt vest som råd er, men det kan vi jo ikke bestandig.
aimee Skrevet 29. september 2006 #13 Skrevet 29. september 2006 Hehe, ja kan kan skjønne at folk fremdeles er skeptiske til Øst-Europa. Bare ordet høres både grått og trist ut. Surf litt på nettet og finn bilder, det er nydelig der! Og som jeg skrev til en annen her på KG som skule på tur; tenk på spamulighetene Baltikum da! Kanskje kjæresten kunne tenke seg å bli knadd litt han og? :-D
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #14 Skrevet 29. september 2006 Gøteborg? Jul i Liseberg er kjempekoselig.
Drua Skrevet 29. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 29. september 2006 Kanskje kjæresten kunne tenke seg å bli knadd litt han og? :-D ← her hadde han kommet med den svært oppbrukte frasen: mmnja skeptisk.
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2006 #16 Skrevet 29. september 2006 Gå for køben davel! Da kan dere legge til en båttur også... Og så kan det jo hende vi møtes
mowgli Skrevet 29. september 2006 #17 Skrevet 29. september 2006 Gøteborg? Jul i Liseberg er kjempekoselig. ← Det skal vi, Gøteborg er en perfekt mini-storby Julepyntet Liseberg og Haga (Hebbe-lille...) gir meg god julestemning
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #18 Skrevet 29. september 2006 Det skal vi, Gøteborg er en perfekt mini-storby Julepyntet Liseberg og Haga (Hebbe-lille...) gir meg god julestemning ← Vi var der i fjor og jeg har lyst igjen i år, men vi får se an økonomien.
Rosenrød Skrevet 29. september 2006 #19 Skrevet 29. september 2006 Jeg skal til London på juleshopping siste helgen før jul. Elsker den byen!
Gjest Anneli (ikke innlogget) Skrevet 30. september 2006 #20 Skrevet 30. september 2006 Barcelona er et bra forslag. Jeg liker i alle fall byen veldig godt. Selv har veldig lyst til å dra til Dublin nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå