Gjest Ninakanin Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 I dag da jeg var på bussen ble jeg vitne til at en lastebil vrengte over i motsatt kjørebane for å ta en usving, og dermed meide ned en motorsyklist. Veien ble sperret og bussen ble stående en stund mens redningspersonell kom kjørende.... Men hva i søren svarte er greia med at nesten samtlige på den fulle bussen reiser seg og går over på ulykkes-siden for å GLO og TA BILDER med mobilen(!!!!!!!!!!?????????????????) av dette mennesket som trolig er kvestet for livet om det reddet hjertepumpa?!?!?!! Er dette normal atferd?!
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hø, jeg har og opplevd lignende, og skjønner det ikke. Synes det er primitivt.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Det er visst "normalt" at det samler seg folkemengder riundt ulykkessteder, men det er en side ved menneskelig atferd jeg virkelig ikke forstår. En ting er at man kan bli stående lamslått og unyttig ved en ulykke, men å OPPSØKE åstedet bare for å glo og "fryse på ryggen" er helt absurd. De fleste av disse menneskene vil helt sikkert be deg la være å snakke om ekle ting under middagsmaten, f eks, eller kanskje slå av tv om det er sultende barn, operasjoner e.l på skjermen. Vil jeg tro.
Gjest Cosette Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 T-bane en sen kveld i i en av nordens hovedsteder.. Ser mann som i sakte kino, hoppe foran T-bane, reiser seg før skinnegangen tar imot toget i full fart. Ubeskrivelig "klask", mange mennesker løper bort for å "se"... Jeg går raskt ut og hjem. Uforståelig at noen vil se resultat av denne tragedien.
Gjest Ninakanin Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 T-bane en sen kveld i i en av nordens hovedsteder.. Ser mann som i sakte kino, hoppe foran T-bane, reiser seg før skinnegangen tar imot toget i full fart. Ubeskrivelig "klask", mange mennesker løper bort for å "se"... Jeg går raskt ut og hjem. Uforståelig at noen vil se resultat av denne tragedien. ← nettopp, det er det jeg mener, det er helt uforståelig!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Jada, dere er beudringsverdige mennesker med folkeskikk. Gratulerer
Gjest Ninakanin Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Jeg lurte mer på om det var normalt, for jeg fikk helt sjokk på bussen i dag? Jeg lukket liksom øynene og fikk frysninger og håpte det gikk greit med ham tross alt, og når jeg åpnet øynene igjen så krenget bussen omtrent for folk skulle se...
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 mennesket er vel nysjgerrig av natur? Vi vil vite detaljer, vi vil se... For noen er det unormalt at folk flokker seg rundt og vil se, mens for andre så er det normalt for dem, det skjer noe utenom det vanlige, de vil se Mennesker er forskjellige!
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Jeg er vel en av titterne, og jeg får så vondt av at andre har det vondt at jeg må se og få med meg detaljer for å klare å fordøye det. Litt sært, men sånn er det visst bare...
Gjest Ninakanin Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 Jeg er vel en av titterne, og jeg får så vondt av at andre har det vondt at jeg må se og få med meg detaljer for å klare å fordøye det. Litt sært, men sånn er det visst bare... ← ja altså, jeg SÅ jo selvsagt, for jeg skvatt jo til og av naturlig nysgjerrighet så gikk jo blikket i den retning. Men jeg slo det liksom ned og trakk meg unna, følte situasjonen jeg ble vitne til var privat... Jeg hadde ikke likt om folk glodde hvis jeg lå most midt i byens travleste gate.. Jeg forstår bare ikke hva slags mennesketype det er som REISER seg og regelrett GLOR ? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 Jeg er også nysgjerrig av natur, og ville nok reist meg for å se. Men ikke tatt bilder el.l. (hva skal man med dem??) Men jeg snur meg heller ikke bort når det kommer fæle bilder på dagsrevyen, er vel blitt litt blasert. (Ikke helt blasert ennå, kanskje, for jeg takler ikke å se på dødsannonsene i avisa, de blar jeg fort over med øynene lukket)
Gjest Skya Skrevet 28. september 2006 #12 Skrevet 28. september 2006 Det er jo som når noen er syke/skadet hjemme hos seg selv. Da har ofte de fleste i nabolaget noe de skulle ha gjort i hagen eller på gårdsplassen. Eller kanskje de har glemt å hene posten? Så: Ja, dette er normalt, folk er nysgjerrige.
