Gå til innhold

Pencilin og alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siste pencilindag er på lørdag, og så har jeg fryktelig lyst ut og drikke på lørdag. Er det farlig å kombinere pencilin og alkohol? Bare lurer... :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal jo ikke kombinere alkohol og antibiotika. Noen ganger nedsettes virkningen av antibiotikaen og noen ganger får man antabuslignende reaksjoner når man kombinerer dette (det gjelder ikke penicillin). Men siden du er ferdig med kuren din på lørdag, og føler deg frisk igjen, så går det nok greit å ta seg en fest. Jeg ville jo ikke akkurat tatt en flatfyll, men et glass vin eller to siden du er ferdig med kuren, det ville jeg unnet meg. (Hadde dog ikke gjort det midt i en kur). God helg da! :)

Skrevet

Takk, det hørtes jo lovende ut ;)

Flatfyll blir det aldri uansett, men det hører jo med å ta seg noen glass når en først skal ut :smilorange:

Skrevet
Siste pencilindag er på lørdag, og så har jeg fryktelig lyst ut og drikke på lørdag. Er det farlig å kombinere pencilin og alkohol? Bare lurer... :klø:

Vil bare høre at du er helt sikker på at det er penicillin du går på?

Mange kaller alle slags antibiotika for penicillin, derfor jeg lurte :)

Skrevet

Jeg går på Apocillin. Står at det inneholder pencilin ;)

Skrevet

Les litt her, Lipstick, og kos deg på byen i helga!

Skrevet

Jeg har hørt fra min lege at så lenge en ikke skal behandle leveren f.eks. så går det fint å drikke litt, men kanskje ikke drikke seg snydens hakke dritings ;)

Skrevet
Jeg går på Apocillin. Står at det inneholder pencilin ;)

må bare spørre... opplevde du ekstrem trøtthet når du brukte disse ?

Skrevet

Ikke ekstrem trøtthet, nei. Har vært trøtt, men jeg tror det har mer med at jeg har spist mindre enn vanlig enn medisinen å gjøre. Hvordan det?

Skrevet
Ikke ekstrem trøtthet, nei. Har vært trøtt, men jeg tror det har mer med at jeg har spist mindre enn vanlig enn medisinen å gjøre. Hvordan det?

bare lurte, jeg gikk nylig på samme tablettene (660 mg) og opplevde de som rene sovemedisin :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...