Gå til innhold

Røyklukt i leilighet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var på visning i går på en leilighet som passa meg bra på mange måter og var fin, men det har vært røyka inni den i årevis og sterk røyklukt hang igjen i veggene + at vegger og det meste var gulna. Dersom man vasker ordentlig ned og maler alle veggene, hvor vanskelig er det egentlig å bli helt kvitt sånn røyklukt? hvor lang tid vil det ta?

Endret av Taxi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, takk!! :)

En helt annen ting... Dæven å skummelt det er å kjøpe leilighet, jeg er så usikker jeg nå!

Skrevet
Jeg var på visning i går på en leilighet som passa meg bra på mange måter og var fin, men det har vært røyka inni den i årevis og sterk røyklukt hang igjen i veggene + at vegger og det meste var gulna. Dersom man vasker ordentlig ned og maler alle veggene, hvor vanskelig er det egentlig å bli helt kvitt sånn røyklukt? hvor lang tid vil det ta?

Uansett hvor mye du vasker, så vil ikke en slik leilighet bli fri for røyklukt uten at alt males etterpå. ( stor grunn til å dempe prisen)

Husk at lukten sitter i steder du ike maler, eks inne i skaper.

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk, spesielt om den er veldig innrøykt. Kjenner nemlig noen som trodde at de kunne bare vaske og male, problemet var bare det at tobakksoljen var umulig å vaske helt vekk og trakk igjennom malingen og laget flekker. Endte opp med at de måtte legge ny tapet og male over. MEN det var en veldig innrøykt leilighet, det trenger ikke bli så ille i ditt tilfelle.

Skrevet

Takk for flere svar. Denne leiligheten er bare 4 år gammel, så det er vel begrensa hvor innrøykt den kan være?? Jeg har kjøpt den nå, fikk den litt under takst, og litt billigere enn de andre i området. det var nok pga røyklukta at jeg fikk den så billig ja. Men ellers var den skikkelig fin med helt strøkent bad og kjøkken. Håper det blir bra :)

Skrevet

4 år er ingenting, så det går nok helt fint. Jeg forstillte meg heller 40 år med inngrodd røyk! :)

• 1 år senere...
Gjest melatonin, egentlig medlem.
Skrevet

vi har akkurat leid en leilighet med det problemet. han som bodde der før har røyket der i flere år, veggen var brun og han sa han skulle vaske etter seg.. det gjorde han ikke. da vi skaulle flytte inn(betalt depositum og en mnd husleie før det) så oset det røyk og vi må vaske alt.. jeg fikk lungebetennelse den dagen vi flyttet inn og orket ikke vaske da, er veldig dårlig.. vi dro til våre foreldre hvor vi er nå. huseierene kommer tilbake fra ferie på tirsdag. har vi rett til å kreve tilbake pengene og flytte siden det er kontraktbrudd?? kommer aldri til å føle meg vel i den leiligheten.. den vil alltid være skitten i mine tanker.. føler meg lurt, frustrert og sinna. nå står alle sakene våre der og trekker til seg røyklukta og.. har ingen anndre steder å ha dem..

Skrevet

Til siste mann: Så lenge dere har tatt over leiligheten har dere neppe noen rettigheter i så måte. Man må alltid huske på å gå igjennom leiligheten med utleier (eller selger om man kjøper) i forbindelse med overtakelsen, og klage på evt. mangler der og da. Så kommer man til enighet om hva som skal gjøres.

Dersom han som har bodd der før dere har bodd der i mange år og røyket inne hele tiden, kan det godt være at han har vasket ned leiligheten. Men man blir ikke kvitt tobakkslukt så lett, og antagelig må leiligheten males for å bli kvitt tobakksfargen. Neppe en mangel, da dere var fullt klar over at leiligheten var så innrøyket da dere skrev kontrakt.

Skrevet
nå står alle sakene våre der og trekker til seg røyklukta og.. har ingen anndre steder å ha dem..

Trekker til seg røyklukta? ille er det vel ikke? Jeg kan forstå at røyk kan sitte igjen i tak og vegger, men at sakene deres står der og trekker til seg røyklukt når ingen er i rommet og røyker på dem har jeg vanskelig for å forstå. Forøvrig enig med Wadjet.

Skrevet
Trekker til seg røyklukta? ille er det vel ikke? Jeg kan forstå at røyk kan sitte igjen i tak og vegger, men at sakene deres står der og trekker til seg røyklukt når ingen er i rommet og røyker på dem har jeg vanskelig for å forstå. Forøvrig enig med Wadjet.

Tro meg, så ille er det. Bodde nettopp i en leilighet det tidligere var røyket i. Det tok ikke mange dagene før klærne luktet røyk, selv om ingen av oss røyket.

Skrevet
Tro meg, så ille er det. Bodde nettopp i en leilighet det tidligere var røyket i. Det tok ikke mange dagene før klærne luktet røyk, selv om ingen av oss røyket.

:forvirret:

Jøss. Jeg trodde det var et tulleinnlegg.

Skrevet

I en innrøykt leilighet vil tobakkslukten sette seg på klær, møbler og det øvrige inventaret. ( med enkelte unntak), trodde det var almennkunnskap...

For å få bukt med stanken må man vaske grundig over vegger og tak, og i verste fall pusse opp og male over.

Selv etter det kan lukten henge igjen, og det i seg selv er noe å ta med i vurderingen når man kjøper eller vil leie leilighet o.l.

Skrevet

Sett ut bokser med eddik i tillegg til at du skurer ned hele stedet.

Skrevet
Varmt vann og salmiakk :vinke:

Skriver under på denne!! Med en liten dæsj grønnsåpe for å ikke forgå i salmiakk lukten!

Forøvrig kan du henvende deg til diverse renholdsbyråer~de fleste har en egen avdeling som vasker ned etter branner, og de har vaskemidler som fjerner de fleste luktene!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...