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2006 #13 Skrevet 28. september 2006 Det er jo som når noen er syke/skadet hjemme hos seg selv. Da har ofte de fleste i nabolaget noe de skulle ha gjort i hagen eller på gårdsplassen. Eller kanskje de har glemt å hene posten? Så: Ja, dette er normalt, folk er nysgjerrige. ← Dette har jeg aldri opplevd! Det er iallefall ikke vanlig i vårt nabolag.. Kanskje mer vanlig i utkantstrøk? Og at folk tar bilde av skadede mennesker skjønner jeg ikke! Jeg kan godt ta bilde av en brann eller et bilvrak, men ikke med folk i!
Gjest Skya Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 Jeg befinner meg ikke i utkantstrøk, og ser dette ofte. Folk klarer ikke å dy seg når det er noe som skjer rundt seg, enkelt og greit.
Ciara Skrevet 28. september 2006 #15 Skrevet 28. september 2006 Helt enig med deg, Ninakanin. For det første er jeg ikke interessert i å se skadede mennesker (når jeg ikke kan hjelpe uansett, eller de allerede får hjelp), og for det andre synes jeg det er usømmelig å glo på et menneske i livsnød. Det er like opprørende som bildene som ble tatt av en døende prinsesse Diana i bilvraket. Slike øyeblikk er grusomme og private etter min mening. Fra et mer praktisk ståsted irriterer det vettet av meg når jeg kjører bil forbi et ulykkessted. Da er det jo kork i evigheter etterpå fordi folk er mer opptatt av å glo enn å kjøre bil. Selv på motorveiene. Det er helt håpløst
lillesky Skrevet 28. september 2006 #16 Skrevet 28. september 2006 Jeg synes grensene blir mer og mer strekt. I lokalavisa i dag er det bilde av en bil som har kjørt utfor veien, føreren omkom momentant, og man kan se hodet og overkroppen til den omkomne på bilde.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #17 Skrevet 28. september 2006 Jeg torr mange ser på ulykker fordi fantasien deres om hvor ille det er ofte kan være verre å leve med i etterkant enn det virkelige synet.
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2006 #18 Skrevet 28. september 2006 Mennesket er nysgjerrig, og kikkermentaliteten ligger i de fleste. Jeg har i utgangspunktet ikke særlig lyst til å se skamferte lik eller noe, men dersom noe slikt hadde skjedd i min hverdag så hadde jeg kanskje ikke klart å dy meg. Ikke fordi jeg vil se det, men fordi jeg på en måte "må". Hvis dere skjønner.. Tror ikke det kommer av at folk er groteske eller noe.. nå nylig var det samlet seg en enorm ring med folk midt i sentrum her for å se på en fyr som ble lagt i håndjern av politiet. Man reagerer jo når noe utenom det vanlige skjer, og nysgjerrigheten tennes.
Gjest Cosette Skrevet 28. september 2006 #19 Skrevet 28. september 2006 Jeg har full forståelse for nysgjerrighet i eget nabolag, jeg kikker også på ambulanse hos naboen, trafikkuhell i tunellen, narkovrak i gatene, ol. Men "ulykken" jeg beskrev tidligere i tråden var et selvmord . Jeg fortalte ikke at personen satte seg ved siden av meg, prøvde å oppnå kontakt med meg i siste minutt... Jeg forlot vedkommende, han virket ikke helt god, i neste sekund kaster han seg foran toget som kommer inn i stor fart. Skal jeg da løpe frem, kikke under bitene som er igjen? Nei takk!!! Tragisk var det. Derfor reagerer jeg også på at andre på stasjonen løp frem, la seg ned på perrongen for å "se"... God kikkekveld!
Gjest squeeky Skrevet 29. september 2006 #20 Skrevet 29. september 2006 Jeg er nok en av titterne ja Vet ikke hvorfor, men er nysgjerrig av natur...men ville ikke slått meg å ta bilder....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå